Wednesday, July 28, 2010

Yesterday's baking


Yammie. Denna sjukdomshistoria har så här i efterhand fått mig så lugn och balanserad då jag insett viktiga saker om livet som jag kommer ha med mig under lång tid. Men så fort jag kunde stå på benen igen har dagarna fyllts med vila, fika, långa middagar som tillagats med omsorg och så härlig bakning som jag vanligtvis är urkass på. Matlagning är för mig ett sätt att andas - men bakning måste jag utveckla. Oavsett resultatet var det ett sant nöje att få tillaga dessa "sexy swedish buns" eller vad nu Jamie Oliver kallade dem. Receptet på denna massakerbakning finner ni HÄR. Good luck!

(Fikat intogs på mormor & morfars bröllopsservis från Rörstrand)

4 comments:

  1. ha ha ha JAAA just vaja tänkte närja såg bilderna innan text-ser ut som de Jaime baka i söndags...Hoppas de smakade!!

    ReplyDelete
  2. Härligt kladdigt! Att knåda en deg är terapi i sig självt, det och strykning! Men du, var de goda då? KRAM L

    ReplyDelete
  3. Vad heter denna underbart vackra servis ifrån Rörstrand?

    Kram / maria

    ReplyDelete
  4. Maria: Jadu, den är ungefär 55 år gammal så jag vet inte. Men den finns inte till försäljning det är en sak som är säker. Vänligen stina

    ReplyDelete