Tuesday, May 4, 2010

Schweiz

Resan till Zurich den här gången var inte helt till belåtenhet av det enkla faktum att det spöregnade precis hela tiden. Jag hade tre skor med mig; mina studded Louboutins, ett par beiga halvklackar och mina ljusrosa chanelballerinor. Helt fel med andra ord. Men trots detta njöt vi en dag av en pittoresk liten lördagsmarknad med byfolkets egna goda skördar, den vackra Zurichsjön och de små floderna Sihl och Limmat som flyter tvärs igenom staden, vårt hotell Park Hyatt som troget fick tjäna som loungen vi hängde i för afternoon tea och softare luncher. På kvällen blev den en snabb sväng till innestället Amber som jag varmt kan rekommendera för alla som inte orkar med småglin när man går ut och kort därefter var det dags att bege sig hemåt till Sverige igen. En blixtvisit i ordets rätta bemärkelse.

2 comments:

  1. hej stina. har följt din blogg i ett par månader nu och har märkt att du reser mycket. jag ska till barcelona om ett par veckor, skulle inte du kunna skriva om dina bästa barcelonatips? har nämligen inte varit där mer än på verkliga "turistsättet". skulle vara så tacksam!

    ReplyDelete
  2. Anonym: 1. Gå till BARCELONA under mina inlägg. Finns många tips där. 2. gå in på min väninna Tarus Barcelonagudie. Den är grym www.thebcnguide.com

    Have a nice trip!
    Kram
    stina

    ReplyDelete