Saturday, August 28, 2010

Early morning in Marettimo

Jag saknar de lugna och mjukstartande mornarna något oerhört. Att få äta en lång och utdragen frukost i något lite för varm omgivning där solen verkar starta sin vandring mitt upp i himlavalvet i stället för till öst som sig bör. Någon halvtimme därefter låg jag de dagar vi bodde vid en pool, vid poolen, läste och filosoferade i oändlighet, tittade på människorna som gick förbi, barnen som lekte och de flärdfulla italienskorna som varsamt planerade dagen. Sedan tog jag mig alltid en vandring i den lilla staden för att återigen dokumentera alla de människors liv med kameran som jag kommit att njuta av så mycket med åren. Det är klart att jag saknar dessa livsfyllda timmar som den klara kvällshimlen saknar sina stjärnor.

(bikinis: Dolce & Gabbana and Gucci)

8 comments:

  1. Hej Stina. Du är fotograf? Eller hur?

    ReplyDelete
  2. Vackra du, du är så fin! Vad är den blåmönstrade bikinin för märke? Helgkramar

    ReplyDelete
  3. Mary: Gucci. typ 3-4 år sedan när Frida Giannini började designa för guccihuset. Den fanns också i en mycket vacker vinröd variant.

    ReplyDelete
  4. again you look like Grace Kelly. You have to hear that a lot? The style the way you look?????

    ReplyDelete
  5. Hej Stina! Vilka Underbara bilder! Du är stor inspiration. Får så mycket härlig energi av att läsa din blogg och ta del av de vackra bilderna.
    Har en fråga som jag hoppas du vill besvara...läste att du studerar Kabbalah och att du gjort det ett tag, har du några tips på bra böcker/kurser om man vill lära sig mer om det? Finns ju en del men vill veta vilka som är mest trovärdiga från någon som är lite mer insatt. Vore så tacksam om du ville skriva om det!

    Kramar

    Erica

    ReplyDelete
  6. Anonym: Well. Sometimes at the blog. I have no idea if you are the same person who wrote it the last time? Anyhow. She is very beautiful and elegant - so thank you.

    Erica: Börja med The red string Protection och se om du gillar det. Sedan kan du gå över till The power of You eller God wears lipstick. Alla dessa tre återkommer jag ständigt till ... Lycka till!

    ReplyDelete
  7. Återigen underbara bilder från en av dina resor!

    Får man fråga vilken storlek du har på din LV Speedy? Velade helt nyligen mellan en 30 eller 35, men då jag inte kunde bestämma mig så sköt jag upp det köpet till framtiden och så det blev en Delightful PM istället. Underbar väska, men det finns alltid plats för klassikern garderoben.

    ReplyDelete
  8. Ena: Gud, minns inte. Den är 4 år gammal. Men jag skulle chansa på 30 cm.

    ReplyDelete