Saturday, February 13, 2010

Saturday

Efter att ha gjort allt fel man kan en huvudvärksfredagskväll (druckit tröstvin som jag inte tål och ätit ännu mer tröstsocker som jag inte heller tål) låg jag således hela natten med ännu mer huvudvärk än under dagen och började i sömnförtvivlan fundera på om det inte var en hjärnpropp ändå jag drabbats av. Men när jag runt ett på lördagseftermiddagen kvicknade till efter en och annan Treo Compis insåg jag att det var just allergin från alkoholiserade druvor och insulinresistensen mot raffinerat socker som givetvis var orsaken till de fruktansvärda upplevelserna.
Så när jag tyckt tillräckligt synd om mig själv tog jag en taxi mot Diplomat och en köttig Biff Rydberg. En stark kopp kaffe senare var jag ordentligt på benen och nu är huvudvärken mest en tickande klocka som gör sig påmind långt bak bland hjärnloberna.

(Blazer: Ralph Lauren, coat: Zara, jeans: Lee, old yellow bag and comfy shawl: both Louis Vuitton & ring: Yves Saint Laurent.)

7 comments:

  1. Hej! Hittade din blogg idag och blev glatt överraskad. Jag är också sjuksköterska och skulle gärna vilja arbeta inom ett liknande område som du. Det vore intressant att veta hur man går till väga. Finns det kurser man kan läsa som tar upp estetiska behandlingar och injektionstekniker?

    ReplyDelete
  2. Din blazer är så jäkla snygg! Det är hela du också. Skönt att du kom ut tillslut och att huvudvärken flyttade bak. Ska ni göra något speciellt idag? Njut söndagen. KRAM Lotta

    ReplyDelete
  3. Du är så himla fin...vännen ta hand om dig nu!!!
    KRAMISAR

    ReplyDelete
  4. Anna: Jag har skrivit om "min väg" tusentals gånger genom alla år med bloggen och jag orkar inte gå igenom allt såhär. Men det jag kan kan ge som tiips och information är att det inte finns några utbildningar inom detta som du kan ta "fristående" Du måste vara anställt inom en medicinsk estetisk klinik annars får du inte gå utbildningarna och det är bara för att inte vem som helst ska kunna springa omking och spruta i förenklad version.

    Jag rekommenderar dig att försöka få en anställning på en estetisk klinik för de är dem som sedan kommer bekosta och se till att du får alla utbilningar. Lycka, lycka till!

    Lotta: Yes it is! Idag är en huvudvärksdag så just nu förösker jag bara bli kvitt värken. hoppas att din dag blir fin! Kram stina

    Sanna: Tack baby, kommer från min vackra"syster".

    ReplyDelete
  5. Du menar väl inte att du äter Treo Comp? (När du skriver 'Treo Compis'?) Det är isåfall motsatsen till livsstilen med wellness osv...Finns receptbelagd medicin för migrän som är mycket bättre, ju.

    ReplyDelete
  6. Anonym:

    1. Treo Comp är receptbelagt då det innehåller kodein.
    2. Jag har aldrig sagt att jag helt lever enligt wellness utan medikament. Det skulle aldrig gå då jag har allvarlig migrän och är noga övervakad av tre neurologer som skriver ut Treo Compis till mig bland några andra, också dessa, starka migränmedicner.
    3. Det finns inte en migränmedicin i europa som jag inte testat. Så du behöver inte oroa dig. Jag tar inte Treo Comp(is) för nöje utan för att vissa dagar klara av dagen.

    ReplyDelete