Thursday, January 7, 2010

Leather

Läderdetaljer på kläder är bland det snyggaste jag vet. En stilig man med en tjockstickad tröja som har läderarmbågar är bland det mest välvalda som finns i klädväg. Därför fastnade jag för denna klänning/långcardigan för ett par månader sedan i supermjuk ullcashmere som har den ena axeln täckt av mörkbrunt skinn och bägge armbågar. Helst har jag den till ridbyxor och ridstövlar som idag, men den blir lika förträfflig som klänning med djup urringning. Det blir ledigt och avslappnat - och jag känner mig som en modern cowboy.

(Cardigan/dress: Ralph Lauren)

3 comments:

  1. Det engelska modet är riktigt fint, inte allt, men mycket av det.
    Får man fråga hur det går med polisutredningen? Har man hittat något? Kan ju vara värt att hålla koll på tradera och blocket och se om dina smycken dyker upp. Jag antar att de är unika och du känner igen dem lätt.
    Stor kram och jag hoppas du får sova gott utan migrän.

    ReplyDelete
  2. Lotta: Fick brev igår från polisen och de har lagt ner utredningen. Jag orkar inte sitta på blocket och leta - har frsökt glömma det där nu. Dete nda som är fruktansvärd enerverande är alla kvitton, foton och andra dokumentationer vi sitter med nu till försäkringsbolaget. Det tar ju aldirg slut! Suck! Och saknaden efter vissa grejer är stor men när en dörr stängs öppnas ett fönster. Right? kramar

    ReplyDelete
  3. Det har du alldeles rätt i kära du! Jag beundrar din styrka i hur du hanterar detta. Jag är rädd att jag hade ältat det till förbannelse och sedan lite till, men till vilken nytta? Borta är borta och man får vara tacksam för att det bara var materiella ting och inte liv som försvann. Du finner säkert nya vackra ting att matcha till dig själv och din själ. Stor kram till dig

    ReplyDelete