Thursday, June 17, 2010

A walk

The lady and the dog. Just a normal walk after work. Just a normal life. With normal emotions. Nothing is for real - then yet - everything is so present. The key is to remember that there is always a lot more going on in a person than what appears on the surface. If you judge someone - you judge not only others but yourself - being judgemental is only a reflection of what you really think about yourself and most of the time what you are struggling with in your own life. The more understanding and compassionate you are and send out to people - the more of the exact same ingredients will come into your own life. You will receive what you send out yourself. Bad and good things. The only true reality is that the negative force is so much stronger then the positive one and will hit you ten times harder when it comes straight back into your own face. So make sure to send out the nice, understanding, forgiving, warm and loving energies/thoughts to people - and you will get the same wonderful feelings back.

(photographer: elin strömberg)


7 comments:

  1. Lovely words...jag försöker alltid leva efter dem. Ibland är det svårt, men det är ett dagligt arbete, och spännande att verkligen lära känna sig själv. Var sjuk i 3 månader nyligen, och jag önskar ingen sjukdom. Men det kan komma mkt ljus från något svårt. Glädje är ett val vi gör varje dag när vi vaknar! Stina,Take care, be safe.

    ReplyDelete
  2. Så sant men så svårt att verkligen leva efter, ett evigt kämpande och lärande
    Hur gör du när "fel" tankar kommer upp ??
    För trots att man vet kommer dom ...
    Tack för att du hela tiden kommer med dessa viktiga ord och tankar från kabbalhan!!!
    Du är bäst
    Kram

    ReplyDelete
  3. Och utan de dåliga perioderna i livet, hur skall man kunna uppskatta de bra?

    Du är fantastisk, inifrån och ut.

    Kram

    ReplyDelete
  4. Hej, hittade din blogg för n¨gon dag sedan och gillar den verkligen. Helt klart en ny favorit! Är lite nyfiken, är du gift, sambo eller singel?

    ReplyDelete
  5. Jessie: Man gör så gott man kan men den typen av medvetenhet är så viktig. Jag är inte perfekt beträffande detta, men jag försöker och det kan alla andra göra också. Stackare med sjukdomen, men du ska se hur tacksam du kommer bli nu när du är frisk. Ibland behövs sådana perioder för att verkligen uppskatta det man har annars.

    Sanna: Jag tänker hela tiden att det jag sänder ut till andra kommer tillbaka till mig. Då vill du inte sända ut hårda ord, bitterhet eller avundjsuka/missundsamhet.
    När fel tankar kommer upp så förösker jag tänka efteråt att det var dumt att tänka så och så ber jag liksom om ursäkt i tanken och lobvar att föröska bete mig bättre nästa gång. TÄnker jag en ond tanke försöker jag tänka minst två goda om samma situation/människa för att ändra mitt sätt att tänka.

    Lisa: Mi hermana corazonita!

    Anonym: Touché!

    Anonym: Jag är nyskild sedan ett 11årigt förhållande/äktenskap.

    ReplyDelete
  6. Så fint skrivet Stina och så sant ...
    jag behöver verkligen läsa sånnt =)
    Kram från oss
    //
    Maria.c

    ReplyDelete