Tuesday, September 14, 2010

Laws of the universe

Efter att ha fightats med en rejäl PMS ett par dagar och helt skitigt i att tänka rätt, använda mig av kvantfysik och allt annat som jag annars är så insiktsfullt duktig på att göra - har jag mest gått omkring och muttrat och surat rejält senaste dagarna. Och vad händer då? Jo givetvis drar jag till mig ännu mer elände just av den anledningen att universum fungerar på det enkla men medvetna sätt. Ju mer jag fokuserar på elände, tänker på det, pratar om det och ger det stort utrymme i mitt liv, desto mer av precis det kommer undermedvetet till mig och låter spiralen snurra ännu fortare i negativismens och eländighetens karusell. Hade jag varit smart hade jag tagit mig i kragen och tänkt på bra saker, inte pratat så mycket om vad det än må vara, ägnat tiden som är möjlig till sådant som skänker härliga känslor i magen - för då hade jag minimerat skadan. Men idag har jag fått reda på ett riktigt trist besked som jag helst skulle vilja sura ännu mer över. Men i stället är det i kväll jag som får ta mig i kragen och banne mig skärpa mig. Om jag inte visste så mycket om universums lagar hade jag kanske kunnat skylla på det faktum att jag är okunnig, men jag är påläst som tusan och vet exakt vad jag bör göra så nu är det jag som ändrar direktion på denna negativa energi. För annars får jag skylla mig själv igen.

(new coat: Dagmar, blouse: Monroe: jeans: Miss Sixty, new bag: Donna Karan & heels: Christian Louboutin)

13 comments:

  1. Hej Stina. Jag gillar verkligen din stil. Försöker ha nån liknande själv fast lite mer budget. :) Har förstått att du bor i mitt kvarter nu för tiden, både ifrån dina bilder plus att jag sett dig på mataffären. Kul! Välkommen! Ska säga hej nästa gång. ;)
    Kram Jennie

    ReplyDelete
  2. Hej Jennie: Nämen jasså. Hoppas jag inte såg alltför sjaskig ut, har en tendens till att gå att shoppa mat i mjukisbyxor och osminkad nämligen. Varm hälsning stina

    ReplyDelete
  3. Precis! Proaktivt beteende! För det ÄR ju inte situationen som är felet utan REAKTIONEN på det. Det lärde jag mig för länge sen på Bond Street. Tyvärr använder jag mig av det för sällan nu för tiden. På den tiden jag gick runt med ett red string runt armen var det lättare att komma ihåg... KRAM!

    ReplyDelete
  4. Just dessa dagar har jag upplevt precis samma sak. Men jag har svårt att se att jag förtjänar att tänka positivt, när det är jag som själv handlat fel och skapat mina egna problem. Dock vet jag också, låt mig säga... till viss del hur universums lagar fungerar men tenderar att ha för lite insikt för att kunna handla utefter det jag rent förnuftsmässigt lärt mig.

    Jag tycker du är enormt inspirerande och jag själv är väldigt intresserad av andlighet och läser det mesta jag kommer över, men jag är ung och har mycket att lära. Jag tycker det är viktigt med en balans av det jordsliga och det spirituella, och det verkar du hittat.
    Jag är också intresserad av Kabbalah och har varit nyfiken ganska länge och undrar om du har några tips på hur man lär sig mer?
    Kram

    ReplyDelete
  5. Den där Dagmarkappan är så fin! Vill ha!

    ReplyDelete
  6. nä, du va så fin så. / Jennie

    ReplyDelete
  7. Oj, det var nyttig läsning för mig. Känner mig totalt nere och allt går fel och emot mig just nu. Vill bara sätta mig och gråta. Men får nu försöka vända tankarna och hoppas på att det också skall minska på motgångarna. Stor kram till dig! Cilla

    ReplyDelete
  8. Jag önskar jag kunde knepet att tänka så. Jag är expert på att ägna mig åt negativism.

    Hur gör man, hur tänker man och hur låter man inte det negativa ta över?? Varför lär man sig inte sånt här i skolan?

    Kram!

    ReplyDelete
  9. så jävla het kappa du passar så bra i den! vart köpte du den ? på pub? kram Anette

    ReplyDelete
  10. Precis rätt ord, i rätt ögonblick. Så fungerar det också bland planeterna och det tycks om.

    ReplyDelete
  11. Fabulous bag! And one fabulous lady too. Have a great weekend!

    ReplyDelete
  12. Ännu en som är inne i en "dålig period". Jag känner mig otillräcklig, trött, ledsen, sur och fick häromveckan ett utbrott av ilska vilket jag inte minns när det hände sist. Har börjat jobba med tankarna, självkänslan och att återfå kontrollen och stabiliteten i mig själv. Dina ord får mig att tänka till, och jag VET att ens egna tankar påverkar allt. Jag vet att livet och tillvaron kan bli som jag vill om jag fokuserar, men just nu är jag mest trött och disorienterad.
    Tack för en innehållsrik och intressant blogg, med både djup och yta. =)
    kram A-K

    ReplyDelete
  13. Ha ha, det där låter så bekant. Jag har lärt mig att inte vara negativ om stora saker men ibland glömmer jag bort mig och bitchar om någon liten småsak som självklart leder till att jag får orsak att lida av fler. Vad kul att du också förstår principerna. :-)

    Sofia: jag har skrivit flera guider om attraktionslagen på min blogg. Om skolans undervisning känns bristfattig, titta in på rosaglasogon.se (högra kolumnen).

    ReplyDelete