Monday, May 10, 2010

My way of Paris

Pershing hall för drinkar och middag, Ladurée för coctaillunch med trerätters, Angelina för afternoon tea, Hotel Costes för dinkar, Buddah bar för utsökt åttarätters med sushi, Café de Flore för den där enkla men traditionellt, typiska franska lunchen, Café de l´Homme ... för Paris absolut vackraste middagsutsikt - precis framför Eiffeltornet som sakteligen gick från den ganska trista grå betongnyansen till kvällens mer upplysta skenskapelse ... och allt mitt framför ögonen på oss medan en välsmakande middag avnjöts.

Varje eftermiddag - efter spending some money at Rue Cambon och Rue saint Honore intogs en afternoon coctail i hotellets egen lounge. Jag har ätit och njutit, fotograferat och andats in den parisiska atmosfären med vällust.

19 comments:

  1. Helt fantastiska fotografier!

    ReplyDelete
  2. Som vanligt helt underbara bilder! ÄLSKAR Paris och att få ta del av dina bilder gör att jag kommer lite närmare själv. Tack. Kram Lotta

    ReplyDelete
  3. BÅDE Ladurée OCH Angelina, flott! :) Jag var på Angelinas i fredags, underbart! Cafe de Flore ligger cirka 50 steg från min lägenhet, så all is good här! :) Underbara bilder, du ser Paris ungefär som jag, bara med mer flärd och lyx. Jag kommer dit en dag jag med, dock. Då kanske vi ses? ;)

    ReplyDelete
  4. Vilka vackra bilder! Du har en mycket inspirerande blogg. Jag undrar om du kan tipsa om var/genom vilka ni hyrde huset på Sardinien? Jagar med ljus och lykta men hittar bara trista lägenhetshotell :-(

    ReplyDelete
  5. Vilka vackra bilder! Och du själv ser fantastisk ut!

    ReplyDelete
  6. Underbara bilder som vanligt. Såå lockande :)

    ReplyDelete
  7. Parlez vous francais Stina? :)

    ReplyDelete
  8. anonym: Tusen tack! Då blir jag glad!

    Lotta: Tack kära du!

    Jenny: Jajamensan ... både och. Lyckos dig att bo så nära Cafe de Flore är sann lycka!

    Anonym: vi googlade hus på internet under ett par veckor. Sardinien är helt makalöst! Svindyrt men underbart! Lycka till!

    Elin och Sofia : Tusen tack!

    Sandra: non, je ne parle pas francais, mais j'essaie d'apprendre peu a peu ...

    Balance: Tack! Älskar att fota!

    ReplyDelete
  9. Gud vilka underbara bilder. Vad använder du för kamera? tacksam för svar :)

    ReplyDelete
  10. Fantastiska bilder Stina!

    Ha en skön kväll! Kramar/Nicky

    ReplyDelete
  11. Elin: Canon 50D med tillköpt objektiv. Och Canon G10 på vissa.

    Nicky: Tack kära Nicky!

    ReplyDelete
  12. Oj, jag verkligen älskar dina vackra bilder, de fångar alltid en känsla som är så vacker. Du har lyckats hitta ett alldeles eget språk med dina fotografier. Det tillsammans med dina välkomponerade ord skapar fantastiska inlägg som gör att jag tycker att din blogg är den bästa. Fortsätt i samma anda!!

    ReplyDelete
  13. Wow, vilka underbara kort! ÄLSKAR DIN BLOGG!

    ReplyDelete
  14. Susannah TorarpsbackeMay 12, 2010 at 10:01 PM

    Helt underbara bilder! Är helt speachless... Wonderful! Tror jag ska fly till Paris för en helg...

    ReplyDelete
  15. Vilka fantastiskt vackra bilder! Kul att du brukar åka hit till Paris ofta :-) Själv är jag helt kär i den här staden...

    ReplyDelete
  16. hittade tillbaka till sessa bilder genom din länk i shopen. love it!!!

    ReplyDelete