Sunday, January 24, 2010

Gifts

Jag fick så fina presenter! Bland annat en Mac Book, en Rörstrandservis i den sagolika modellen Corona med tolv stora varmrättstallrikar, förrättstallrikar, kaffeset och uppläggningsfat, en resa till Budapest, ett helt sett med Voluspaljus, den magnifika fotoboken från favoritfotografen Bruce Weber, ett vackert guldsifferarmband, speciella nudelskålar, en astrologisporslinsask i lila och guld som är som en pärla att ha på bordet, ett coolt kejdehalsband i silver, presentkort på NK och Melkers, en megastor bok "Toys for girls" med exklusiva tjejting i limited edition, några mer personliga gåvor och inte att glömma så fick jag två fotografer som tog foton under hela kvällen och så fick jag fyra skivor specialgjorda cd-skivor med min komponerade favoritmusik (80,90-tal och nutid) av min yngsta kusin som spelades under precis hela kvällen. Det kallar jag födelsedagspresenter!

5 comments:

  1. Åh vilka fina presenter :). Och vilken fab klänning du hade på dig. Kram kram Linda

    ReplyDelete
  2. Hej Stina. Jag ser att du är en anhängare av The Secret. Skulle bli glad om du vill inspirera mig med din syn på detta. The Secret säger att man ska visualisera sina drömmar och då slår de in. Man ska föreställa sig det liv man vill ha och det man tror kommer göra en lycklig, kämpa mot de målen, då kommer man dit. Eller hur? Vad händer om man gör ett val som "inte passar in" i dessa drömmar? Jag har alltid haft en tydlig bild av vilket liv jag vill leva, det som kommer göra mig lycklig. Min dröm. Nu har jag träffat en man som inte på något sätt passar in i detta. Han vill leva ett liv motsatsen till det som jag vill leva. Jag har ändå "valt" honom, tagit honom till mig men ser samtidigt hur MITT drömliv försvinner längre och längre bort. Han vägrar ändra sitt liv och kompromissa. Stannar med honom mest av vanans makt men också pga någonslags passion/kärlek (har jättesvårt att skilja dem åt).

    Numera känns det tungt att ta upp The Secret, boken säger ju att man inte kan önska saker sig saker om man begår val som är emot dem. Känns som jag går emot mina drömmar genom att välja ett liv tillsammans med någon som vill leva livet på ett hela annorlunda sätt än jag vill. Förstår du vad jag menar? Jämför det med att du ser dig själv gå ner 20 kg i vikt för du tror att lyckan finns där, men ändå väljer du att arbeta kvar i en godisbutik och att dagligen stoppa i dig godsaker. Svår fråga jag vet, skulle vara roligt om någon som är insatt i The Secret säger sin syn på saken.
    Med Kärlek /M

    ReplyDelete
  3. Linda: Tack, ja den är verkligen helt fantastisk. Om jag kommer loss från Norge på fredag ska jag ah de på ELLE-galan tror jag minsann ...

    M: För mig är det solklart, den här besvärliga mannen som inte alls gör att livet blir som du tänkt dig - har kommit in i ditt liv för att lära dig ett och annat. Tålamod kanske? Eller för att du ska kämpa ännu mer både fysiskt och i tanken för att inte hela tiden bli irriterad och bli arg för att han" sätter käppar" i vägen för dig. Antingen accepterar du honom som han är och förösker med din kvinnliga sjlälsighet att omvända honom lite grann, visa honom hur ditt liv är och hur härligt man skulle kunna ha det. Att vara tillsammans med någon handlar om att kompromissa - men det kan jag säga efter ett tio-årigt förhållande, du kan aldrig ändra någons biologiska perosnlighet, bara finputsa. Så antingen har du tålamod och ser honom som ett sätt för DIG att utvecklas eller så går du vidare. Thats just it. Men om du hela tiden ska åma dig över att han begränsar ditt liv -(och att resterande inte uppväger) ja då är han inte din typ och du borde gå vidare. Men om du inser att hans sätt att leva kanske kan tillföra dig något eller om inte, så utveckla dig emotionellt genom att bli mer förstående för varandras olikheter - då får du ut något av det. Så skulle The Secret coh Kabbalah förklara det coh gudia dig. Jag söäger; var modig, välj inte den lättaste vägen men var sann mot dig själv coh dina behvov och framöfrallt - följ ditt hjärta!

    Lycka till!

    ReplyDelete
  4. Nu fick jag mig en tankeställare, precis vad jag behövde.
    Tack för att du ger så mkt av dig själv!
    /M

    ReplyDelete
  5. Vilka underbara presenter, och servisen är helt enkelt skitsnygg. KRAM Lotta

    ReplyDelete