Thursday, April 22, 2010

Home

Första natten i nya lägenheten och jag sov genom alla timmar och vaknade upp på morgonen till de stora vackra fönstren och de få möbler jag lyckats få dit än och som är helt provisoriska. Det känns som om det är mycket att göra och ändå - när jag tänker efter är det inte alls speciellt mycket. Möblerna är beställda, inredaren har koll på sitt, nu är det mest små praktiska lösningar som måste till och ställa ut alla vackra ting att pryda lägenheten med. Men jag säger som så. Vilka fantastiska känslor jag får i den här lägenheten. Det strålar balans och goda feng shui-energier om den.

(stora, sydafrikanska rosor i ljus champagnerosa är svåra att få tag på men mina absoluta favoriter)

12 comments:

  1. Vad härligt! jag tror att första nattens känsla är avgörande för hur man kommer att trivas. Detta blir super m a o. Lycka till!
    /Barbro

    ReplyDelete
  2. Lycka och ro önskar jag dig i ditt nya hem! Kram!

    ReplyDelete
  3. Vilken underbar känsla, helt fantastiskt :) Stort lycka till med ALLT nu.

    ReplyDelete
  4. Har du beställt allt nytt? Behöll din man samtliga gamla möbler? Hur fasiken har man råd med nya specialbeställda möbler, inredare och en ny lägenhet i centrala stockholm med en sjuksköterskelön? Lycka till med allt och det ska bli kul att se kommande bilder.

    ReplyDelete
  5. Saknar dina fina bilder, du får gärna lägga upp fler bilder från dina resor och din nya lägenhet.

    Lycka till. Du verkar vara en härlig tjej.. och du skriver en fantastiskt inspirerande blogg!

    ReplyDelete
  6. Låter helt underbart. Lycka till med nya hemmet. Och vilka underbara blommor :)

    ReplyDelete
  7. åh så härligt, kan du inte visa lite bilder från nya lägenheten?

    /Malin

    ReplyDelete
  8. Barbro: Jag tror så också ...

    Anonym: Nej, jag tar vissa möbler men inte förrän vi haft visning på den och fått den såld. Jag har ingen vanlig sjuksköterskelön för jag är 1. inte en vanlig sjuksköterska, jag har 15 stycken utbildningar efter min examen, 2. jag är marknadsansvarig, 3. Det är mycket bra att ha bra kontakter. Vänligen Stina

    Anonym & Malin: Jag ska, när den är färdig. Lovar.

    ReplyDelete
  9. Hej Stina jag undrar ifall du är anställd eller om du har eget företag? mvh Matilda

    ReplyDelete
  10. Så härligt det låter! Hoppas du kommer att trivas och lycka till med allt.

    ReplyDelete