Tuesday, February 9, 2010

Keep in mind

När jag var tjugofem undrade jag varför allt hände just mig. Nu när jag är trettio är jag mer tacksam än någonsin över allt som hänt genom åren. Jag hade aldrig berikats med all den livskunskap jag bär på idag om inte jag varit tvungen att kämpa mig igenom vissa delar av livet. Att kämpa skapar tacksamhet, medvetenhet och ödmjukhet inför dig själv och att människor runtom dig kanske är just som de är av en anledning som du kanske inte har en aning om.
I framtiden är det viktigt att aldrig någonsin glömma. Att det är genom dina största prövningar du utvecklas som mest som människa. Glöm aldrig det. Väljer du att se livet på just det sättet händer allt för en mening. För att livet ska bli bättre och att du ska lära dig mer om dig själv och på så vis också bli mer ödmjuk mot dina medmänniskor. Visar du alla dessa omtänksamma känslor mot resterande i världen - kommer de visa samma sak gentemot dig.

7 comments:

  1. Vilka fantastiska och tänkvärda ord. Ett riktigt, riktigt bra inlägg i min favoritblogg. Du är bäst Stina! /Angel

    ReplyDelete
  2. Hej Stina!

    Jag skojar absolut inte.. sorry, om jag ställt samma fråga, men jag ringde in till butiken och undrade om dem hade en väska som heter Alma och det visste knappt vilken väska jag pratade om så det var just därför som jag jag skrev till dig ännu en gång.. var en aning förvirrad

    Men hoppas verkligen att du förstår mig och kan svara på denna fråga en sista gång :) Kram

    ReplyDelete
  3. Anonym: Gå in på www.louisvuitton.com, du finner bild på den där och namnet står också utförligt. Mer kan jag inte göra för dig.

    Monogram Vernis, modell Alma, färg aubergine i lack. Du kan inte misslyckas.

    ReplyDelete
  4. ah va jag tycker om dessa inlagg.
    far mig att tanka efter sa mkt & inse hur mkt jag uppskattar meskor med formagan att reflektera over livet.
    vad ar det for bok du fotar ur?
    hopaps du har en ljuvlig tisdag & tar hand om den pa basta satt!
    xxia
    magiskaia.blogspot.com

    ReplyDelete
  5. Hei =)

    Hvilken bok er bildet fra? Var så fine ord!

    Klem

    ReplyDelete
  6. Hej vackra du!

    Kan du inte berätta lite om hur du kom in på just kabbala och hur du har studerat det? Jag har nämligen precis börjat själv.

    Jag tycker du är jättebra!
    Kram

    ReplyDelete
  7. Ia & Mia: God wears lipstick.

    Anonym: Åh, en lång historia. I min förra blogg som jag hade för ett år sedan skrev jag betydligt mer utförligt. Kan inte gå in i allt men jag började intressera mig för Kabbalah år 2003 och blev aktiv Kabbalist år 2005 skulle man kunna säga. 2007 var jag på mitt första Kabbalahcenter i USA och därutöver har jag studerat själv med böcker, internet etc. Egentligen handlar det bara om att lära sig att leva på rätt sätt och att allt du sänder ut, positivt som negativt kommer tillbaka till dig själv. Jag har burit The Red STring sedan 2005 och nuförtiden samlas några kabbalister var 7:e v här i Stockholm och så har vi möten där vi gr igenom ett tema varje gång.

    Vad kul att du har förstått värdet av denna själsliga teknologi, mitt liv har aldrig blivit detsamma efter 2003 då jag började. Det är helt fantastiskt och du blir medveten om ditt liv och ansvarar således över vad du gör med det. Jag tycker också du bör läsa boken The Secret som är ett ypperligt komplement till Kabbalah. Dessa två tankesätt tillsammans är min religion.

    Lycka till!
    Stina

    ReplyDelete