Monday, August 9, 2010

Creativity

"Creativity is the basis of self-expression. Why are some people supposedly more creative than others, and why can't others open themselves up enough to be able to express who they are?

Creation is the birth of something, and something cannot come from nothing. When someone creates something: a painting, a poem, a photograph, the creativity comes from an idea, from a feeling, from emotion, or from a combination of ideas, feelings and emotions that are somehow 'reborn' from all our experiences and perspectives.

Creativity is the desire to express ourselves. To formulate these expressions, we have to draw from our reservoir of experience, dreams, desires and experimentation and mix together what was, what is, and what could be... I don't think you can learn it, it is rather something that evolves. Your perception of everything in your life fills up this reservoir.

Some people are drawn to create and express themselves, others are drawn to reflect, to analyze. But in the end, they all could be creative if they had the desire to explore the way in which they are integrated in the world of their experiences. Because creativity is really a rebirth, a true tone we feel for ourselves and for our world. Then our work becomes a real part of who we are. Maybe all this is a question of how deep we are willing to go..."

11 comments:

  1. Hej Stina! Kan inte du berätta lite om din utbildning, var du gick, vilka utbildningar och hur lång tid etc.? Är sugen på att utbilda mig till samma sak men funderar lite på hur man går till väga. Tack på förhand! Kram

    ReplyDelete
  2. Hej Stina!
    Denna fråga har egentligen inget med inlägget att göra, men jag undrar var du köper kakaodoppade mandlar? Testat flera sorter? Har letat förgäves. Ser så gott ut så jag skulle bli så glad om du svarade.
    Mvh Amanda

    ReplyDelete
  3. Otroligt vacker bild... På en otroligt vacker kvinna :). kram Linda

    ReplyDelete
  4. anonym: Hej! så kul. Den frågan har jag svarat på miljontals gånger och det blir alltid ett långt svar. Jag har gått min medicinska utbildning på KI och utöver det ca: 15 utbildningar inom det jag arbetar med. Vill du ha ett utförligare svar har jag svarat på den frågan hos bland annat improve.se, kolla bland tidigare frågor så finns detaljerade svar där.

    http://www.improveme.se/skonhetsradet/stina.auer/lasarfragor/

    /lycka till

    Amanda: I Zurich hos märket Auer. I Sverige köper jag dem i Östermalmshallen.

    Isaksson: Det var väldigt fina ord. Tack kära du.

    ReplyDelete
  5. Hej Stina!
    Jag vill bara säga att du verkar vara en väldigt vacker människa inuti. Att du är det utanpå, det ser jag redan.

    Jag älskar att du är så kvinnlig och sinnlig och jag önskar jag hade orken att svassa omkring i klackar och cashmere jag med :)

    Jag önskar dig all lycka i livet!
    Kram Sofia

    ReplyDelete
  6. Otroligt vackert hem, och en väldigt sann text.
    Blir väldigt inspirerad av att läsa din blogg!

    ReplyDelete
  7. I agree with these words, creativity is always an amazing process.
    Have a nice day :)
    Pau

    ReplyDelete
  8. Roligt att du bloggar lite mer nu. :) /Jennie

    ReplyDelete
  9. Sofia: Tack för dina fina ord. Tack detsamma!

    Johanna: Tack. Mitt hem är mitt tempel och där jag återhämtar mig på alla sätt. Tack för dina ord.

    Pau: It surely is.

    Jennie: Roligt att det uppskattas. Jag bloggar när jag känner att jag har något att förmedla eller kan visa något för välbefinnande eller inspiration.

    ReplyDelete
  10. Hej! Skulle du kunna tipsa om vart du hittar alla de vackar sakerna till ditt hem? Gillar verkligen din inredningsstil men jag tycker inte att jag själv finner specillet snygga möbler i denna stilen.
    /Agnes

    ReplyDelete