Thursday, December 17, 2009

Flow

Jag vet inte vad jag ska skriva idag mer än att jag har glädjen att kunna dela med mig av att jag känner mig så himelsk lycklig just i skrivandets stund. Det är så mycket i livet som går min väg när jag tänker efter och det är så mycket i livet som gått min väg de senaste åren. Jag är så tacksam över att min hjärna väljer att vara så fruktansvärt hungrig på utveckling som den är och att min själ blivit så hiskeligt förståndig efter unga, pubertala år av ångest och vilsenhet. Jag är glad över att mitt hjärta alltid väljer godhet som första alternativ både beträffande tankar om mig själv och gentmot mina medmänniskor - men att jag trots det är stark och sätter ner foten mycket tydligt när det behövs. Universums energifält är helt makalöst när man lärt sig hantera energierna - då tar de dig precis dit du vill. Och ibland är det bara så stort och övermäktigt när jag verkligen inser hur mycket jag har i mitt liv och framförallt - hur ljus vägen framöver kommer bli tack vare att jag vet att det är jag själv, tankarna och vad jag sänder ut som tar mig dit. Det är en häftig känsla när jag verkligen inser faktumet att vad det egentligen handlar om är att jag skapar mitt eget liv och på så sätt min egen framtid bara genom att välja rätt tankar och sända ut till mina medmänniskor det jag själv önskar mig få i mitt eget liv.

8 comments:

  1. Du är så fantastiskt inspirerande, älskar din blogg & tankarna den sätter igång i mitt huvud.
    Önskar dig en underbar jul! // Sara

    ReplyDelete
  2. Vad glad jag blir av att läsa dina rader, att du är lycklig!

    Önskar jag kunde förstå energierna som härjar omkring mig nu. Smått kaos råder. Efter jul och helger vill jag gärna träffas igen min vän, eller när du kan. Du brukar ge mig så bra råd, råd som gör vägen klarare.

    Puss & Kram
    Ingela

    ReplyDelete
  3. Anonym: Du som skrev att du träffat mig och att jag inte alls är trevlig kan jag bara säga att jag inte kan erinra mig någon gång då någon kommit fram till mig och jag varit ohövlig eller elak. Att jag skriver om att vara god är en rättighet jag värnar mycket om då jag tror att godhet smittar av sig och ju fler som är snälla desto trevligare blir hela samhället. Att vara perfekt är omöjligt och inget att sträva efter, man gör så gott man kan och finns det någon som inte gillar en så får man helt enkelt acceptera det. Det är så svenskt att irritera sig på en text som denna där man tar chansen att beskriva allt det fina i livet. Har jag någon gång betett mig illa mot dig - vem du än är - så ber jag om ursäkt för detta omedvetna handlande. Skulle vara spännande att få reda på vem du är och på så vis få en rätvis bedömning.

    Vänligen
    Stina Auer

    ReplyDelete
  4. Sara: Tack kära du, det är det som är meningen, att den ska sätta igång dina tankar! God kul! Stina

    ingela: Men hjärtat, kaoset är där för att du tillslut ska finna rätt och du behöver den styrka du ansamlar i nuläget för framtiden. Vi ses snart vackra kvinna! Puss

    ReplyDelete
  5. Men det är ju det som är grejjen att du inte fattar att du beter dig oärligt. Du lever i en egen fanatasivärld och om någon har synpunkter så är det typiskt svenskt! Jag är halv amerikan halv irländsk by the way...

    ReplyDelete
  6. Anonym: Okej. Om du känner så varsegod. Inga problem alls. Hoppas du hittar en annan blogg att läsa för här finns nog inte mycket att hämta som gör dig gott om du stör dig eller irriterar dig på mig, det skapar bara massa onödig negativ energi för din egen skull. Ha en bra dag och God Jul!

    vänligen
    Stina Auer

    ReplyDelete
  7. Så snygg du är! Trevlig helg :)

    Sofia

    ReplyDelete
  8. Fina Stina, du skriver så klokt och du gör det så lätt! Tänk om alla insåg vad du inser, tänk om alla tog ett litet kliv vilken skillnad det skulle göra. Tycker du är fantastisk och jag blir glad varje gång jag tittar in. Stor kram, Lotta

    ReplyDelete