Wednesday, January 6, 2010

Wednesdays

Det är en prislös gåva att få var ledig i veckan. Sedan i våras gick jag ner från att arbeta 100 procent till att arbeta 80 procent. Jag hade en stark känsla av att jag inte hann med livet. Det fanns alldeles för lite ro i kroppen som fick plats att hämta andan. Mina lediga onsdagar har hittintills gjort livet mer upplevelserikt. Jag behöver aldrig känna stressen av att inte hinna med och för mig består veckorna av två helger i veckan. Jag har alltid älskar mitt yrke något fullständigt men nu älskar jag det desto mer för jag hinner inte bli slutarbetad förrän det är dags för lite ledighet igen. Om jag får ge er läsare ett råd för 2010 så är det att riktigt känna efter om livet bara springer bredvid er. Hinner du uppleva livet? Hinner du ifatt dina tankar? Har du fått njuta av den dyrbara förmånen att bara göra ingenting. Jag planerar aldrig någonting på mina onsdagar - träffar helst ingen alls utan sover tills jag vaknar, badar och strosar omkring hemma tills jag vet om jag överhuvutaget vill lämna hemmet. Vi är alla olika, men för mig finns det ingenting så välinvesterat som att känna sig fri, ledig och balanserad.

7 comments:

  1. Jag håller med dig fullständigt, man måste investera i sig själv. Vi har investerat i vår familj vilket innebär att jag har varit hemma med barnen i flera år. Det är guld värt och det ångrar vi aldrig. Ha en riktigt härlig onsdag. Kram Lotta

    ReplyDelete
  2. Det låter sannerligen underbart. Har tänkt på det som en möjlighet ngn gång framöver. Tycker mkt om din blogg, både text och bild. kram från en syster i Dalarna

    //Mathilda

    ReplyDelete
  3. hej! hittade inte ngn mailadress till dig, så jag ställer frågan här. Det är en fråga som du kanske kan hjälpa mig med, med tanke på ditt yrke.

    det är så att jag har små knölar/hud kullar/hud förhårdnad på några av mina tår, pga att jag gått i för trånga skor när jag var liten (är nu i din ålder). Det är svårt att benämna de, vet liksom inte vad de heter. De gör inte ont på ngt sätt. Utan de är bara fula, och jag känner mig inte bekväm med att ha öppna skor.

    Det fanns inget för det här på apoteket, har redan frågat, men där sa de att det antingen får vara en operation som får lösa problemet, eller ngn slags laser behandling. Nu undrar jag, känner du till ngn slags laserbehandling som skulle kunna funka på det här?

    Skulle uppskatta ett svar jättemycket =)

    ReplyDelete
  4. Hej Stina,
    Jag kan ej hitta din email adress, den finns inte heller pa ditt Ellipse visit kort (jag var hos dig innan jul). Jag har ett par fragor och jag skulle bli valdigt tacksam om du kunde svara pa dessa.
    Ha en fortsatt trevlig onsdag!

    ReplyDelete
  5. var kommer din mörka vardagsrums golvlampa ifrån? jättefin!

    ReplyDelete
  6. Anonym: Hm, antingen är det Hlagus Valgus du pratar om eller liktorn. Oavsett vilket är detta förmodligen inte ett ämne för mig utan ta ett besök till din vÅrdcentral så får du säker hjälp som dessutom går på högkostandsksyddet! Lycka till!

    Cecilia: Stina_auer@live.se

    ReplyDelete
  7. Anonym: Den kommer från Dis på humlegårdsgatan tror jag ... eller om det var Boheme på Linnegatan? Ungefär tre år sedan dock ...

    ReplyDelete