Thursday, March 25, 2010

Weekend plans

I morgon bär det så av igen på ett nytt litet äventyr till ett land jag inte besökt på mer än tio år. Jag tänker resa med lätt bagage den här gången och planerar att inte behöva checka in min väska för att spara tid en hetsig fredag. Därför gäller det att planera mycket smart och fundera ut alla eventuella möjligheter till klädbehov. Jag införskaffade mig ett par nya klänningar igår eftermiddag. Bland annat en knallröd liten kvinnlig sak från Diane von Furstenberg och den här bedårande klänningen från Garden Collection. Den stora chiffongtunikan de släppte känns redan uttjatad och det är oftast problemet med dessa designer/specialkollektioner som släpps. De har gjort så kopiösa mängder med reklam för vissa av plaggen att det känns som om man hamnat på en fest där alla kvinnor bär exakt samma kreation när man ser dem på riktigt.
Jag var grymt besviken på Sonia Rykiels kollektion, ingenting nytt, bara en massa bisarra ränder. Det kommer ta en bra tid innan jag tänker använda min gamla Rykielkofta med de klassiska ränderna, på något sätt känns de lite förstörda och då har designern misslyckats enligt mig. Meningen är inte att de ska tjata ut sin egen orginalitet.
Men frånsett det så älskade jag de vackra rivieratygerna med genomtänkta draperingar och skärningar som smickrar oss storhjärtade varelser vars främsta ändamål här på jorden faktiskt är att skapa mer spirituell och själslig medvetenhet till det andra könet om ni inte redan visste det ...


(dress: Garden Collection & heels: Miu Miu)


6 comments:

  1. Klänningen är superfin på dig. Du klär i färgerna. Hoppas du får en härlig weekend.

    ReplyDelete
  2. Bara så att du vet: Det är taxistrejk ute på Arlanda. Inga bilar kommer fram, Ta tåget ut, ett litet tips! Sitter själv just nu i skiten.

    ReplyDelete
  3. Åhh, vad snygg du är i klänningen. du klär verkligen i det mönstret och modellen. Prövade för en vecka sedan, på mig såg den inte vacker ut alls. Ha det så härligt på din tripp.

    ReplyDelete
  4. Supersnyggt. Var ska du...Mr B

    ReplyDelete
  5. Hittade precis din Vintage store! Om jag ändå gjort det tidigare!!! :(
    Jag hoppas du lägger upp lite snygga blusar och jackor snart, för du har så grymt snygga kläder!!!

    ReplyDelete
  6. Hoppas du får en kanonmysig resa och får se massa fint som du kan fota
    ciao Bella see you later;)
    Kramisar

    ReplyDelete