Tuesday, February 16, 2010

Late summer

Jag minns så tydligt den makalösa sensommarvärmen som förgyllde mitt liv hela augusti och september som en oändlig källa av glädje. Den fick resan till Costa Esmeralda där vi hyrde ett strandhus att överglänsas i energigivande då jag egentligen prioriterar välbefinnande vardagsvis i stället för ihoptryckt under ett par veckor. Jag minns den kreativa möjligheten att få klä sig färgfullt, kontinentalt och inspirerande anspråkslöst men ändå välvalt och välkomponerat. Jag vaknade flera gånger per vecka med en stark förundran om att solen faktiskt sken in genom sovrumsfönstret även denna morgon. Jag har sagt det förut men det tåls att sägas igen. Tacksamheten över att få klä mig efter sinne, humör och lust är något jag värdesätter mycket högt i mitt liv. Jag känner att jag respekterar mig själv och min kropp mer genom att klä den vackert och på ett sätt som tar fram det fina mycket hellre än att dölja det mindre fina. Att bejaka kvinnligheten är något att eftersträva, livet blir så mycket ... kvinnligare.

(Photography from september 2009 with the stunning shades from: Salvatore Ferragamo, flats: from Milano & deep blue coat from: Top Shop exclusive.)

4 comments:

  1. Och det är ju så mycket roligare att klä sig under sommaren då känner man sig fin och kvinnlig i klänningar och vackra färger just nu är det mest dova tunga färger och massa kläder som döljer...
    Längtar såå till värmen och underbara sommar kvällar!!!
    Ta hand om dig
    Kram

    ReplyDelete
  2. Jag håller med dig helt och hållet. Jag mår mycket bättre av klä mig i vackra plagg som framhäver det bästa av mig. Jag bryr mig inte om andra uppfattar mig som fåfäng. Trivs jag så behandlar jag andra och mig själv bättre. Under många år har jag försökt att tygla mitt modeintresse, men till slut bubblade det över. Mode är trots allt något fantastiskt roligt och ett uttrycksmedel för ens identitet. Jag älskar att klä mig kvinnligt och ser vilken positiv respons jag får tillbaka från både kvinnor och män.

    ReplyDelete
  3. Susannah: I know, love it to! Det var efter två veckor av sol och bad på Sardinien och hela den ljuvliga sommarens blekning av den svenska solen. Love, love, love!

    Sanna: Jag vet sötaste, håller helt med. Den svarta dunjacka som ajg trippar omkring nu ska brännas på bål snart.

    Camilla: Helt rätt, håll inte inne på något som är så mycket källa til glädje utan se digs jälv som en vit oljetavla varje morgon som ska skapas!

    ReplyDelete