Wednesday, February 10, 2010

Creativity

Med sprängande migränhuvudvärk försökte jag i sena midnattstimmen få klar de illustrationer jag lovat att hjälpa en vän med. Det fick mig att minnas mycket av mina tidiga ungdomsår när det enda jag gjorde om kvällarna vara att skapa, skapa och skapa. Det fick mig att känna som om jag bidrog med något vackert till världen och som om jag verkligen nyttjade de kreativa hjärnceller vi alla begåvats med, som om alla sinnen arbetade tillsammans i en välackompanjerad dans som inte hade några bestämda ramar eller inspirationslösa måsten. Hela min familj har egentligen alltid uppmuntrat konsten som ett naturligt uttrycksmedel. Morfar som var grafiker och konstnär var en stark förebild och mamma som begåvats med det mesta inom händernas förmåga likaså. Även idag tycker jag att självtänkande, skapande människor som vågar uttrycka sig med någon form av kreativ konst, är bland det mest inspirerande och spännande som finns.

6 comments:

  1. Aj då! Då får vi hoppas att denna dag inte började på samma sätt som den förra slutade.
    Det bästa med målning är att när man väl kommit igång så kan man bara inte sluta! Det är som en drog. Kram Lotta

    ReplyDelete
  2. Bra att du tycker det! Då kanske du vill komma på min vernissage på torsdag (imorgon)? På Galleri Magnus Karlsson, Fredsgatan 12. http://saravide.se/blog/?p=7743

    Hoppas vi ses!

    ReplyDelete
  3. Håper du slipper migrenen i dag =)

    ReplyDelete
  4. Med botox och restylane sprutor skapar du ju också konst, levande sådan :)

    ReplyDelete
  5. Sara_vide: Gud så spännande och vad duktig du är, älskar din fantasi som framgår mycket tydligt i bilderna. Jag har en vän över från London på middag ikväll och han åker igen på fredag så jag kan inte. Annars hade jag mer än gärna kommit! Tack för injudan och lycka, lycka till!

    Mia: & Lotta: Nja, dagen spenderades oduschad i soffan med morgonrock och Treo Compis. Tack för er värme.

    Josefin.Precis, jag skapar konst varje dag! Kram stina

    ReplyDelete