Thursday, June 3, 2010

Love for my stereo

I love my brand new stereo in a very special kind of way.

Gårdagen var hektisk och jag insåg att jag spenderat sju timmar på stan, i och uthoppandes taxis i studentkaoset åkandes till mina favoritinredningsbutiker och några antikhandlare i jakt efter perfekta inredningsdetaljer för min nya lägenhet. Jag och min inredare fann både gardiner i fantastisk drapering som ska sys upp med innerfoder och bakgrundsgardin likaså - samt snygga kuddar, tyger och annat som ska in i stinaoasen. Sedan ska jag eventuellt beställa en matta som ska specialtillverkas i exakt två olika kulörer som jag och min inredare vill ha. Det kommer som med allt annat också ta några veckor för leveransen men nästa vecka får jag den nya soffan, så skam den som ger sig. Den nya stereon jag fått hem är för närvarande pricket över i:et. I skön retrostil och med alla senaste funktioner sprider den lycka i mitt hem genom musiken och sköna loungelåtar.
På kvällen blev det en liten cocktail på Pastis i Gamla Stan med Andreas. Ljuvlig sommarkväll. Om bara den envisa migränhuvudvärken kunde ge med sig, orkar inte slungas in i ett huvudvärksmarathon på nio veckor som jag hade i vintras. Det tog nästan livet av mig ... I allafall livsglädjen.

11 comments:

  1. Hej Stina!

    Du svarar så sällan på dem kommentarer du får men jag hoppas verkligen att jag får ett svar på denna fråga då det skulle uppskatts :)

    Nu är det så att jag hört rätt mycket om dig då du är bra på det du gör när det gäller läppfyllning.. Dock skulle jag jätte gärna vilja boka in en tid för konsultation och göra en läppfyllning inom kort ungefär om en vecka? Har du tid då? Hoppas verkligen att du har det.. jag gjorde en jätte liten läppfyllning men vart absolut inte nöjd med det då jag knappt såg någon resultat men jag hoppas att jag blir nöjd efter att jag besökt den klinik du jobbar på..

    Skulle uppskattas enormt om du svarade på dessa frågor då jag inte har så mycket tid och hoppas att du har lediga tider :)


    Må gott! Mvh Natalia

    ReplyDelete
  2. Natalia: Jag är riktigt duktig på läppar men har oftast lång väntetid. Ring till kliniken 08 441 81 48 och kolla med vår receptioist om det har skett någon avbokning eller liknande så ska jag hjälpa dig få dina drömläppar. Varmt välkommen!

    ReplyDelete
  3. Vilken fin stereo, så enkelt snygg vilket märke?
    Ser inte vad det står på bilden.
    Glad om du hinner svara
    Hälsn. Viktoria

    ReplyDelete
  4. Viktoria: Yamaha (samma märke som min morfar faktiskt skötte reklamen för och min mamma modellade för för ungefär 30 år sedan vilket är ksoj!)

    ReplyDelete
  5. Läste i ett inlägg lite nedanför om att du skulle vara bekväm för att du var trött efter jobb.
    Tycker det är väldigt osympatiskt av folk att uttala sig om sådana saker. Är 23 år och har själv svår migrän, känns som knivar ända ut i ögonen som skär...och få mediciner ger någon lindring. Tyvärr verkar den vara ärftlig också. Så jag kämpar oerhört hårt med utbildning och allt annat. Samtidigt som man när som helst kan få denna vidriga värk. Har alltid fått höra av folk att "skärpa till mig" eller "hur kan du vara så trött så ofta"och andra sylvassa kommentarer. De skulle bara veta hur det känns i kroppen dagen efter ett anfall...Funderar på att börja med botox då jag spänner mig i pannan väldigt mycket när jag känner att ett anfall ev. är på väg.

    Öskar dig all lycka med allt, och skickar massa positv energi via tankekraft :)
    MÅNGA KRAMAR till DIG!

    ReplyDelete
  6. Härligt, härligt att få köpa nytt och inreda:) Längtar till att jag får göra det samma. Själv funderar jag och min man på att designa och bygga hus, så just nu letar vi efter tomt.

    Hälsningar
    Sophie♥

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  8. Hej Stina!

    Tack så hemskt mycket för ditt svar, men vet du om du har någon ledig tid nästa vecka? Vore toppen då jag har ont om tid :( och vill gärna boka in en tid så snabbt som möjligt.. vore så himla tacksam! Vet du om du har det?


    Kram /Natalia

    ReplyDelete
  9. Hej igen Stina!

    Jag hoppas verkligen att du har någon ledig tid vet du nu om du har det någon gång nästa vecka? Vore så himla bra då jag har så ont om tid och verkligen vill boka in en tid för en behandling..

    Vore väldigt glad om det fanns någon tid och om du endast kunde svara om det iallafall finns någon tid nästa vecka?


    Ha en toppen dag! Mvh Natalia

    ReplyDelete
  10. Vad härligt att få börja om med inredningen från Scratch, and you have VERY good taste! ;)


    Kram på dej!

    ReplyDelete
  11. Natalia: Ring till kliniken men jag vet att det är en väntetid på minst en månad att komma till mig. Jag är dessvärre fullbokad. Önskar att jag kunde hjälpa dig men då måste jag flytta någon annan som väntat och det gör jag inte. Men ibland blir ngn sjuk så det kan löna sig att ringa och kolla . 08 441 81 48 /Stina

    Under min himmel: Tack. Det är superkul men tidskrävande ... Men jag ska verkligen inte klaga och jag uppskattar dina ord!

    ReplyDelete