Wednesday, January 27, 2010

MacBook

Lyckan över att äntligen ha fått en MacBook har på en ögonblicks minut övergått i extrem frustration över att absolut inte ha en aning om hur en Mac egentligen fungerar. Allt det jag lärt mig under åren med en PC har i en macs värld noll funktion och mina bildhanteringsprogram är omöjliga att förstå sig på i denna vita skönhet. Femton gånger idag har jag räknat till tio - långsamt - och tagit ytterligare en kopp kaffe för att inte i nödens irritation stänga av min nya vän och sätta på den gamla hederliga PC:n. Jag är känd för min bristande tålamod när jag vill ha något och idag har mina gränser verkligen testats till max. Vid den här tiden brukar jag ligga och sjunga i badkaret med levande ljus, men idag sitter jag med ett adrenalinpådrag värd en stor fiende.

14 comments:

  1. Som sagt, de är jättefina de där Mac-datorerna...men är man van vid PC så blir man galen...jag håller mig till PC finns många snygga datorer och så slipper jag få magsår...

    ReplyDelete
  2. Ring mig nästa gång det strular, min mans företag heter "Macsystem"...behöver jag säga mer =)?!

    Kram Miriam

    ReplyDelete
  3. Tar ungefär 2 veckor att vänja sig! :)

    ReplyDelete
  4. Det är ännu värre att gå från Mac till PC men det är knappast någon som gör det. Mac är egentligen väligt logiskt uppbyggd. Allt bygger på att dra och släppa metoden. Lycka till, du kommer att lära dig... det kanske tar en dag eller två men är man en van datoranvändare så funkar det fint. Kram

    ReplyDelete
  5. hahaha jag känner igen mig! :D Grattis och välkommen till Mac! Du kommer inte att ångra dig! Mac is the shit! :D

    Önskar dig en underbar kväll! Kramar/Nicky :)

    ReplyDelete
  6. Hej igen Stina! :)

    Du kommer att lära dig mac det är jag säkert på, men du kan även använda dig av någonting som heter parallel desktop for Mac. Googla den!

    Kram/Nicky

    ReplyDelete
  7. Mac is in the Air!
    happy Stina
    snart
    mvh

    ReplyDelete
  8. Det går bra, et lite tips kan være å lese her: http://mac1.no/switch

    Det står på norsk, men mange bra tips for en ny mac-bruker. Lykke til!

    ReplyDelete
  9. Hej fina Stina!

    Hur mycket kostade Luis Vouitton väskan du har på bilden här nedanför? och säljer dem sådana väskor här i Sverige? :-)


    Tacksam för svar!


    Må gott! Mvh Marissa

    ReplyDelete
  10. Hej Stina, när köpte du tröjan du har på bilden här nedanför från Zara? finns dem kvar:)?


    Mvh Natalie

    ReplyDelete
  11. Alla: Super! Vilka bra råd, jag ska följa dem alla! Tack igen!!!

    Marissa: den finns här i Sverige men jag köpte min i Paris. Det är den största modellen MM och jag tror jag betalade nästan 14.000kr för min men ja är inte helt säker för jag köpte några andra också samtidigt. Men runt 1350 euro och det borde vara den summan ungefär.

    Natalie: Ja, den fanns för några dagar sedan.

    ReplyDelete
  12. Ja jeg hadde virkelig satt emg ned å tittet på mac1.no , denne plattformen er kjempe bra. Pluss at de har ett forum som du kan spørre om alt om, og det meste ligger der fra før ogsÅ :)

    Det kan jo hende de har noe sånt på svensk også? ;)

    ReplyDelete
  13. Fina Stina!
    Grattis med MAC i familjen!
    Du kommer aldrig bli besviken, det lovar jag dig :)
    Ha ett underbar njutning med DIN MAC ;)
    kram kram
    Nara

    ReplyDelete
  14. Fina Stina!
    Grattis med tillskottet i familjen- MAC!
    Du kommer aldrig bli besviken, det kan jag garantera dig :D
    Ha en trevlig njutning med Din MAC
    Karm kram
    Nara

    ReplyDelete