Sunday, September 12, 2010

In my mind a sunday morning

Två sansade utekvällar längst Stockholms innemecka och jag har fått min dos. För ett bra tag framöver. Det finns inget som ger mig en sådan avgundsverklighet som att se dessa berusade män i medelåldern med unga kvinnor svansandes runtom champagne och drinkbord i tappert utbyte av varandra men utan realism eller substans en bra bit in i midnatten. Jag tackar min lyckliga stjärna för att jag fått ålderns erfarenhet och förnuftets smak och ser på hela detta skådespel med en ickedömande, men nog så genomskådande lins. Värdegrunderna är så annorlunda, givetvis för att jag är äldre och har andra synsätt. Jag känner mig faktiskt som ett vilt rådjur instängd på en cirkus i sådana miljöer. Det är så mycket som jag inte förstår eller vill vara en del av för jag tror inte det gagnar oss människor. Jag längtar ut i naturen och lugnet.
Thank God it's sunday.

14 comments:

  1. Vilken otroligt vacker bild. Älskar färgerna, älskar hortensia, älskar mjuka kontraster av olika textur. Efter att ha tagit t-bana hem i natten med den obehagliga stämning trötta och fulla människor ger känner jag med. ush ush ush, vad är det här? ge mig lite lugn nu, och taxiresor i fortsättningen. Kan förövrigt verkligen se dig bo i ett vackert hus nära hav och natur men bara en kort biltur från stan.. God natt, Anna

    ReplyDelete
  2. Vilket skönt lågmält söndagsinlägg. Jag håller med, tack för att det är söndag!

    ReplyDelete
  3. Fröken underbar, det är du det!

    ReplyDelete
  4. du satte ord på mina känslor.

    ReplyDelete
  5. Så sant, exakt så känner jag när jag då och då kommer ut i den mijön ut, fast det är dock sällan numera... Så underbart skönt att ngn har samma känsla som jag, fast att du satte ord på det jag känner. Fin blogg Stina, enrgin kommer ända hit till Torsgatan! Kram Jessie

    ReplyDelete
  6. Vilka fina bilder! Vilken doft är det på doftljus ifrån Voluspa som man ser på bilden?

    Tack för en underbar blogg.

    ReplyDelete
  7. Ditt hem är så himla fint! Ett riktigt drömhem!

    ReplyDelete
  8. Jag kom att tänka på en sak - du kanske inte alls vill dela med dig av sådant men om du skulle vilja skulle det vara jättekul att få dina tips på hur man lyckas med sin inredning. Hur man får det så mysigt som du har det.

    ReplyDelete
  9. Jag undrar - jag tycker att det är så svårt med den icke-dömande biten? Det är liksom så jag förhåller mig när jag "utsätts" (gnm vänner, jobbsammanhang) för denna typ av miljö. Ngn tanke kring det?

    ReplyDelete
  10. Stina,vart har du köpt dina söta fåglar?

    Hälsningar Sara

    ReplyDelete
  11. Hej Stina

    Jag undrar vad det kostar att fylla upp kindbenen på din klinik? Undrar även om det kan vara ett alternativ till att fylla upp nasobialveckan?

    Mvh, Ebba

    ReplyDelete
  12. Vacker vacker bild, Hortensia, en av mina favoritblommor..

    ReplyDelete
  13. Stina. Jag har precis fått veta att min sambo har varot otrogen med minst 3 tjejer. Han har haft förhållanden med dom. Jag är så ledsen att jag inte vet vart jag ska ta vägen. hur kommer jag över detta? Du skriver alltid så kloka ord att jag vänder mig till dig... Kram

    ReplyDelete
  14. Anonym: French Bourbon Vanille

    Malin: Har ingen aning. Jag ser hur jag vill ha det framför mig och så ser jag till att finna det. Jag älskar amerikansk inredning där de vågar blanda olika gamla stilar med plastiga vackra möbler och vågar ha stora ting i hemmen. Jag läser aldrig inredningstidningar men får mycket inspiration från hotell när jag är ute och reser. Sedan finns det många coola tjejer ute i världen som har fantastiska inredningsstilar och dessa däremot får jag mycket inspiration ifrån.
    Precis som med kläder tänker jag alltid klassisk men personlig elegans. Jag gillar att både klä mig lite "dressat" och ha ett "dressat" hem men det ska kännas varm, personligt och lite internationellt. Jag har svårt för det svenska strama utan gillar när man kommer hem till någon som vågar ta ut svängarna men samtidigt har det personligt och hemtrevligt.

    Lisa: Absolut. Varför ska du dömma någon när du inte har gått en dag i den personens skor? Finns ingen anledning. Och främsta anledningen, dömmar du massa människor kommer många därför dömma dig. Det finns ju en mening med alla människor. Alla har bara inte kommit lika långt och den ödmjuka förståelsen måste vi alla kämpa med att ha gentemot våra medmänniskor. För mig var det en gåva att se allt detta även om jag hade en klump i magen morgonen därefter. Nu vet jag med ännu mer säkerhet hur jag INTE vill att mitt liv ska vara och jag känner att miljöer som dessa inte fyller mig med bra känslor så då är det mitt ansvar att välja bort dem. Så tänker jag.

    Ebba: runt 10.000kr. Boka en konsultation på 08 441 81 48. Det beror alldeles på hur du ser ut. /stina

    Anonym: Stackars dig. Jag förstår att din sorg, besvikelse och frustration/hat är större än störst just nu. Gå och prata med en psykolog. Och försök umgås med fina vänner och familj när tider som dessa kommer in i livet. Hopas ni inte har barn ihop. Se det, hur besynnerligt det än låter, som att detta kom till dig för anledningar som du kanske inte vet ännu. Du behöver styrkan du kommer få när du tagit dig igenom detta svek. Bygg upp dig själv med framtidskänsla som är fin och positiv. Han är inte mannen i ditt liv. Försök att inte bli för nedbruten. Låt honom inte göra så mot dig utan förlika dig på din kvinnliga styrka som framträder när man som minst anar. Och tappa inte tron på män. Det finns många fina män som aldrig skulle göra så mot en annan människa. Varma tankar till dig .../stina

    ReplyDelete