Tuesday, April 6, 2010

Courage

Who am I?

Det är en fråga jag har ställt mig själv många, många gånger. Den här våren har jag insett att jag är starkare än starkast. Att jag följer mitt hjärta och att jag inte bara lyssnar på min kvinnliga intuition utan också vågar följa den. Jag vet att det är genom förändring som man utvecklas, hur jobbigt och krävande det än må vara under processens gång - vet jag klart här och nu att det är en av livest främsta uppgifter att våga vara sann mot sig själv och följa vad man innerst inne känner och vet är det bästa för en själv. Genom att våga välja den läskiga vägen, vägen som ingen kan ge dig några svar om - tar du steget ut mot världen och utveckling. Utan utveckling stagnierar människan och vi är menade att hela tiden sträva efter att få ut det bästa och mest sanna av livet och vår verklighet. Ibland är man till och med tvungen att skiljas från någon eller något man tycker väldigt mycket om och älskar för att det inte längre känns helt rätt. Framtiden kan ingen säga något om, men nuet, det är helt och hållet ditt eget ansvar att värna om. I stundens realism vet jag vem jag är mer och mer. Jag är en kvinna, en människa som vet vad jag vill och kämpar för att leva i enlighet med vad jag tror på och står för. Jag tror på att du alltid ska kräva det absolut bästa och står för att alltid följa mitt hjärta och vara modig i alla avseenden.

Listening to this tonight.


8 comments:

  1. Du har så rätt och jag önskar dig all lycka i livet. Kram från Cilla

    ReplyDelete
  2. <3

    http://elinstromberg.tumblr.com/

    ReplyDelete
  3. Hej Stina!

    Jag är så otroligt imponerad av dig! Tycker att du är en modig, klok och mycket intressant kvinna! Älskar att läsa dina inlägg om dina tankar/känslor och inpireras av dig!

    I love you! :) Kramar/Nicky

    ReplyDelete
  4. När jag läste din text börjde tårarna rulla ner för mina kinder.
    Aldrig har en text gått rakt in i hjärtat så som denna gjorde.
    Jag fick här verkligen svaret på min tidigare fråga, svart på vitt.

    Who am I? är en fråga som jag noga måste tänka igenom, innan jag kan ge svaret på. För de senaste årens alla händelser har verkligen satt sina spår, båda goda och djupa ärr i själ och hjärta - som gjort mig till en helt annan person än den som jag en gång var.
    Vem den personen är har jag inte alls hunnit reflektera över och förmodligen är det just därför jag stöter på dessa vägskäl som får mig så fullständigt ur balans.
    Tack Stina!
    Jag tror inte du vet vilken fantastisk och klok kvinna du faktiskt är. Och det säger jag utan att ens känna dig.
    All kärlek BD.

    ReplyDelete
  5. Dina ord är vägledande och inspirerande för lilla mig som precis fyllt 22 och aldrig tidigare ställt den frågan till mig själv så ofta som jag gör nu, "vem är jag?"
    DU inspirerar, TACK

    ReplyDelete
  6. Hej Stina,
    älskar din blogg och dina otroligt vackra bilder!
    Jag har nyligen separerat från min sambo som det inte fungerade med trots kärlek. Alla frågar mig; vad hände? Hur kan man förklara det? Jag, liksom du, kanske behövde leta reda på mig själv. Jag är 30 nu, vet mer vad jag vill, vad jag borde känna och vad som får mig att skratta. De senaste åren har jag skrattat mindre och jag längtar efter att känna riktig lycka igen. Men samtidigt förstår att det är bara jag som kan hitta den.

    Grattis till lägenheten, jag fick lämna min drömlägenhet och flytta till en liten etta, men känslan att det är Mitt och värmen i mitt hem är det viktigaste. Nu börjar även mitt nya liv och jag väljer ett liv med lycka!
    <3 Kramar!

    ReplyDelete