Sunday, May 16, 2010

Embrace

Jag är så tacksam. Jag har så många fantastiska kvinnor i mitt liv. Starka, insiktsfulla, föränderliga, vackra kvinnor. Vi umgås som riktiga honor. Och beter oss som systrar. Vi är alla det kvinnligaste av den sexuella energin men samtidigt är många av oss starkt influerade av det manliga hormonet som simmar omkring i vårat vensystem och hjälper oss förhandla, bemästra, vara rakryggade, stå för vårat intellekt, åsikter och skaka av oss alltför mycket känslighet när det kan bli en börda. Vi stöttar varandra, inspirerar och lyssnar. Njuter, skrattar och vill varandra det absolut bästa. Det är en gåva att få vara kvinna - omringad av andra kvinnor.

8 comments:

  1. Det låter fantastiskt och underbart. Vad vore vi kvinnor utan våra medsystrar?

    ReplyDelete
  2. Susannah TorarpsbackeMay 16, 2010 at 12:50 PM

    Läcker bild!

    ReplyDelete
  3. Systraskap är toppen! Däremot håller jag inte med om din kategorisering av manliga och kvinnliga egenskaper. Varför skulle det vara mera manligt att vara t.ex. rakryggad, eller mera kvinnligt att vara känslig? Jag tycker att det handlar om indviduella skillnader, inte könsskillnader.

    ReplyDelete
  4. Som sagt Timmarna med Nicole Kidman. Se den!

    PUSS

    ReplyDelete
  5. Kvinnor är underbara! Tillbringade lördagen på the Perfect Party som Minna på Spanbloggen anordnade. Och det var så perfekt att där bara var kvinnor! Lovely! KRAM

    ReplyDelete
  6. Hahahah vilken nörd jag är!

    Men musiken(http://www.youtube.com/watch?v=Wkof3nPK--Y&playnext_from=TL&videos=Sqobp9rzWEU) är väldigt bra!

    Puss du fina Stina!

    ReplyDelete
  7. Jag önskar att jag också hade såna vänner. Ta hand om de du har.
    Kram Jennie

    ReplyDelete
  8. Pärla: Olika hormon producerar olika styrkor och Testosteron är faktisktt bevisligen det hormon som framtar vissa egenskaper som samhället (jag benämner oss inte manliga, bara att vi lärt oss att våga ta fram det manliga i oss utan att för den delen vara mindre kvinnliga) har lärt oss titilera. Jag tror du förstår exakt vad jag menar. Är lite trött på att man aldirg någonsin får kalla något manligt och kvinnligt när hela vår miljö är uppbyggd på just det. Vi är olika som kön och har mer av vissa värden i oss, inget konstigt med det. Vad jag ville få fram i inlägget är att våga ta för sig, visa framfötterna, stå för sina åsikter och inte vara avundsjuka på sina väninnor eller andra kvinnor som annars oftast är fallet. Njut av lyckade kvinnor som vågar inspirera i stället för att titta illa åt dem. Jag vill främja vår kvinnliga styrka och systerskapet.

    Karina: I love that one! Så fantatsisk men ska se den igen så fort jag får hem en tv och dvd. Jag får förövrigt alltid höra att jag liknar två kvinnor, Nicole Kidman och Kim Basinger. Nicoles olika rollrolkningar och prestationer jag mig alltid förstummad. Tack för tipset!

    ReplyDelete