Tuesday, December 29, 2009

Shoe problem


Nyårsafton närmar sig med stormsteg och här står jag och vet inte vilka skor jag ska orka trippa omkring i eller vilken klänning som ska få behaga att inviga det nya året 2010 som enligt astrologerna står för något så spännande som förändring och överraskningar.
Då jag hade svårt att sova i natt gick jag upp och började planera mål och saker att se fram emot för det nya året - och därutöver gå igenom 2009´s lista över precis samma saker som jag började skriva i slutet av 2008 och stryka över det som jag nått upp till och upplevt. Att ha tydliga mål och visioner hjälper dig att undermedvetet och medvetet ta rätt beslut i rätt avseenden. Det är också så att om du vet vart du är påväg kommer du i sinom tid nå ända fram. Målsäkerhet har aldrig varit så sexigt som det är när du själv styr över rodret. Och alla små bumpar på vägen kommer till dig för att du ska ta dig igenom dem och bli starkare. Glöm för bövelns namn aldrig det. Jag tror att 2010 kommer bli exakt så innehållsrikt och utvecklande som jag väljer det till att bli.

(Heels: Louboutin & Louboutin)

5 comments:

  1. Små underbaringar till skor!
    Jag håller helt med dig Stina. Jag gör själv upp mål fast halvårsvis som spänner över ca 5 livsområden. Därefter gör jag en uppföljning efter halva tiden och därefter en utvärdering efter att halvåret gått. Det är en enorm frihetskänsla att se att livet faktiskt (trots klyschan)blir vad vi själva gör det till och att vi i mångt och mycket styr över vårt eget välbefinnande.
    Gott nytt år!

    ReplyDelete
  2. Gud vad jag behövde höra det där! Befinner mig i ett ganska djupt svart hål för närvarande och kände att det kom en lite ljusglimt av att höra (läsa) de orden. Ska släpa mig upp ur soffan nu, ur pyjamasen och ner tilln affärerna för att inhandla en ny, fin kalender där jag iaf kan börja att planera in allt det nya för 2010..bland annat mina mål. Tack!

    Kram /Mary

    ReplyDelete
  3. So many shoes, so little time. Life's a bitch ;)

    Jag har en del mål i huvudet, men måste nog bli bättre på att skriva ner dem, de blir mer på riktigt då! Och så måste jag sätta upp lite nya mål också. Du får gärna dela med dig av dina, men jag vet att du kommer med en året som gått lista som jag älskar att läsa! (för det gör du väl?) Kram fina Stina

    ReplyDelete
  4. dom bruna louboutin klackarna tycker jag och nån fin klänning :) gott nytt år i förväg!

    ReplyDelete
  5. Sandra: Precis: Jag tror inte ensa 10 procent av den mänskliga befolkningen inser det bara ...

    Mary: Bra!!! Meningen är att vi ska inspirera varandra som människor och dela med oss. Kram

    Lotta: Exactly! Det är betydligt bättre om du både har dem i huvudet och har dem nedtecknade i en bok för då blir den krativa processen två stycken. Sedan ska du titta i målboken typ en gång i veckan för att verkligen påminna dig om vart du is going! Kram

    Hanna: Ja, det lutar åt dem ...

    ReplyDelete