Tuesday, November 24, 2009

Training

Jag känner i varenda kroppscell att suget efter min vardagliga småträning brinner som obrukbar olja i mina vener - precis som om det vore en stark eld som bara viner omkring och inte får utlopp för sin biologiska törst - är min kropp van vid trettio minuters kvällspromenader ett par gånger i veckan och korta men fysiska kraftansträngningar framåt kvällstimmen. Om jag känner mig redo är det mig du möter längst de upplysta trottoarkanterna i citymörkret ikväll. Får jag som jag vill - virslar jag som en liten vessla och njuter av möjligheten att få andas in vinterluften i min kropp så att pulsenhettan skapar små molnpustar efter sig.

3 comments:

  1. Hahah. Vad är det för bild? Hur gammal är du?

    ReplyDelete
  2. Anonym: Det är en bild när jag tränar. Jag fyller 30 år om någon månad. Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  3. Jag tycker du ser fantastiskt ut, som alltid!!! (positiv avundsjuka!)
    Kram från Cilla

    ReplyDelete