Sunday, January 17, 2010

French feelings

Den vackra utsikten är så sorgsamt bräcklig. Så naken och enkel - ändå så storslaget extraordinär. Det skiftande vädret skapade gråliknande färger på himlavalvet som lade sig som ett skydd över staden Paris. Trots smårugg sken det ofta upp och jag njöt av den parisiska brutaliteten av allt rikt och vackert bland allt det spartanska och till synes - eländiga. Ingenstans i världen är elegans och uppfostran så självklar och ändock så ofta ohyfsat patriotisk och mystisk.

(My new coat: Burberry & scarf: Missoni).

10 comments:

  1. Oh, jag älskar dina bilder! ♥ =)

    ReplyDelete
  2. Du tar så sjukt fantastiska bilder..snälla gör något mer utav det här :)

    Ser ut som du haft det mysigt iallafall :)
    Kram på dig/Martin

    ReplyDelete
  3. Underbara bilder! Blir så Paris sugen även om jag strax flyttar tillbaks ner till Rom :) Gillar din blogg och har läst den länge länge! Du är väldigt inspirerande, ta hand om dig. Kram Katrin

    ReplyDelete
  4. Jättefina bilder du tagit! Antar att du haft en underbar vistelse i Paris :)

    /Jennie

    ReplyDelete
  5. Dina bilder är underbara - jag antar att det inte bara beror på kameran utan även på fotografen. Blir sååå inspirerad att fota mer.
    /Barbro

    ReplyDelete
  6. Underbara bilder från Paris. Jag antar att det inte bara beror på kameran utan även på fotografen...
    Anyway; du inspirerar mig att fota mer.
    /Barbro

    ReplyDelete
  7. Vilka fina bilder du tagit från resan! Dom fick mig faktiskt att sakna Paris så löjligt mycket, även om det regnar även där (då är det iofs bara romantiskt!).. Quelle ville fantastique! ;)

    ReplyDelete
  8. vilka fantastiska bilder Stina, de får även mig att sakna Paris som jag bodde i ett år. bland det bästa och jobbigaste jag gjort. ha en fin födelsedagsfest!

    ReplyDelete