Sunday, August 8, 2010

Use your abilities

Jag upplevde just en av de märkligaste affirmationshändelserna på länge. Jag hade inte hört av min fina vän Andreas på mer än en vecka men fick en oerhört stark känsla i hela kroppen att jag måste höra av mig till honom och tar upp telefonen och skriver ett varmt men småsyrligt sms med frågan om vart i världen han befinner sig och om de inte har en telefon där han är? När jag står med telefonen i handen och skriver smset ringer han. Som inte hört av sig på tio dagar. Just då. I den sekunden.
Detta är bara en av alla händelser som sker dagligen i mitt liv. Jag, min mamma och min syster Lissie har alla den förmågan. Och det som händer oss emellan är ibland skrämmande. Men härligt. Vill du lära dig mer om affirmation/universiell energi eller sjätte sinne och hur du kan utveckla denna övernaturliga förmåga - så skrev jag ett inlägg om det för mer än ett halvår sedan.

Klicka dig HIT och läs.

6 comments:

  1. Hello from Spain,
    What a lovely blog !!!
    Nice pics :)
    Pau
    http://www.fiebredebolsosyjoyas.com/

    ReplyDelete
  2. Wow det ska jag genast läsa om. Detta händer mer än ofta och många gånger har jag haft starka känslor som t.o.m räddat våra liv två gånger.
    Blir för långt att dra det snabbt men det är intressant det här verkligen.

    ReplyDelete
  3. Jag läste "The Secret" för lite mer än ett år sen och var 50/50 skeptisk/öppen för det. Intressant är det ändå för jag tror det ligger mycket i det. Ger man ett leende får man ofta ett leende tillbaka.
    Ha en bra vecka!
    AnnaK

    ReplyDelete
  4. Jag har läst The Secret tre gånger nu men jag är liksom inte säker på hur jag ska tolka den.. du pratar hela tiden om att "tolka den rätt". Jag är rädd för att jag "gör fel" om du förstår vad jag menar. Vet ej varför jag skrev detta men kanske har du några kloka råd eller så behöver du inte svara alls. Hur som, du verkar vara så klok och jag är bara 19 och skulle behöva någon som du i mitt liv.
    Kram

    ReplyDelete
  5. Pau: Thank you very much and welcome to it! X stina

    Sandra: There you see, följ din första känsla så ofta du bara kan.

    Annika: Exactly.

    Emma: Vet inte riktigt vad du menar med tolka men i det stora hela handlar kvantfysik om att inse att det du tänker och framförallt HUR du tänker blir din verklighet. Förklara gärna mer vad du har problem med så kanske jag kan förklara bättre.
    Vänligen stina

    ReplyDelete