Sunday, July 25, 2010

Sunday country dinner

Nej. Det här har inte blivit en matblogg. Men mat är en stor passion och jag älskar att äta en god måltid. Dessutom finns det inte mycket mer som händer i mitt liv för närvarande än att kurera mig och återigen kunna njuta av mat, laga till de olika ingredienserna, äta den med kärlek, umgås runt matsituationer och därutöver fota de vackra kulörerna och formerna hos olika råvaror. Till kvällen serveras ugnsbakad torsk med champinjoncreme, garnerad med färskskalande räkor omringad av gräddsås som toppats med mild pepparrot i fin kombination med sommarprimörens älskling - färskpotatisen. Jag äter den helst med en klick smör och havssalt.

4 comments:

  1. Det ser ut som ni har det väldigt fint ute på landet. Vart ligger ert sommarhus?

    ReplyDelete
  2. aaah! det ser saaaa otroligt gott ut! Kan inte vanta tills ja ar i Sverige nasta vecka, maste se till o ata ngt liknande, inspirerad av din o din familjs maltid! Mmmm

    ReplyDelete
  3. Skönt att du är på bättringsväg Stina! :) Måltiden ser dessutom riktigt smarrig ut!

    Kram

    www.cosmopolitan.se/blog/i-huvudet-pa-en-cosmotjej

    ReplyDelete
  4. anonym: Jag vill inte säga exakt men jag kan säga att det ligger i skärgården. Varför jag är diskret med sådant är för att jag hade inbrott i vår förra stora lägenhet där de plundrade halva min walk in closet och alla mina smycken. Så nu är jag hemlig.

    ReplyDelete