Monday, February 1, 2010

Procedure

My grandmother taught me that brushing my hair every day made the hair glow - and when I look at all these famous old Hollywoodstars, it seems like they brushed their shiny hair all day long. Every morning I like to put on makeup that is simple and classic, easy to do and very feminine. This is also the procedure I do when it's a party going on. All the same. Same makeup, every day, party or non party. The steps are the same. I feel like a woman when I'm taking care of my self this way. Even when it's my lazy wednesdays I do it. It's as simple as that. Now you know.

By the way - I'm listening to this tonight.

6 comments:

  1. Oj vad snygg du är i den där gröna färgen! Kram från Cilla

    ReplyDelete
  2. Hej kära du!

    Jag skulle behöva din hjälp, eller snarare ditt råd. Jag ska from i höst studera utomlands. Jag kan välja mellan att plugga i Milano och Barcelona. Eftersom jag vet att du har varit i båda städer undrar jag vilken stad du föredrar och varför. Hur är barca och hur är Milano, restauranger, shopping, boende och uteliv? Jag är 25 år gammal.

    Du är bäst!
    Kram

    ReplyDelete
  3. Hej! Jag har en ganska rund ansiktsform och det gör att jag alltid ser "större" ut än vad jag är. Jag blir inte så bra på bilder och känner att jag skulle vilja göra något åt det. Finns det något du skulle kunna hjälpa till med? Hur går det till och vad kostar det? /Anna

    ReplyDelete
  4. Hej! Jag har följt din blogg ett tag nu och jag måste bara säga att du är en riktig inspiration. Älskar att läsa dina inlägg. Älskar din stil! Du är riktigt FAB!
    Åker du någonsin till Marbella?

    Besos

    ReplyDelete
  5. varför bloggar du på engelska??

    ReplyDelete
  6. Cilla: Tack! Det är makens!

    Anonym: Jag skulle faktiskt säga Barcelona för att den staden är lite mer härligt galen , om du inte ska studera fashion - då rekommenderar jag Milano. Jag tror du kommer få ett superkul studentliv i Barcelona, fullt med passion, fantastisk shopping, härliga restauranger och inte att glömma - stranden och närheten till bla Mallorca och andra soliga platser.

    Barcelona it is! Lycka till, så spännande för dig.

    Anna: Helst vill jag träffa dig (08 441 81 48 till Ellipseklinkken) för det är omöjligt att ge dig råd när jag inte vet hur du ser ut. Men ansiktskonturering ligger med tex ett par kindben på 10.000kr, men ring sä hjälper jag dig!

    Anonym: Tack! Nej, jag har aldrig varit i Marbella men Peter har många gånger, har hört att det är mycket trevligt och extremt mycket svenskar (vilket jag brukar ogilla när jag åker utomlands dock) men jag åker gärna dit. Louis Vuitton hade specialgjorda Neverfull-väskor i somras med Porto Banos & Porto Cervo (där jag bland annat spenderade några veckor). Brukar du åka dit? Skule du rekommenadera det?
    kram stina

    Anonym: För att det är kul och ger lite dynamik, sedan har jag ganska många internationella läsare som bett om det och då jag inte vill skriva på engelska helt gör jag det ibland. Jag älskar att uttrycka mig med det engelska språket och så övar jag mig i skrivandet. Inte helt fel. Gillar du det eller inte?

    ReplyDelete