Tuesday, December 15, 2009

Spirituality

Morgontimmarna spenderades hos ett Medium där jag mest fick konstaterat det jag redan vet så intensivt med universums energier. De universiella energierna vill hela tiden att du vid ett vägval ska välja just den vägen som ger dig störst och mest användbar utmaning och utveckling. Då vi är trygghetsnarkomaner hela bunten väljer vi oftast den igenkännande vägen, vägen som leder till stagnering. Men för att få ut allt det livet har förutsett åt oss - är det av yttersta vikt att vi vågar släppa taget, våga vara rädda och otrygga för att uppnå starkast form av själslig och fysisk stimulans. Detta leder i sin tur till att vi utvecklas som människor och blir så spirituella, andliga, intuitiva, medvetna och ärliga som det är tänkt en gång i tiden att vi är menade till att bli och först då kommer vi hitta balansen och känna lugnet och harmonin vi alla strävar efter.

Kvällen kommer nu fortsätta med ett efterlängtat kabbalahmöte med få, minutiöst utvalda deltagare i olika åldrar där vi bland annat ska diskutera det som inom kabbalahn är orsaken till det mesta av världens bisarra kaos och negativa energier - nämligen AVUND.

6 comments:

  1. vad detta betyder i ditt fall vet jag inte...vad det är du ska göra för utmaning. Men i mitt fall...gick också till en spådam som sa så en gång. Handlade det om att jag skulle släppa taget om min dåvarande man som gjorde att jag stagnerade. Som tur var hade vi inga barn än. 1 år senare är jag lyckligt omgift och gravid med en man jag inte hade kunnat leva utan och får rysningar när jag tänker på att så skulle varit fallet om jag inte följde spådamens råd....kram Rebecca Kramér

    ReplyDelete
  2. Låter spännande! Berätta gärna om ert möte, jag tycker själv att detta med avund är så intressant.

    Jag träffade igår en vän på stan som jag inte umgås med längre för att hon är som ett stort svart hål av negativ energi. Innan jag bildade familj så hade jag energi att avvara så då gick det bra (eller iaf ok) att "ta" hennes avundsjuka och negativitet. Men sedan några år tillbaka när jag har fullt upp med mitt liv så orkar jag inte mer. Hon har ett "perfekt" liv; hon är vacker, har numer en rik man och de bor i ett jättefint hus, hon har barn, hon studerar just nu utan att behöva ta studiemedel = kan förverkliga sina drömmar. Visst, det är yttre faktorer men ändå.. Jag kan inte förstå att hon ska känna sig så missunnsam och avundsjuk på andra när hon själv har så mycket. Hon har kanske inte så många vänner kvar eftersom hon tar så mycket kraft. Men om hon lärde sig uppskatta det hon har så tror jag inte hon skulle vara negativ och avundsjuk och då skulle hon få närmre vänskapsband också.

    Hon kan faktiskt hånskratta åt mig när jag berättar om saker som gör mig glad. Hon tål liksom inte att jag (eller någon annan) är lycklig/når framgång/har tur.

    Sofia

    ReplyDelete
  3. Hejsan,

    Jag undrar lite över din överläpp, den är större än din underläpp. Har du förstorat båda? Och är du nöjd? Tack för en inspirerande blogg!

    ReplyDelete
  4. Vad spännande det låter, kan du inte berätta lite om mötet? Avund är ett ganska intressant fenomen. Kram Lotta

    ReplyDelete
  5. hej..
    vart kan man läsa kabbalah i sthlm?privat kurs'?tacksam för svar..Angie

    ReplyDelete
  6. Rebecca: Mycket spännande information du gav mig. Det hadnlar om att följa sitt hjärta i alla avseenden oavsett vad. Jag är glad att det blev så bra för dig!

    Sofia: Energitjyvar ska man hålla isg ifrån om det inte är ngtn som betyder oerhört mkt för dig. Hon har helt enkelt inte kommit lika långt men det är inte din uppgift att rädda henne, ffa inte när hon hånar dig.

    Anonym: Jag har förstorat överläppen och är medveten om att dne är större. När jag var 24 år tyckte jag det var supersnyggt och nu tycker jag det är okej men tänker inte så mycket på det. Då och då fyller jag underläppen men jag har inte rört ngn av läpparna på länge nu.

    Lotta: Hm, jag ville mest veta om det jag redan vet var korrekt och det var det ... nästan. Mer kan jag inte berätta kära du.

    Angie: Det finns kursverksamhet i Göteborg annars är det mest privata sådana som jag och några andra anordnar en gång i månaden. Vi är alla gamla kabbalister och diskuterar livet och kabbalah.

    ReplyDelete