Wednesday, April 14, 2010

Apartment

Jag, Tiger och min inredare har varit över i min nya lägenhet och bollat ideér för inredningen. Jag vet mycket väl hur jag vill ha det och min inredare är fantastiskt duktig på att veta exakt vilken stil, färger, materialval jag är ute efter. Jag ser ett problem - hon finner lösningar. Hon är också fantastiskt duktig på att se små detaljer som gör stor skillnad och får mig att tänka outside the box vilket är viktigt när det är dags att skapa ett nytt hem.
Hemmet för mig är där jag andas, återhämtar mig, finner trygghet och kopplar av - och då jag inte är tjugo "something" anymore får hemmet ännu större betydelse och jag vill att det ska vara bra energier i alla rum och ha en härlig stinakänsla över sig då det är mitt hem och så också ska andas vem jag är. Färgerna är av stor betydelse, nu gäller det bara att beställa allt och vara tålmodig då det mesta har två till tre månaders leveranstid. Tålamod är något jag inte har. Jag vill att allt ska vara klart, helst i går ...

6 comments:

  1. Det är så roligt med nya hem och rum! Man har alla storslagna planer för inredning och design - men helt plötsligt är allt inrett utan att man ens hunnit måla en vägg! :)

    Önskar dig all lycka!

    ReplyDelete
  2. Åh vad roligt. Och vad härligt med en inredare :). Hoppas du får en härlig dag.

    ReplyDelete
  3. Vad roligt!Ser fram emot att se resultatet i bloggen fram över ;)
    Louise

    ReplyDelete
  4. Lyxigt med inredare! Hade varit kul att se fler bilder på lägenheten. Hur stpr är den?

    ReplyDelete
  5. Åh så spännande! Väntar med spänning på en massa inspirerande interiörbilder då! Och vilken lyx med en inredare, önskar att jag hade möjlighet att ha det också. Fick själv sålt min (och sambons) nuvarande lägenhet häromdagen så nu är det hardcore lägenhetsjakt som gäller här! Jättekul, men jag är lika otålig som dig och vill hitta den perfekta bostaden NU NU NU. :)

    Förresten så måste jag också passa på att tacka för alla fina inlägg och bilder från resan till Monaco - och och din fina blogg är verkligen en stor inspirationskälla!

    ReplyDelete
  6. Det kommer att bli så fint och så STINA av den är jag helt säker på...
    Hoppas att du tar hand om dig, och du tålamod har vi båda dåligt med.. suck vad gör man Kurs ???
    KRAMISAR

    ReplyDelete