Friday, January 8, 2010

French

Nu är det så mindre än en vecka kvar tills destination Paris infinner sig. Det var nästan fyra år sedan jag besökte den vackra staden och jag minns inte exakt alla bra ställen. Jag har några riktiga pärlor som jag vet är värda ett långt middagsbesök - men det är alltid bra med rekommendationer och tips. Så har du förslag på lite coola restauranger, lunchställen, härliga lounger, shoppingställen eller något annat värt ett besök - var så snäll och delge mig den informationen!

Merci!

5 comments:

  1. Hej,
    Vill du köpa en riktigt god exklusiv parfym ska du besöka Serge Lutens Le Salons du Palais Royal, har varit trogen deras Fleurs D'oranger i 9 år! Inget som alla andra har.. Och denna underbara butik är bara värt ett besök tar dig till en helt annan värld, rakt över har du dessutom Marc Jacobs butiken. Avsluta med en lunch på Le grand Colbert i närheten. Njut! Älskar Paris av hela mitt hjärta. Kram

    ReplyDelete
  2. Besök vintage affären Vintage Paris och Reciprocue för shopping samt gå till Hotel Costes för en drink eller Buddha Bar.

    Fika på L'Adurée http://www.laduree.fr/

    och ät midag på L'entrecote http://www.relaisentrecote.fr/

    Fika eller drink på Café de Flore, 172 Bolulevard St Germain

    Vintage butiker



    Réciproque
    Second hand-chic för män och kvinnor.
    Adress: Flera butiker i kvarteret, huvudaffär på 95 Rue de la Pompe (metrostation: Pompe).

    Vintage Paris

    + 33 1 42 71 13 41. 97 Rue Vieille du Temple 75003 Paris, France.

    Catherine B
    Catherine B
    1, rue Guisarde
    75006 Paris

    ReplyDelete
  3. Hela området kring S:t Germain är underbart, med massa mysiga cafeér och butiker. Du måste ta en frukost eller fika på Le deux Mago(säkert inte helt rätt stavning..) som ligger i hörnet vid torget vid just S:t Germain. I gränderna där hittar du också det berömda bageriet Pain de Polaine där man kan handla fantastiskt goda kakor.
    Puss från Cissi

    ReplyDelete
  4. marais om du vill handla second hand. hittade massa pälsar för ingenting! gäller dock att vara lite piggare.

    är du ute sent på natten tipsar jag bara dig om att gå till bageriet(de börjar baka runt 4-5) och köpa en crossiant. kommer du få smaka de godaste du ätit. gjorde jag varje dag sist jag var där och va inte orolig att man stör eller så för de blir tom glada när man kanckar på bakdörren! hehe...ursäkta min dåliga stavning på franska...

    btw, du har väl en blackberry? jag har tänkt köpa en ny mobil å väljer mellan den å en iphone. blackberryn är dyrare men iphone har ju alla!
    vad tycker du? är du nöjd med den?

    kram!

    ReplyDelete
  5. Tycker du om varm choklad är Angelina, rue de rivoli 226, platsen att bege sig till. Paris godaste, definitivt. Hemsidan kunde definitivt vara mer inspirerande, men fina foton finns. Miljön andas La belle époque, jag tror det skulle tilltala dig! http://www.groupe-bertrand.com/angelina.php

    ReplyDelete