Monday, August 30, 2010

Let's say goodbye

So. Let's say goodbye for now and leave this Sicilian dream for this time. I tried to show you the undiscovered paradise as I choose to see it through the lens of my photographs that reflect people and environments that I find so fascinating and lovely.
It is, after all, a reality that's happening right now - no less inspiring or rewarding. Fall is full of wonderful travel adventures to friends and places worth visiting that I am sure I will find a lot of pleasure and sensations from. So let's say "so long" to the beautiful island of Italy and say "bonjour" to Stockholm again and these chilly autumn mornings.

(our hotel: Tempo di Mare: dress: Diane von Furstenberg, bag: Louis Vuitton & heels: Christian Louboutin)

10 comments:

  1. Men du ser ju ut som en docka ... magisk.
    Tack för att du dela med dig :)

    ReplyDelete
  2. Tack för att vi fick se detta paradis, fantastiska bilder, fantastiska texter - du inspirerar!!

    ReplyDelete
  3. Har läst din blogg ett tag nu. Så underbart vackra bilder och upplevelser du delar med dig av. En fröjd för ögat. På denna bilden ser du så fantastiskt vacker ut.

    ReplyDelete
  4. Hej Stina, tack för en otroligt fin blogg! Den ger mig något i förhållande till så många andra bloggar. Jag är en tjej som tycker jag saknar en hobby, och när jag ser dina bilder så får jag sådan lust att börja fotografera i min vardag! Jag vet att du använder Canon g10, är det bara till att trycka på knappen och fotografera, eller redigerar du bilderna efteråt? Tacksam för svar, då jag är väldigt sugen på att investera i din kamera, då jag snart ska på äventyr till Schweitz!
    Stor kram

    ReplyDelete
  5. Anonym: Nej, Canon G10 använder jag inte när jag tar bilder som dessa fårn Sicilien, då använder jag en prof. systemkamera, Canon 50 D men flera olika objektiv beroende på ändamål. Jag regdigerar dem om det behövs men inte speciellt mycket då det mesta förarbetet ligger i att använda rätt inställningar på kameran. För varje bild ändrar jag ISO, ljus, snabbhet, fokus etc för att få bilderna så som jag vill - så nej, det är inte bara att trycka på knappen. Men fotografering är ett mycket givande intresse! Lycka till!

    ReplyDelete
  6. När jag först läste rubriken hann jag tänka 'Oh no - hon får inte sluta blogga' - så det var skönt att det bara var Sicilien vi sa hejdå till.

    För jag uppskattar din blogg mycket!

    ReplyDelete
  7. Ha ha, trodde också att du skulle sluta blogga och hann bli lite rädd! :)

    ReplyDelete
  8. Åh gud vad snygg klänning!! Vilken väska är det du har?? Såklart en lv väska men vilken modell?? Gjorde "misstaget" att köpa den mörka färgen istället för den ljusa. Ångrar det varje gång jag ser någon med den!! :)

    /jaqueline http://www.improveme.se/LondonLife

    ReplyDelete
  9. Så himla fina bilder, men vem har tagit denna? Fick för mig att du åkte själv på semester?
    Ha det bäst!

    ReplyDelete
  10. Mi & Nat: Nejdå. Varm hälsning stina

    Jaquelin: Speedy i Damier azur

    Anna K: Nej jag var inte själv på min semester. Bara första kvällen.

    ReplyDelete