Monday, December 7, 2009

Life in BC

En standartemperatur i December på mellan 13 - 18 grader. En himmel som slår om i dundrande rosalila om kvällarna, ljumna vindar, inget regn, utsökta små italienska restauranger och spanska tapasstället med hetta och puls - fantastiska människor, gentlemän, intressanta samtal, livfulla palmer, internationell känsla på gatorna, puls, passion, vacker arkitektur, älskade Taru och never ending nätter med spontanitet som enda riktlinje. Jag är totalt och fullkomligt förälskad i denna stad. I slutet på Januari åker jag dit igen. Det känns i skrivandets stund som en evighet. Men har jag tur blir det en parisresa där i mellan som ger mig den beroendeframkallande dos av Europa som jag kommit bli så besatt av.

8 comments:

  1. Vilka fina bilder Stina! Ser ut som du hart haft en toppenresa. En lite fråga, hur känner du Taru och hur länge har ni varit vänner.
    He en fin kväll.

    ReplyDelete
  2. Anonym: Tack! Vi har känt varandra i ungefär tre år.

    ReplyDelete
  3. Vilka fantastiska bilder! Och det verkar som du har haft det hur bra som helst! Längtar tills jag åker till Barcelona..

    ReplyDelete
  4. Hej Gumman!
    Vilka underbara, livsfulla och fantastiska bilder. jag ser hur roligt och bra ni har där :)
    njut njut njut :D
    kramar från Nara

    ReplyDelete
  5. Fantastiska bilder av min stad.
    Vilken kvinna du verkar vara!

    ReplyDelete
  6. Så härligt som jag trodde att du skulle ha! Är glad för din skull.

    Puss & Kram
    Ingela

    ReplyDelete
  7. Ser jättemysigt ut!

    Sofia

    ReplyDelete
  8. Har glömt att säga att jag tycker du har tagit jättevackra foton! Du verkar komma bra överens med din kamera, vilken tur för oss. Barcelona ser ut att vara en mycket vacker stad. Finns det någon särskild anledning till att ni åkte just dit igen? Min själ finns i Paris, dit återvänder jag så ofta jag bara kan. Ha en underbar ledig onsdag imorgon. Kram, Lotta

    ReplyDelete