Monday, April 19, 2010

TFP

The Female Power



Thank God there are some things in life that still goes our way (for us women). In the Zohar, the knowledge of Kabbalah, there's very clear that a husband/boyfriend always shall listen to their woman. According to cosmic law, wheater or not we're aware of it, a woman is positioned such that if she decides that something should happen in a certain way - it will happen that way. We are the spiritual gender and it's our nature to have the need to decide, especially in our home, every day life and about the family. Kabbalah enhance the women in every perspective and every friday it's all about being grateful for all the women being in this world and in your closeness ...

Candles are lighten all over the world every friday for us adoreble women in this universe. What would the world look like without us spiritual creatures that seems to have an unconditional amount of love?

(heels: Louboutins)

5 comments:

  1. Hej Stina! Tack för din fantastiska blogg! Jag älskar när du berättar om Kabbalah och annat spirituellt. På din förra blogg hade du en kategori med inlägg om Kabbalah och jag har försökt gå in där för att läsa dem igen, men bloggen är lösenordsskyddad. Kan du inte lägga upp de texterna här, de var så intressanta :) Kram

    ReplyDelete
  2. Hej där Stina.

    Det är så sant det du skriver. Jag följer din blogg, kommenterar inte alltid, och studerar själv Kabbalah.

    Önskar dig en härlig dag.
    Kram
    Kristina

    ReplyDelete
  3. Amen.

    Blir verkligen dragen till det du skriver, har själv en stark tro på "the law of attraction" principen.

    ReplyDelete
  4. Kära Stina! Jag har läst din blogg under lång tid, både din gamla och nu den nya. Det är fantastiskt att komma hem och läsa den när man känner sig trött och deppig och bara vill ha en dos klokhet och glamour.

    Jag tyckte mycket om din gamla blogg, och återvände ofta till den när jag hade funderingar angående kabbalah och law of attraction. Jag har full förståelse för att du, på grund av ditt yrke inte känner dig bekväm med att ha den öppen för allmänheten, men kan man på något sätt fortfarande få ta del av dina inspirerande fotografier och det du skrivit om kabbalah? Många varma hälsningar till Dig från Karin

    ReplyDelete
  5. Karin och Emelie: Well. Det var en del av mitt liv, detta är en annan. Men eventuellt ska jag skriva mer om Kabbalah och The secret. Jag gör det när jag känner mig inpsirerad eller känner att jag har ngt att förmedla ...

    ReplyDelete