Friday, August 27, 2010

The power of nature

Egentligen finns det bara en sak att förmedla. Där det finns vatten, hav, natur och färger. Där finns kärlek, nöje, harmoni, tankar, funderingar, själen, balansen och intrycken. Livet är som havet. Det skiftar i färg. Det är dynamiskt. Och så ska det vara och kommer alltid förbli. Den som tror och önskar att livet ska vara lätt och okomplicerat har aldrig upplevt havets rörelser, vindarnas lekfullet, solens upp och nergångar. Det mänskliga livet är precis lika skört som naturens nyckfullhet. Lika vackert som himlens ombytlighet och lika fantastiskt som kärleken till dig själv och alla människor som kommer in och ut ur ditt liv och kastar ytterligare innehåll till dina minnen, möten och upplevelser.
För mig har detta varit en mycket spirituell och andlig resa. Fyllt med underbara inslag som jag aldrig någonsin kommer glömma. Naturens krafter är så magiska. Återigen.

18 comments:

  1. För mig så står havet för en dynamisk trygghet, och ett levande lugn, något contradictoire egentligen. Men det finns inget så vackert som havet, förutom kärleken förstås.

    ReplyDelete
  2. Hej, du skriver så fina, sanna texter och din bilder är fantastiska! Underbar blogg!

    ReplyDelete
  3. Du skriver så fantastiskt vackert och dina bilder är magiska! Jag njuter av din blogg! TACK!

    ReplyDelete
  4. Verkligen underbara foton Stina! Vill bara ut och resa igen då jag ser det du fångat på bild. Gillar det du skriver också, ger ett lugn i själen och dessutom en eftertanke som är fantastisk. Härligt! Fiolen var ju underbart fin, hålig och allt som den var och siestan vid grinden... Mmmm, jag njuter av att bara se dem.

    ReplyDelete
  5. Grattis! Superkul att du ska få barn, visste inte att du var gravid!? När är det dags?

    ReplyDelete
  6. Anonym: Tack för komplimangen om att jag ser gravid ut. Men jag är dessvärre inte gravid. Jag är inte vrålsmal men vad gör det. Jag äter gott och mår bra. Har en känsla av att din kommentar var sarkastisk och det är trist. För det är väl bra att jag visar att man kan vara småkurvig och ändå må och känna sig prima?

    ReplyDelete
  7. Herregud, du ser inte alls gravid ut! Du är ju snygg och helt "normalsmal", vad nu det är..

    ReplyDelete
  8. Your body is amazing!

    Bye
    Jasmine E

    ReplyDelete
  9. Härligt att du bjuder på så fina bilder och att du vågar visa en "normal" kvinnokropp... i dagens samhälle ser man nu för tiden bara trådsmala kroppar som är mer passande på 13-14 åringar.

    ReplyDelete
  10. You look wonderful Stina and best of all- you are sensible. x

    ReplyDelete
  11. Underbar text och skrivet! Kunde inte skrivit det bättre själv...

    Lyfter och hjälper, ska du veta! Just idag, just nu är jag nere och vill bara hoppa av. Vet att allting blir bättre men vissa saker dras man bara tillbaka till och om man så flyttade till andra sidan jordklotet skulle de inte försvinna.

    Har du något tips? Hur jag ska tänka?

    När jag känner såhär lyssnar jag alltid på denna låten; http://www.youtube.com/watch?v=4N3N1MlvVc4

    ReplyDelete
  12. Du är min största inspirationskälla. Så vansinnigt vacker inside out!

    ReplyDelete
  13. Hei fine Stina! har et spørsmål om hvilken klokke du har? Jeg ønsker meg en ny og synes din ser så fin ut. God helg! Klem fra Helena

    ReplyDelete
  14. underbara bilder vill bara åka dit. Vad gäller kommentarer ang din kropp blir man ju så trött, du ser fantastisk ut. Att allt jämt ska handla om man är smal eller tjock det måste ju finnas andra saker i livet som ,du rockar tjejen

    ReplyDelete
  15. Du har en drömkvinnas kropp och det kan jag intyga från flera män. Vi vill inte ha skinn och ben utan en stark, självsäker tjej med kurvorna på rätt ställe om man säger så och det har du fan så att det bara smäller! /Chrille

    ReplyDelete
  16. Herregud vilka töntiga kommentarer du får! Lämpligt att det kommer från "anonym". Behöver nog inte ens säga att du inte ska bry dig för det verkar du ju inte göra heller. Du är jättevacker med en fantastisk kropp!

    ReplyDelete
  17. Gud va du är smal och fin! Tränar du mkt?

    ReplyDelete
  18. funderar på att åka till sicilien och undrar vart du var? kramar trogen läsare!

    ReplyDelete