Tuesday, March 2, 2010

Weak

(2009)

Min fantastiskt positiva dag slutade med en taxiresa hem framåt lunch och ett stadigt migränanfall i sju timmar i sängen med hinken som bästa vän och med fruktansvärd värk som alltid får mig att tro att jag har ett aneurysm som har brustit och att jag är tre sekunder från att dö. Jag vet inte om det är vädret, stress, kyla, energier eller vad som bidragit till de tre migränanfall jag haft på en månad och tio dagars migränvärk på det. Men något är det som inte stämmer. Jag tycker inte jag gör mycket annat än vilar och kontrollerar mitt blodsocker men förmodligen är det någon viktig detalj som jag missar. Eller så är det bara universum som just nu ger mig en tuffare match för att jag ska vara beredd och stark inför större och viktigare ändamål framöver.

"Sometimes awful things can have their own kind of beauty"


17 comments:

  1. Kan det kanske hjälpa med botox eller akupunktur, hoppas du snart mår bättre.

    Kram Louise

    ReplyDelete
  2. Men gumman, det är fruktansvärt det du tvingas gå igenom. Jag lider med dig. Önskar att det finns något som kommer hjälpa dig.

    Puss & Kram

    ReplyDelete
  3. Min kära mor lider av migrän och min syster likaså men det finns receptbelagd medicin som tydligen funkar hyfsat bra. Litet tips om du inte redan visste.

    ReplyDelete
  4. Usch och fy. Kan du ta lite ledigt och bara låta dig tas om hand en stund?

    ReplyDelete
  5. Antar att när att du gått igenom alla tänkbara utredningar och behandlingar redan då detta är något återkommande i ditt liv. Ibland missar dock läkare att tänka på "Hortons headache" som är vanligare hos män och rökare ä hos kvinnor. Denna typ av hv, beskrivs som outhärdlig och svårbehandlad, men syrgas 7-12l/min kan lindra, samt magnesiumtillskott.. http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=495

    Krya på dig

    ReplyDelete
  6. Hoppas du mar battre snart Stina! Jag undrar om du kommer lagga upp fler grejer till salu i din vintagr store!

    ReplyDelete
  7. Stackare läste på någon annan blogg om en kvinna som hade stark migrän. Hon gick till kiroprak/naprapat vid anfallen och det hjälpte massor.
    Antar att du knappt kan röra dig när du får dina utbrott men bara ett tips. Låter ganska logiskt iaf att få igång blodcirkulationen ordentligt.
    Ja som alla andra så önska man att du kunde få hjälp.

    Ta hand om dig!
    Sofia

    ReplyDelete
  8. Men vännen du kanske ska gå och kolla upp???
    finns ju huvudvärkskliniken, för den finns väl kvar på söder??
    Du måste ta hand om dig
    KRAM

    ReplyDelete
  9. Hej Stina, jag undrar om du har en mailadress där man kan maila dig en fråga?
    Vänligen, Sophie.

    ReplyDelete
  10. Tre tips:

    1. Prova att göra ett uppehåll med Botox. Jag vet att Botox ofta HJÄLPER mot migrän, men tänk om din kropp just nu inte vill ha det? Det är ju trots allt ett främmande ämne.

    2. Varva ner på landet. Minska på sinnesintrycken. Du har ett högt tempo.

    3. Googla 'reconnective healing' och boka in dig hos någon som kan den sortens healing. Kostar ca 500 kr för en timme och hjälper oerhört många människor med kroniska besvär. Du behöver inte tro på det. Det funkar ändå.

    Många kramar från Lina

    ReplyDelete
  11. Stackare..lider verkligen med dig. Krya på dig!

    ReplyDelete
  12. Sänder varma starka tankar om att du ska må bättre. KRAM Lotta

    ReplyDelete
  13. Du kanske ska göra en CT-skallröntgen för att kolla att det inte är ngn tumör eller ngt för det låter inte normalt att vara så mkt sjuk som du är i din ålder.

    ReplyDelete
  14. Hej vännen! Vad tufft det låter att ha så och så ofta ont, tänker på dig och hoppas det blir bättre snart!!

    Många varma kramar! Nicky :)♥

    ReplyDelete
  15. Hej
    vilka underbart bord du har på bilen och ramen. vart har du köpt det?? jättetacksam för svar. MVH Josefin
    josefingustafssons.blogg.se

    ReplyDelete
  16. Lina: Heeling ska jag faktiskt testa, allt annat har jag testat. Tack för tipset!

    Josefin: Det var länge sedan men det var nog Boheme på Östermalm.

    ReplyDelete