Friday, November 20, 2009

Weak

Så var det då fredag och jag borde givetvis jubla av den förträffliga anledningen att helgen nu ligger framför mina fötter. Men trots en stämbandsinflammation, halsfluss, två antibiotikakurer, en annan besynnerlig infektion - och allt inom 30 dagar - så är jag återigen febrig sedan igår. Mitt immunförsvar är sannolikt min värsta fiende och trots mammas lugnande ord på telefonen igår om att jag alltid haft en fysiskt svag kropp och att jag måste ta hänsyn till detta bisarra fenomen - har jag så svårt att acceptera att jag, som tar så väl hand om mig ska vara lika bräcklig som en tandpetare. Men det är bara att avboka alla trevliga helgfestligheter som var planerade inför denna novemberhelg. Återigen kommer helgen spenderas i soffan.

(Skinnkjol: vintage från en väninnas mamma)



10 comments:

  1. Hej Stina! Jag gick igenom ett helvetets år för ca 2 årsedan. Jag fick 4 st lunginflammationer som höll på att ta kol på mig. Men superstark medicin, massor av vitaminer och träning vände på allt. Krya på dig. Och btw ditt kök är riktigt snyggt, jag är avis (på ett bra sätt). Mille baci.

    ReplyDelete
  2. Oj, krya på dig Stina! Ser att du blivit lite för smal nu, tjejen, försök lägga på lite nu under helgen då :) Kan ju inte vara alltför svårt, eller? Kram

    ReplyDelete
  3. Krya på dig vackraste!

    Puss & Kram
    Ingela

    ReplyDelete
  4. Krya på dig! Hälsningar från Cilla!

    ReplyDelete
  5. Krya och hoppas på en skön och vilsam helg för dig!

    Kram Caroline

    ReplyDelete
  6. hej stina!
    jag har en fråga till dig...
    har du nån mail man kan maila till dig?
    det gäller mina läppar...

    tacksam för svar

    ReplyDelete
  7. Har du lagt upp ngn bild på din make ngn gång? Om inte, kommer du att göra? :) Nyfiken

    ReplyDelete
  8. Paolo: Ja, jag vet. Ingefära är nu inköpt och lök äter jag allti en amssa av. Men så många lunginflam, fy fabian! Stackars dog! Varm kram

    Sofia: Yes box!

    Jasmin: Gör jag? Det enda jag gör är att ligga still och äta gott. Det kanske är för att jag inte har tränat på en månad? Men jag värdesätter mina former mycket, they aint going anywhere! Kram

    Ingela: Puss

    Cilla: Tack kära du!

    Prinsessan: Ja, det lär ju inet bli så mcyket annat ... tack ! Varm kram

    Alexnadra: Absolut, stina_auer@live.se

    Anonym: Massor: Skrålla ner till juli när vi hyrde ett strandhus på Costa Esmeralda på Sardinien till exempel! Fler än så finns det om du backar inläggen! Han är mycket snygg!

    ReplyDelete