Wednesday, April 7, 2010

Law of attraction


Helt galen hektisk dag. Efter en natt med minimal sömn och massa funderingar gick jag ändå upp tidigt i ottan och skrev kontrakt för den nya lägenhet jag köpt själv efter enerverande budgivning på en elegant bostadsrätt i vacker sekelskiftsstil och med perfekta arkitektplanerade attribut som känns helt rätt för vad jag velat ha och mer eller mindre drömt om nu när jag kommer bo ensam. Hela dagen har jag visualiserat att allt ska flyta lätt och enkelt, ske så bra som möjligt och till min fördel. Och det är helt sjukt och jag tänker inte detaljbeskriva kvantfysik mer idag - men jag kan säga som så att jag har använt mig av lagen om attraktion precis hela tiden och för varje gupp jag stött på, har jag visualiserat mig hur jag önskar att det ska bli, sett det framför mig och pang så har det blivit precis så. Alla lagar och paragrafer till trots. Så amazing! Jag har också fått ett flertal små tecken som signalerar att jag hela tiden är på rätt spår beträffande allt det praktiska vilket också ger mig lugn och skapar trygghet. Energierna är helt enkelt på min sida för att jag ser till att de är just på min sida.
Nu på kvällen har jag fått håret fixat, packat väskan och haft lyckan att få bära min nya, tunga vårkappa och njuta av de ljumna vindarna som inkommer lite mer för varje dag som går. I morgon är det destination Monaco som gäller och jag har packat klänningar och klackar för en weekend med flådiga middagar och spännande händelser. Jag tar med mig min Canon 50D och utlovar därefter - förhoppningsvis en mängd vackra bilder på den mycket omtalade platsen.
Amor vincit omnia = love conquers all
(coat: Burberry Prorsum)

27 comments:

  1. Åh nu blir jag inspirerad. Det har varit en tung dag idag, ett år sedan mamma dog. Men jag skall också försöka visualisera det som finns framför mig, och kanske kan det hjälpa så det känns lite lättare!
    Hoppas du får en fin resa. Kram Cilla

    ReplyDelete
  2. Hej Stina

    Åh grattis! Gud vad roligt att ni fick drömlägenheten. Hojta till om du behöver hjälp med inredningen/stylingen ;) Ser fram emot dina vackra bilder från underbara Monaco :)

    Önskar dig en fantastisk resa! Kramar/Nicky

    ReplyDelete
  3. Dina kloka ord är så inspirerande och vackra. men allt prat om förändring får en att tro att du ska fortsätta resan genom livet ensam ett tag?!
    ska du flytta ensam?

    Tack för en varm, vacker och själfylld blogg.

    ReplyDelete
  4. Cilla: Jag lider så med dig men vet att du kommer ta sorgen och göra den till styrka osm du senare i livet kommer ha mycket nytta av. Värme till dig.

    Nicky och Anonym: Ja. Vi har separerat efter tio år. Jag har köpt en egen lägenhet. Sorgligt men sant. Ibland blir det bara så. Vi är goda vänner och han är en mycket fin man som jag älskar väldigt mycket.

    ReplyDelete
  5. All styrka till dig du fina fina Stina

    Ha en underbar resa både i morgon och framtiden som nu kommer.

    Kram Miriam.

    ReplyDelete
  6. Ännu en gång har du lyckats sprida inspiration i form av en vacker text. Du är en stark kvinna som kommer att vandra genom livet med framgång vilken väg du än väljer.
    Jag har själv valt att lämna min stora kärlek sedan sex år tillbaka och ska nu gå vidare med framgång. Det bästa av allt är att man faktiskt är starkare än vad man tror och jag känner mig lyckligare än på länge.

    Tack för en underbart inspirerande blogg.

    Kram

    Nathalie

    www.cosmospolitan.se/blog/i-huvudet-pa-en-cosmotjej

    ReplyDelete
  7. Grattis till den nya våningen. Ha nu en underbar resa & njuuuut!! Rivieran är något speciellt.
    Kram Nina.

    ReplyDelete
  8. Det där såg jag aldrig komma. Jag beklagar seperationen, men gratulerar beslutet och vänskapen. Det som sker, det sker, tyvärr!
    Gratulerar även till den nya lägenheten! Vad roligt och underbart att du fick den. Hoppas du får en härlig tid i Monaco, coolt att få se bilder därifrån! KRAM och ta hand om dig

    ReplyDelete
  9. Vad roligt att du fick din dröm lägenhet. Det är du värd :)

    Kram

    ReplyDelete
  10. Lycka till fina du! Du har den mest inspirerande bloggen av alla och resonerar alltid så klokt!

    KRAM
    Anette

    ReplyDelete
  11. :-( Ibland blir inte livet alltid som man tänkt sig...Fråga mig, jag vet!
    Känner dig inte, men du verkar vara en fin människa, och för fina människor brukar det alltid går bra för ;-)
    Önskar dig det allra bästa i framtiden.
    Kram
    S.

    ReplyDelete
  12. Stort grattis till våningen. Låter som en härlig start :) kram linda

    ReplyDelete
  13. Önskar dig en underbar resa och lycka till med nya våningen!

    ReplyDelete
  14. Lycka till med din nya våning! Tack för all positiv energi som du sprider genom din blogg =)

    ReplyDelete
  15. Åh fy fan va grym du är ! Nästa gång jag ser dig så ska jag ta mod till mig o säga hej, o ge dig en kram ! All lycka till dig, man ska vara glad att man har familjen och vännerna !!! DU är väldigt strong, som är så pass privat i bloggen som vi egentligen inte har nå med att göra men jag beundrar dig!!!! kram till dig !!!!

    Mvh Anette

    ReplyDelete
  16. Du är verkligen en inspiration! Tar till mig dina små tankar om visdom, samtidigt som jag önskar dig all lycka till med den nya lägenheten! Låter helrätt!

    ReplyDelete
  17. Du verkar så stark och du är verkligen inspirerande. Lycka till i nya lägenheten och han en fin resa!

    ReplyDelete
  18. Tack Stina för alla dina kloka ord och intressanta inlägg. Jag har velat lämna mitt äktenskap sedan ett par ar, men har saknat bade mod och styrka. Jag har varit rädd för hans reaktion, tyckt synd om honom...ja, jag har använt alla möjliga ursäkter för att slippa ta det svara beslutet och bära skulden till uppbrottet. Men har nu börjat inse att det inte längre gar att fortsätta. Jag är inte lycklig.
    Pa senare tid har jag börjat visualisera hur det kommer att ga till när jag talar om för honom att det är dags att ga skilda vägar. Det kommer att ga bra, vi kommer att kunna kommunicera, komma fram till kloka lösningar när det gäller barnen och huset. Han kommer att acceptera att det är slut.
    Ja, snart är det dags för mig att ta första steget. Och jag kommer äntligen att kunna andas, vara fri, leva.
    Ha en underbar helg i Monaco...njut av det vackra ljuset och strandpromenaden.

    ReplyDelete
  19. Så sorgligt men samtidigt vackert! Ibland tar livet de vändningarna man länge fasat för men när de väl kommer så känns det oftast helt rätt!

    Hoppas du kommer trivas kanon i din lägenhet!

    Kram på dig

    ReplyDelete
  20. Vi befinner oss exakt på samma plats i livet just nu. Jag har också separerat (denna vecka!) efter 10 år. När jag läste din text "Who am I" var det som att jag själv tänkt texten - helt sjukt. Det är fruktansvärt svårt att lämna någon man älskar, men ibland måste man bara. Alla hade kanske inte gjort det valet utan valt den enkla och bekväma vägen. Jag har alltid haft mycket höga krav på min tillvaro - precis som du verkar ha - och kan inte leva utan att känna den där särskilda kärleken, samhörigheten..som inte går att ta på. Jag väljer också den läskiga vägen. Jag väljer att någon gång kunna känna den där känslan och slår allt.

    Lycka till/Linda

    ReplyDelete
  21. blev helt rörd när jag läste din tex.
    men det är so vanligt, du är mkt duktig på att skriva.
    mycket ledsamt att ni gått ifrån varandra, önskar dig vramt lycka til.

    ReplyDelete
  22. Hej Stina,
    Jag har läst din blogg länge, utan och kommentera. Jag vill bara säga att du inspirerar mig. Jag är en kvinna i samma ålder, men med ett väldigt annorlunda liv. Först avfärdade jag dig som ytlig och ointressant, du kan tro att mina fördomar vänts upp och ner rejält. Du är en stark, vacker kvinna med många fina tankar och mycket vishet som man kan relatera till. Lycka till med allt, även om det händer mycket i ditt liv nu. Och kom i håg, det ena händer för att det andra ska ske! Mvh Alex i Bromma

    ReplyDelete
  23. All lycka till dig!

    Och TACK för en helt fantastisk blogg.Du inspirerar,glädjer och får mig att tänka till.
    Lots of love /Ellinor

    ReplyDelete
  24. Hej min vackra vän du har tagit ett stort steg i ditt liv och allt måste kännas otroligt omsvindlande.
    Jag hoppas vi får tid att ses efter Monaco och framför allt att du haft en underbar resa.
    Kram och ta hand omdig
    En vän för livet :0

    ReplyDelete
  25. hej

    jag satt och läste det du skrev..och kunde inte hålla mina tårar borta..jag har nu länge insett att mitt äktenskap funkar inte...och är i en krånglig situation, för vet inte hur jag ska göra..vad kommer hända? vart ska jag ta vägen? m,m det är dom frågorna som går runt i huvudet....
    #Semmelsessan af Helvetiska Confederationen"! hade skrivit exakt det som jag känner och går igenom..usch det är jobbigt sånt..speciellt när man inte har någon att tala med..det gör allt mycket svårare...

    ReplyDelete
  26. Så stark du är!

    Kram!

    Sofia

    ReplyDelete
  27. Alla: Tack för alla kommentarer. Ska svara er alla inom kort tid. Kram stina

    ReplyDelete