Wednesday, May 12, 2010

Details

I går eftermiddag kom min kreativa inredare hem till mig med olika "deocorating/mood-boards" där hon visade olika alternativ för varje rum. Hon hade också med sig tygprover i olika nyanser, tapeter och möbler som ska testas och kännas på och sedan - om jag gillar dem - inhandlas. Känslan ska vara väldigt elegant, hotellaktig och orginell med en stark anknytning till vem jag är. Det ska vara en tydlig stinakänsla när man kommer in. Idag ska jag till Ralph Lauren Home och kolla på vissa detaljer och tapeter samt kika förbi Designers Guild för att även där kolla tygprover och liknande. I bakgrunden ser ni min provisoriska soffa/säng i mitt mycket omöblerade hem, men också en liten glimt av det vackra coffe table i art deco stil från LA som jag inhandlade och fick hem för någon vecka sedan.

11 comments:

  1. Hur stor är lägenheten. Soffa som säng. Bor du i en etta?

    ReplyDelete
  2. Anonym: Nejdå, men jag håller på att inreda den och därför har jag inte fått hem min säng än eller nåhra andra möbler heller för den delen. Så tills vidare sover jag i en provisorisk soffa tills alla möbler har anlänt.

    ReplyDelete
  3. Har du/ni flyttat? Eller har ni skaffat varsin lägenhet? Har inte varit in här på länge.
    /josefin

    ReplyDelete
  4. Hur stor är din nya lägenhet?

    ReplyDelete
  5. Åh låter underbart! Vad härligt med allt nytt :)

    ReplyDelete
  6. Hej fina Stina!

    Vad heter flourtabletterna du använder? Och vart köper du dem? Skulle du kunna ta en bild på exakt den du använder från google och visa? Vore så himla tacksam! Sedan undrar jag om den är bra?


    Skulle uppskattas enormt om du svarade! :)

    Hoppas att du svarar denna gång.


    Mvh Laura

    ReplyDelete
  7. Laura: Inag fler frågor om flurtabletter nu. Dessa frågor fick jag från dig säkert tio gånger för några månader sedan och jag svarade hela tiden. tillslut började mina läsare svara dig för de kände igen frågan. Jag svarar en gång till sedan inget mer.
    Jag tar dem när jag ska gå och lägga mig och låter dem verka under natten.

    www.fludent.se/Resource.aspx?rid=654

    /stina

    ReplyDelete
  8. Stina,
    Det var ett tag sedan och jag kan se att det hänt en hel del så jag hoppas att du mår bra.
    Vilket fantastikt bord - Art deco stilen - är min favoritstil, det finns tyngd i den. vill tipsa om Osborne & Little, de har underbara tyger som jag gillar skarpt. Kanske känner du redan till de, om inte så kommer här
    två länkar som kan inspirera.
    http://www.osborneandlittle.com/osborne-&-little/marinetti-velvets/fabrics/
    http://www.osborneandlittle.com/osborne-&-little/du-barry-velvets/fabrics/
    kram
    /Angela G

    ReplyDelete
  9. Angela; oh, long time no seen! Kul att höra ifrån den kära du! Fantastiska tyger, ska genast tipsa min inredare. Älskar de tunga mönstren. varm kram

    ReplyDelete
  10. Skulle du kunna lägga upp en länk till butiken där du köpte bordet? Jag har försökt att googla men lyckas inte hitta rätt. Tack på förhand!

    ReplyDelete
  11. Stina... jag hade varit din perfekta inredare.
    En annan gång får jag hoppas!

    ReplyDelete