Thursday, April 1, 2010

Easter

Gårdagskvällen spenderades på Gärdet infirandes påskhelgen med dessa petita macarons från det mest förnämsta bageriet i Zurich. Och jag har ätit macarons över hela världen men dessa gav utan tvekan de bästa smakupplevelserna någonsin. Precis lagom storlek med exakt den fasta fluffighet på ytterskalen och med en perfekt konsistent på innehållet som sakteligen smalt i gommen.

Och i mitt påskägg fick jag av min fina kabbalahväninna dessa mycket välvalda ord.

"Det som skiljer vinnare från förlorare är kapaciteten att skapa plan B "

Plan B is on its way baby!



9 comments:

  1. hej

    vart i stan kan man köpa dom??????? alltså macarons

    tack

    ReplyDelete
  2. Min söta lilla sötnos...vad sägs om fazer blå...eller marabou helnöt...Mr big...................

    ReplyDelete
  3. Den som har skrivit den meningen har gjort boken som beskriver krigens kunskap (sant) och efter alla beskrivningar om hur krig ska planeras och utförars så fanns det en röd tråd till äktenskap.
    Det som behövs för att vinna ett krig är likadant med ett fungerande äktenskap. Åtråhet till det, planering för utfört arbete,(Date) sänka motståndaren (för att göra barn) behålla försvarsområdet, (skaffa lya) skjuta befället,(skaffa chefställningar) säkerhetsställa området (kolla motpartens sms eller hotmail) inga spioner ( inga löst folk eller lyckosökare) uppgraderingar av befäll (förlovad eller kanske gift) Befodrad till officer (kallad mamma eller pappa) skjuten i fält ( jaa vad tror du...)Mr Big

    ReplyDelete
  4. Hei Stina! Liker bloggen din kjempegodt :-) Jeg skal snart til Paris, og har tenkt å prøve macarons fra Ladurée. Mener å huske at du har vært der? Har du noen tips til hva jeg bør s/gjøre i Paris? Klem Helene

    ReplyDelete
  5. Hej Stina, du har en mycket tjusig blogg som jag verkligen uppskattar att läsa. Då jag inte bor i Stockholm har jag lite svårt att kunna köpa Jan Marini-produkter från er, men tänkte istället beställa dem från Lameda skin care. Jag vill höra om du har tips på bästa krämen för en blandhy? Tack på förhand och ha en underbar påsk!

    ReplyDelete
  6. Oh, les macarons...J'adore!
    Glad påsk!

    ReplyDelete
  7. anonym: Dessa kommer från Zurich/Schweiz. Men i Stokcholm kan man köpa Macarons på Riddarbageriet (de är inte goda dock) och det där lilla franska bageriet på Kungsholmen. Annars frå du ta dig till Laduree i Paris.

    Tinny: Du måste komma på en konsultattion eller skicka bilder till oss så att vi ser exakt hur du ser ut. Dessa SKA du inte köpa över internet bara sådär då de kan skada din hud om du inte får rätt ämnen till just din hud. maila oss på stockholm@ellipseklinikken.se så kan du köpa dem via oss efter att du mailat närbilder på din hud.

    ReplyDelete
  8. Det finns goda Macaroons på Rue du Pont Noveau på Nybrogatan :) Kram Mary

    ReplyDelete