Tuesday, March 2, 2010

Unconditional love

När glädjen över att snön börjat smälta bort förvandlas till ett skämt med minusgrader igen känns våren långt, långt borta och jag ser mig själv gå och klaga och muttra över kyla, halka och bylsiga kläder som mördar den kreativa andan. Och med andra ord har jag fortfarande mycket att lära mig själv i min väg mot att försöka kontrollera och skapa min egen framtid genom "lagen om attraktion". För alla ni som läser min blogg vet förmodligen att allt du tänker på mycket eller fokuserar energi på - kommer i ännu större doser i just ditt liv.
Så idag ska jag försöka känna glädje över vädret och visualisera våren med smäktande värme och strålande solsken. Tills dess kryper jag i vanlig ordning upp i soffan om kvällarna med Tiger, tända ljus och en god serie.

(dress: Diane von Furstenberg.)

8 comments:

  1. Fokusera på att solen skiner och att det är ett fantastiskt ljus ute. till skillnad mot igår! Jag är mycket piggare idag även om det är minusgrader igen.

    Puss & Kram

    ReplyDelete
  2. Vackra Stina, det är verkligen inte helt lätt att leva efter lagen om attraktion, jag jobbar på det hela tiden. Men ibland tränger andra dumma tankar in och så står man svarslös och vet inte alls hur man bör tänka. Men jag strävar efter att bli en bättre människa och jobbar med mig själv varje dag. Min man har märkt det och så även mina barn, underbart! Ta hand om dig. KRAM Lotta

    ReplyDelete
  3. Tack för tipsen angående God wears lipstick och den lilla kabbalah boken (söt den är). Jag kikar i dem nästintill varje kväll, alltid en värdefull stund. Kram!

    ReplyDelete
  4. Hejsan Stina, brukar följa din blogg och har gjort så sedan ett år, tyvärr kommer jag inte in på din gamla blogg, inte heller med mitt google konto. Behöver jag nåt annat lösenord, ditt godkännande? Skulle vilja läsa mer om Kabbahla samt the Secret.

    Katarina

    ReplyDelete
  5. Det kan te sig så enkelt i teorin, lagen om attraktion, men det är inte alltid det fungerar på samma enkla vis i praktiken. Igår påminde jag min sambo, när jag satt i soffan och huttrade, att han i sommar om det blir sådär olidligt varmt som det bitvis var förra sommaren, påminna mig om hur jag ogillat denna kalla vinter då jag fryst nästan konstant. Och då slog det mig, jag gnällde faktiskt bitvis över både den stekande solen och värmen som sommaren 2009 gav oss. Hur, hur i hela världen kunde jag göra det, när allt jag längtar efter nu..så oerhört intensivt att jag inte ens vill blicka utanför köksfönstret igenimmade ruta..är våren, sommaren och solen. Hur kan detta vara möjligt? Människan glömmer fort. När det är varmt, soligt och svettigt gnäller "vi" och längar efter skugga, svalare nätter och nyshoppade höststövlar. När höstregnet faller ner och gör det omöjligt att ta sig utanför lägenhetsdörren utan att bli genomblöt muttrar vi och önskar oss en "vit jul". När den vita julen gett oss kalla nästippar, torr, gråblek vinterhy och vinterkappan inte känns lika spännande som den gjorde de första vinterveckorna längtar vi intensivt efter vårens varma strålar och torra barmark. Vi glömmer så fort och vi längtar oss ofta bort, till något annat än där vi just är. "Gräset är alltid grönare".... Jag brukar försöka se det vackra och positiva med allt som sker i livet. Oavsett om det gäller sjukdomar som drabbar mig, elaka människor som sviker eller dåligt väder. Idag ska jag ta mig ut i vädret...slasket och minusgraderna till trots..och fotografera. Jag älskar att fotografera det som många andra inte finner någon skönhet i. Där det fula, tråkiga, vardagliga blir vackert, fint och personligt. Hur det där slasket på gatan blötsligt bildar vackra mönster mellan vitt och beigt/grått eller hur kala, gråa, blöta grenar bildar vittnar om att våren nog (tyvärr) är långt borta. Det finns något positivt med allt, även denna kalla, gråa och just nu Stockholms-slaskiga vinter. Tack för att du påminnde mig om detta. När jag kommer hem från fotograferingen ska jag, precis som du, krypa upp i soffan, tända massvis med stearin/värmeljus, göra en god kopp te med honung, göra en "Chévre chaud", krypa upp i soffan under en varm filt och bara njuta av att stearinljusen samt den varma maten och drycken, trots allt (oftast) gör sig bäst just kalla vinterkvällar som denna.

    Kram/Mary

    ReplyDelete
  6. Hej!
    Du har inspirerat mig till att läsa the secret (och jag har lyckats med min första medvetna attraktion - jag har hittat hundens borttappade sko...)- och njuter av att du attraherat ett bättre väder. Jag blev nyfiken på vilken liten söt kabbalah bok Camilla menade.Please fill me in!

    ReplyDelete
  7. Solen läker både insida & utsida.
    Gillar.

    Kram från gamla Veran

    ReplyDelete
  8. Va fina dina läppar är nu:)

    ReplyDelete