Saturday, December 12, 2009

Plans

Efter att ha småslumrat i soffan hög på raffinerat socker kan jag givetvis inte sova nu när det egentligen vore så dags. Så den senaste timmen har jag suttit framför datorn samt med näsan i kalendern som i ett tappert försök att få lite julkänsla. Genom att länge blänga på min skrivstilssnirklade ditnedtecknade JULAFTON med versaler och utropstecken tror jag att jag nästan är där. I känslan och atmosfären. Jag ber en liten bön om att just att sitta här, i de nattliga timmarna och tappert styra upp alla festligheter framöver som skett så smärtfritt i tanken. Eller snarare faktiskt få ett hum om vad det är jag dragit i gång till höger och vänster. Den önskvärda aha-upplevelsen av att jag ligger i fas med hela planeringen ska förhoppningsvis få mig i den exakt rätta stämningskänslan där pudernsön nästan kittlar mig med sin närhet och bjällerklockorna byts ut mot det enerverande väckarklocksljudet klockan sju på morgonen. Men. Inte en endaste julklapp är handlad och jag tackar med det Gud för internet där jag oftast får tag på allt vad jag vill till i särklass bästa utbud och med explosiva snabbleveranser från utlandet som inte allför sällan levereras direkt till dörren. I dörrposten står jag som en leende husmoderstomte och drar en lättnadens suck för att jag ändock lever i det moderna samhälle jag fötts in i. Så.
Ja. Det var bara mina jultankar så här en sömnlös fredagsnatt. Förövrigt var detta den hjärtskälvande utsikten jag vaknade upp till på nyårsdagen detta år. Värmland ligger sedan dess mycket varmt om mitt hjärta.

2 comments:

  1. ohhh min gumma!
    Vilka vackra tankar du har, du är som en blomma och Du är jette VÄLKOMMEN till oss till VÄRMLAND :D
    puss och kram
    Nara

    ReplyDelete
  2. Har du något bra tips om var via internett du köper julklappar samt kläder och skor???

    ReplyDelete