Sunday, February 21, 2010

Best friend

Efter ett konstant migränmarathon under hela helgen där jag irrat omkring som en förtvivlad hund hög och illamående på diverse migränmedikament - tog min vackra bästis Cissi och hennes familj emot oss efter en taxifärd ute i den beklagliga vargavintern och bjöd på min favoritmat, lugn och kärlek. Efter en taxifärd hem igen mådde jag sämre än sämst och nu på söndagsmorgonen griper paniken tag i mig. Jag orkar inte med denna ständiga värk ... Det känns som om jag lever fånge i min egen kropp.


15 comments:

  1. jag har under perioder ätit blodtryckssänkande (seloken) mot min migrän. Om du inte testat det, be din läkare om recept.
    Krya på dig.

    Lisa

    ReplyDelete
  2. Blir väldigt ledsen höra du mår så dåligt. Men om det är någon tröst... så ser du iallafall magiskt vacker ut!
    Kram och hoppas den dumma migränen släpper

    ReplyDelete
  3. Lisa: Seloken åt jag i fyra år med biverkningen att jag knappt orkade motionera och fick 18 hål i tänderna då den minskar utsödnringen av salivet under natten. Och inte mycket bättre blev jag hellre. Har även ätit epilepsimedicin i fem år för migränen men inte mycket hände då heller. Det finns nog inte en enda profylaktisk eller smärtdämpande migränmedicin jag inte prövat. Tack kära du för tipset ändå.

    ReplyDelete
  4. Det finns en nässpray på apoteket, som jag inte kommer ihåg vad den heter, men den ska tydligen vara ruskigt effektiv.
    Skönt att du fick bli ompysslad lite...

    ReplyDelete
  5. Ajajaj, vet hur det är.
    Men (lite tjat jag vet ;)) bort med socker och testa även att stänga av mobilen när du sover. Jag har upptäckt att jag får migrän om jag sover brevid en påslagen mobil. (Kanal 5 Outsiders here I come :D)
    Kram och massor med energi till att du snart mår bättre
    **A**

    ReplyDelete
  6. En medicin som jag har ätit ett bra tag och som hjälpt mig mycket är Inderal. Fråga din läkare om du kan få pröva den.
    Tack för en bra och inspirerande blogg!
    Må så gott.
    /Annika.

    ReplyDelete
  7. Usch, stackars dig. Jag vet hur det känns, lider också av migrän men oftast hjälper det med Imigran nässpray eller spruta för min del. Migrän är vidrig och man önskar inte ens sin värsta fiende den smärtan. Hoppas du kryar på dig vackra Du. Vänligen Caroline

    ReplyDelete
  8. Fy va hemskt för dig. Jag har oxå haft migrän, sen ja va 7 år till idag 20 år senare. Man skulle kunna offra sitt finger för att man ska bli av me huvudvärken. Jag har provat all migrän meds som finns på marknaden o nålar, botox mm mm. De enda som "hjälper" e att jag måste lyssna på min kropp. Stress o dagar me för lite vätska triggar igång anfallen. Krya på dig o sänder all min goda energi till dig. Kram emma

    ReplyDelete
  9. Du och din mamma Verkar ha mått Lika dåligt under helgen. Det Verkar Vara Samma åkomma ... migrän. Är det ärftligt, eller?

    ReplyDelete
  10. Att det ska vara så otroligt besvärligt för dig med din migrän, förstår att det måste vara extremt jobbigt. Har själv dragits med mkt värk i huvud och nacke pga whiplashskada sedan många år tillbaka. Ett tag hade jag extremt stora problem med migrän och proppade mig full av värktabletter dagarna i ända utan att det hjälpte. Tills jag märkte att kaffe fungerar utmärkt för mig, nästan alltid. Jag förstår ju själv att du med största sannolikhet redan provat allt i din makt och redan känner till de effekter kaffet har då flertalet värktabletter samt migränmediciner, vad jag förstått, innehåller just koffein.

    För mig kommer min värk i "skov". Det kan gå en lång period när den aldrig verkar vilja släppa och jag tillslut tappar allt hopp. Men sen, lika sanbbt som den kom, är den också borta och jag tackar universum för alla dagar jag slipper smärktan. Förstår att det är mörkt nu, men försök sikta in dig mentalt, så gott det går, på att det kommer gå över. Den kommer släppa och du kommer hitta tillbaka till den underbara, starka, orkesfyllda Stina du faktiskt är.

    Har du provat på att börja yoga? Du är ju ingen gymmänniska, men på Buddah Spa har de riktigt bra yogaklasser. Kanske något att prova på. Det "sägs" ju att yoga ska hjälpa mot både whiplash, migrän och diverse andra krämpor (själv yogar jag). En liten tanke bara. Fredrik Binette på Buddah Spa är riktigt duktig Yogi.

    Skickar en Krya på dig kram/Mary

    ReplyDelete
  11. hej! Hittade din blogg genom rebecka precis.. Ville bara säga att den verkar vara jättehärlig och jag har fått lägga till en ny blogg på listan=) Vilken snygg tatuering du har, vad står det?

    ReplyDelete
  12. Du kanske redan har prövat men min moster får akupunktur mot sin migrän. Det har hjälpt henne väldigt bra.

    ReplyDelete
  13. Det värsta med migrän är att jag vet att jag är frisk och skulle kunna uträtta så mycket, men någonting jävlas och gör mig sjuk, obrukbar. Det är den jävligaste känslan

    ReplyDelete
  14. Oj stackars, stackar dig! tycker verkligen synd om dig ingen ska ju behöva lida så .Antar att du provat allt? Men akupunktur ska vi vara väldigt hjälpande. Tricket är att man ska gå många gånger i början och sedan ska man kunna sakta ned. har en vännina som hade så kraftig och ofta migrän som dig och hon blev verkligen hjälpt. Tror inte på på en massa piller utan detta handlar om att lyssna på kroppen och låta den få den läkning som den så väl behöver. Ta hand om dig!
    Sofia

    ReplyDelete