Monday, June 28, 2010

Sailing outside Barcelonas coast line

Så är jag hemma efter en av årets alla kommande seglingsturer. Den här gången var destinationen Barcelonas kustrand, både till öst och väst där vi seglade under timmar, fann något trevligt ställe att spendera natten på och så hem igen dagen efter. Boendet på båten var precis vad jag behövde. Enkelt, mysigt, hemtrevligt och fartfyllt. Kvalitetstid med Taru, dagsfångst till middag, havsdopp i det blå, magnifika solnedgångar och känsliga vindar som gav näring till tankar. Det var en förtjusande tid och jag ser redan fram emot nästa gång. Nyår är i allafall planerad. Den spenderas seglandes i Karibien då seglingsfartyget Caos förhoppningsvis ankrat vid något härlig plats i denna ögrupp.

10 comments:

  1. Vad vackra ni är du och Taru! Kvinnliga och starka! /Nelly

    ReplyDelete
  2. Jisses vilka vackra bilder! UNDERBARA :D

    ReplyDelete
  3. Du har en fantastisk kropp!

    ReplyDelete
  4. Ohhh Gud vilka underbara bilder och vad vacker och levande du ser ut!
    Kram Christine

    ReplyDelete
  5. Christine: Tack! Jag kände mig mycket levande och jag känner mig mycket levande.

    Nickolina: Vad snällt sagt. Jag känner mig kvinnlig i kroppen och det är härligt.

    ReplyDelete
  6. Susannah TorarpsbackeJune 29, 2010 at 11:16 PM

    Helt underbart!

    ReplyDelete
  7. Taru, Auer...finska namn?

    ReplyDelete
  8. anonym: Taru kommer från Finland men är uppvuxen i Sverige och Auer kommer från Österrike.

    ReplyDelete
  9. Interesting! I thought you are Finnish girl or partly, as you do have a very traditional (folk) finnish name, Auer. Which means very warm misty sunny weather. Also I found your blog through one finnish fashion blog, so that's why there's an interest.

    ReplyDelete
  10. Dina bilder är helt fantastiska!! Du skullelika gärna kunna vara fotograf ju! Vad är det för kamera? KRAM

    ReplyDelete