Thursday, June 10, 2010

Birds

En kopp ingefärste senare samt en smörgås och allt känns lite skönare i tillvaron. Tiger ligger och njuter i den nya, vackra soffan och jag beundrar de två nya klänningarna jag inhandlat från Diane von Furstenberg som kommer bli nödvändiga inför sommarens alla strapatser med start denna helg. Det är så många härliga resor inbokade - nästan varannan vecka är det en ny destination som kommer få sig ett besök. Med min förhundran för fotografering riktigt kliar det i fingrarna på mig när jag inser alla vackra platser som jag kommer få dokumentera och alla nya intryck som kommer skapas. Det blir en härlig sommar detta år. Bra energier. Mycket som förändras men det är oftast det som måste till för att göra den utvecklingsresa som ska till för att bli så där gammal och livsklok som jag strävar efter att bli.

16 comments:

  1. Underbar kopp, var kommer den ifrån?

    ReplyDelete
  2. Att utvecklas som människa är ngt vi alla borde sträva efter, för det gör oss till större människor och Erfarenhet är inte det som händer oss, utan vad vi gör med det som händer oss.
    Stina måste bara säga att du redan är en otroligt erfaren och stor människa som står med båda fötterna stabilt på jorden tappa aldrig det fotfästet!!!
    Kramisar
    din vän

    ReplyDelete
  3. Exakt den tanken hade jag också - underbar kopp, var kommer den ifrån?

    :-)

    Sara

    ReplyDelete
  4. Hej fina Stina!

    Hörde att det är du som fyllt Rebecca Simonssons läppar.. Vilken filler använda du? använda du två olika? för hon fick ett sådant stort resultat eller hade hon så innan? Tycker verkligen att ser super bra ut!! Och dem flesta som fyller på läpparna får inte så fylliga läppar som Rebecca nu har vilket jag tycker är så himla fint..

    Skulle uppskattas för svar :)


    Mvh Lara

    ReplyDelete
  5. Hej Stina, när du väl fixade Anna Hibbs läppar och Rebecca simonssons läppar var det dem själva som bestämde exakt hur dem ville ha? eller rekommenderade du vad som skulle passa exakt dem hur gick det ungefär till? för deras läppar är så otroligt fina.. vill gärna få något liknande och vill då veta vad man bör göra.. ifall det var du som gjorde något eller om det var dom som sade exakt så som dem ville ha från hela början t.e.x första gången som gjorde fyllningen..

    Vore så otroligt tacksam för svar :) Må gott! /Jennifer

    ReplyDelete
  6. Hej Stina!

    Vad har du för filler i dina egna läppar? tycker att dem ser så himla bra ut :)


    Ha en fin dag! /Natalia

    ReplyDelete
  7. Låter underbart. Känns som om du har sån livsglädje, sån framtidstro och en härlig balans i livet. Hoppas du får en toppenhelg

    ReplyDelete
  8. Du verkar så genomhärlig
    Ha en fin kväll
    Kram

    ReplyDelete
  9. Håller med. Är själv i en förändringsfas och ibland kan jag tycka att yttre förändringar gör det lättare att acceptera de inre som man försökt mota bort.

    ReplyDelete
  10. Stina; du ger så mkt positiv energi via din blogg..jag är ny läsare och måste säga att bloggen är underbar..kombinationen av mode, inredning, vardag och andliga funderingar plus att den är så vacker :)Jag känner igen mig i så mkt som du skriver..Hoppas att din sommar blir så härlig som du önskar :)

    ReplyDelete
  11. Nej Stina, du får inte resa så mycket utan din dator. Man får ju abstinens när du inte skriver :-)
    Hoppas du har en underbar helg.

    ReplyDelete
  12. Vännen min du har en BildUtmaning hos mig, något som skulle vara kul att se ngt från början.
    Hoppas du haft en underbar helg
    kramisar

    ReplyDelete
  13. Älskar koppen, Var kommer den ifrån? Sen har jag sett ett par dricksglas i don blogg på ett par bilder, lite lägre samt lite rutmönster i dem? Vart kommer de ifrån?

    Kram på dig

    /C

    ReplyDelete
  14. Hej Stina!

    Jag läste för en tid sedan att det finns mycket bakterier/besprutningsmedel/massa annat som inte är bra för oss människor i importerad frukt. Vissa sorter mer än andra. Tyvärr var detta en tid sedan och jag minns inte var jag läste det så att jag kan ge dig en länk. Men jag tänkte på att du "ofta" är sjuk och att du verkar äta mycket frukt och bär som inte är i säsong (alltså importerad). Kanske är det därför du blir sjuk? När jag bodde utomlands brukade jag köpa ett medel i min vegetariska matbutik som man skulle tvätta frukt med just för att få bort besprutningsmedel etc. Vet inte om det finns i Sverige, jag har inte ens tänkt på att titta efter det här, tror det hette "Veggie wash".

    Kram!

    Sofia

    ReplyDelete
  15. Nu tycker jag det allt ar dags for uppdatering. Har du haft det bra? For det var val den har helgen som var som du akte bort? Puss

    ReplyDelete
  16. anonym och sara: Från en liten butik i KÖpenhamn.

    Lara & Jennifer: Jag diskuterar inte mina patienter men kan säga som så - vill du ha stora läppar får du räkna med mellan 1½-3ml beroende på hur dina ser ut från början. Välkommen på konsultation 08 441 81 48

    Natalia: Restylane. Men jag har inte fyllt dem på väldigt väldigt länge.

    Isaksson, Sandralove, Christopher & anonym: Tusen tack. Ni anar inte hur mycket jag tar era kommentarer till er.

    Anonym: Orrefors.

    Sofia: Tack för tipset! Äter inte så mycket frukt men mycket bär och grönsaker.

    Elin: Men jag kom ju hem i morse kära du! Uppdatering kommer ikväll. Puss

    ReplyDelete