Wednesday, October 13, 2010

Competition!!!


Jag får så många mail varje dag med läsare, patienter och övriga som undrar vad jag gör med min hy och vad de själva kan göra för att få ordning på hyn i ansiktet, få tillbaka lyster, minimera porer och förebygga de första ålderstecken. Många har provat diverse dyra hudvårdsmärken men märker föga eller inga resultat.
I min värld finns det bara ett endaste råd jag kommer ge som är enkelt och som kommer förbättra hyn för alla - och det är medicinsk hudvård från Jan Marini som vi har på kliniken. Det fungerar garanterat och ger oerhörda resultat med rätt användning. Dessvärre tycker många att ett startpaket är dyrt ... så därför tänker jag idag skapa en tävling som kommer hålla i sig en vecka där DU har möjlighet att VINNA ett AV TVÅ sådana paket som är specialutvalda för just DIG och din hud till ett värde av 3100 - 3700kr beroende på vilka produkter du behöver.

 För att vinna måste ni givetvis också ge någonting tillbaka och detta gäller för att delta.

  1. Du ska bli en Bloglovin & Google friends -anhängare till min blogg. För Bloglovin klickar du i den grå skylten längst upp till vänster och blir medlem där och så en följare av min blogg. För Google friends klickar du dig in på samlingen av människor längst ner till vänster. Därefter är det klart.
  2. Du ska hitta din favoritbild i bloggen. Är det en av bilderna i ett längre inlägg räknar du uppifrån och neråt för att beskriva vilken det är. Skriv inläggets namn och datum då det publicerades. Från och med februari tills nu är tidsperioden du får välja mellan.
Dessa två punkter ska du göra för att kunna medverka och bli en vinnare. Skriv sedan en kommentar och vad du kallas för på Google friends samt vilken bild som är din favorit och om en vecka drar jag TVÅ lyckliga vinnare. Är du redan en Google friend anhängare, skriver du bara vad du kallas för där så är du per automatik med ändå.

(For english, click HERE - you international readers can also contribute of course!)

Lycka till!

88 comments:

  1. Hej!
    Jag är gärna med och tävlar!! Min favorit bild är publicerad i inlägget; Tuesday, September 21, 2010 - Athens through my eyes. Det är det 4e kortet uppifrå; Athen kvälls/nattid. Efter att ha varit boende i Grekland under några år, ger den bilden en ilande känsla långt in i själen av saknad :-)
    Jag är Google Friend = misaxon.

    ReplyDelete
  2. Hej Stina!

    Jag är jättegärna med i din tävling, på Google Friends kallas jag Ina och min favoritbild är "Dad's girls" från den 12 september. Det finns så otroligt många fina bilder men den är absolut en av mina favoriter som jag först kom att tänka på när jag såg din utlysning av tävlingen =)

    ReplyDelete
  3. Jag måste säga att inlägget den 19 September 2010 "The Family" 3 kortet, på dig, din mamma och syster är så fint. Det är en favortbild. Jag kan känna familjeandan och bli alldeles varm.

    Vanillababe_ heter jag på Google Friends

    Ha en lovley fortsättning på din vecka :)

    ReplyDelete
  4. Från den 31;a juli, bild nr. 7. Du ser så fantastiskt lycklig ut, bilden på dig gör mig glad. Och du ser glad ut ända in i själen.

    kram

    ReplyDelete
  5. Istället för att använda en massa dyra krämer så kan man ju låta bli att röka.

    ReplyDelete
  6. Dearest Stina,

    what a wonderful giveaway, I have been thinking of switching to Jan Marini for a while so crossing my fingers that I get to test them.

    I am following you with blogluvin and google friends (Being Dena).

    There are so many beautiful photos on this blog, one of the main reasons I visit day after day. Stunning images that inspire.
    I've chosen a photo of you since this is a blog about you....and this photo is my favourite one of you. It's the 7th photo from up published June 28th: sailing outside Barcelonas coast line. As always you look stunning but there's more to this photo, the flickering candle, you look at peace with yourself and your surrounding. It represents you in whole with your sister love tattoo on display and the red band that represents your faith.

    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/06/sailing-outside-barcelonas-coast-line.html

    Have a beautiful day.
    Dena x

    ReplyDelete
  7. "The family" september 19 2010 bild 36 (sista)

    Stina, Du tar väldigt många störtsköna bilder som rör mitt hjärta, men måste jag välja en enda, så väljer jag denna som Din far har tagit på "daddy´s girls" ;)
    Den berättar mycket om den kärlek som råder mellan Er och även till fotografen.
    Din mors arm runt din midja och hur självklar allt verkar i Din blick som utstrålar kärlek till de viktigaste i Ditt liv.
    Och så Din charmiga syster som är het som chilli, och bilden vittnar om att hon samtidigt är mors busiga dotter.

    Bilden berättar om tre generationer, tre kvinnor och en far/make vars band är så
    starka..
    Vackert med ljuset på trädet och hur Era steg tyr åt det hållet berättar om "Best moments who are yet to come" och det ljus som faller på Er från höger sida likt ett vakande hand.
    (kallas sheyda22)

    ReplyDelete
  8. Vilken rolig möjlighet!
    Mitt Google Friends-alias är: Annaish

    Det känns som en ogörlig uppgift att välja en favoritbild på denna blogg, men jag gillar spontana bilder som inte är uppstyltade så därför faller mitt val på:

    "The family"
    Puclicerad 100919
    Bild nummer 3.
    (Direktlänk: http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/09/family.html)
    Den kan beskrivas med så många synonyma känslor att det bara är dumt att börja.

    Tack för en inspirerande blogg - på många plan...

    ReplyDelete
  9. Oj vad svårt det var att välja min favoritbild. Du är otroligt duktig på att ta fina bilder och du är faktiskt den väckte mitt intresse för just foto. Jag började fota i somras och jag får jättemycket bra ideér från dina bilder. :) Men iallafall, en av mina absoluta favoritbilder är den på dig när du sitter i soffan den 27e maj 2010, inlägget heter Business. Anledningen till att jag valde den är för att den ger mig så himla mycket insperation. Den bilden får mig att vilja kämpa i mitt liv för att bli en riktig karriärskvinna. Jag vill också kunna sitta i min vita härliga soffa med assnygga kläder och planera dagen, och samtidigt se så glamorös ut som bara du kan. Hela du är en insperationskälla och jag är så glad att jag hittade din blogg i fjol.
    Keep up the good work! :D
    Jag heter Annso på google friends.

    ReplyDelete
  10. http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/09/palma-lifestyle.html 6 bilden uppifrån på dig är min favoritbild. Du ser så harmonisk ut!

    Mitt namn på bloglovin och twitter/google friends är FridaMarina.

    Jag hoppas verkligen jag får chansen att vinna. Jan Marini är det bästa som har hänt mig. Kan inte tänka mig ett liv utan hennes produkter. Synd bara, som du säger, att det är så pass dyrt.

    Till sist vill jag tala om för dig att du verkar vara en fantastisk människa. Har tänkt följa din blogg länge men nu blev det äntligen av. :)

    /Frida

    ReplyDelete
  11. Min mailadress använder jag som användare på blogglovin/google friends susanvonguyen@hotmail.com

    Favorit bilden är 6:e uppifrån och ner i detta inlägg http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/09/athen-through-my-eyes.html

    För det första förstår jag inte hur du lyckats knäppa en sån perfekt vinkel/ögonblick. Är generellt sett svag för svart/vita-bilder samt bilder på människor jag inte känner. Det lämnar en gnutta åt fantasi - vart de är på väg, vart de har varit o sv. Bilden är en sån fin beskrivning av kvinnlig åldrad vänskap, de ser så fina och graciösa ut med sina handväskor och solglasögon. Damen till höger är så fin i mönstret, leendet och halsbandet, som om hennes klädsel är väldigt noggrant utvald.

    ReplyDelete
  12. Finaste bilden är Thursday, May 27, 2010 "Business" (http://3.bp.blogspot.com/_UaALL_BxgUQ/S_4uY3zjdwI/AAAAAAAAE1I/pNsqR6bUmqc/s1600/stinaauer2010+339.jpg)Har alltid älskat den och jag kan titta på den hur länge som helst!

    Jag kallas Tina av dina googlefriends :)Tack för att du inspirerar mig med dina bilder!! /Trogen läsare

    ReplyDelete
  13. Jag vill jättegärna vara med i tävlingen.
    Favoritbild är inte lätt att välja, då det finns så många fina att välja på! Men en bild jag inte kan sluta titta på är solrosorna i bild#3 i inlägget "Food and pleasure in south of France" den 18 Juli 2010. Helt otroligt djup och färger i kortet!

    Jag kallas Johanna Vighagen Sten på Google och johannavighagen@gmail.com på bloglovin.

    Ha en skön kväll.

    ReplyDelete
  14. Hej Stina!

    Den här chansen får man ju inte bara missa!

    Jag heter tinatina på google friends.

    Du har otroligt många fina kort i din blogg, ett jag gillar extra mycket är det du har tagit på din konstnärsvän i inlägget "Stelios Vasilantonakis". Det där han sitter och klappar Tiger med den fina tavlan i bakgrunden och glimten i ögat.

    Du verkar vara en ärlig, djup och fantastisk människa, tack för att du delar med dig av ditt liv i bloggen!

    Kram Martina

    ReplyDelete
  15. Måndag 6 september, Kräftskiva.

    Andra kortet uppifrån påminnner mig om flera saker som får min mage att fyllas av sockervadd och bubbeldricka på samma gång.
    Svensk sommar med daggfriska kvällar, mysiga koftor runt småfrusna axlar och vågkluckandet mot strandbrynet.
    Glada vovvar med öron mjuka som siden och svansar som dunsar mot golvet när man kliar dem på magen liggandes på köksgolvet.
    Sena kvällspromenader med min mamma och vår finaste hund Zsa-Zsa, egentligen enda gången då man faktiskt har tid och tar sig tid för att prata med varandra. På riktigt. Om saker som faktiskt verkligen betyder något.
    Som mjuka pojknackar; högljudda, berusande festivaler och vad man vill göra om man någonsin lämnar universitetet.

    Jag heter Guldtrassel på Google.

    ReplyDelete
  16. Käraste Stina!

    Jag följer din blogg och vill gärna vara med i denna spännande tävling!

    Min favoritbild är den su publicerat den 27 juli 2010, under rubriken "Own Kind of Beauty". För mig symboliserar den vissnade rosen den ibland sköra skönheten hos en åldrad kvinna (eller man för den delen!).

    Jag heter Evaanitabenson på Google.

    Bästa hälsningar,
    Eva

    ReplyDelete
  17. Käraste Stina!

    Jag följer din blogg och vill gärna vara med i denna spännande tävling!

    Min favoritbild är den du publicerade under rubriken "Own Kind of Beauty" den 27 juni 2010. För mig symboliserar den biden den ibland så sköra skönheten hos den åldrade människan.

    Mitt namn är Google är Evaanitabenson.

    Bästa hälsningar,
    Eva

    ReplyDelete
  18. Hej Stina,

    Jag heter Ástríður på google friends (Isländsk) och min favoritbild (nästan omöjligt att välja) är http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/04/mum-and-me.html av dig och din mamma. Ni verkar ha så bra relation precis som jag och min mamma och att ha en bra mamma som stödjer en genom allt är värt mer än alla pengar i världen. Min mamma har varit mit stöd när jag har varit ledsen och jag har varit mycket nere på sistone(kan inte få barn) och hon finns alltid där.

    Jag skulle precis beställa från Jan Marini i november för min mamma och pappa åker till NY och jag skulle skicka paketet till hotellet för det går inte att köpa eller skicka hit till Island.

    Skulle bli oerhört tacksam om jag skulle vinna ett paket av dig.

    Tack för en underbar blogg Stina.

    ReplyDelete
  19. Hej!

    Så klart så följer jag dig på Blog Lovin och på google heter jag caroline.wallmark.

    Min favoritbild (även om det är svårt att välja) är den under inlägget Dad´s girls. Fantastisk bild på dig, din syster och mamma och sedan hur pappa införlivas...bara så fin bild, familjen är allt!

    Kram Caroline

    ReplyDelete
  20. Med det otroligt fina priset så förstår jag denna svåra tävling! Hur ska man kunna välja EN bild av alla dina vackra, estetiska och känslosamma bilder??? Underbara bilder på dig, familj och vänner. Härliga mat och naturbilder och för att inte glömma alla bilder på vackra kläder som gör en grön av avundsjuka!
    För mig kändes det snudd på omöjligt men jag bestämde mig tillslut för bilden "Dad´s girls" från den 12/9.
    Den har allt, den är vacker, ni är vackra! Bilden är kärleksfull, eran gåva till pappa och hans sett att se på sina fina flickor, på sin fina present, det är KÄRLEK!!! Den är svart/vit vilket jag älskar. Hela bilden är helt enkelt underbar!
    Dessutom är ju grunden till att du är Du, familjen som betyder så mycket för dig och då kändes den här bilden så given!

    Jag heter "mitt liv, min vardag" blad dina googlefriends...
    Stor kram Linda

    ReplyDelete
  21. Hej söta, vilken underbar möjlighet att få tävla om dessa fina produkter.

    Åh det finns så många underbara bilder. Så svårt att välja. Som så många andra ovan hade jag bild nr 3 från 19 september "the family" som favorit. Tre starka kvinnor med så mycket kärlek emellan. Önskar att jag hade en syster att dela lycka och olycka med. Och jag hoppas att jag kan ge mina barn den trygghet och värme som er familj utstrålar.

    Jag är Fröken Isakson både på bloglovin och Google :D .

    Kram Linda

    ReplyDelete
  22. Hej Stina!!

    Bild 9, den 28 juli

    Alla ord är överflödiga, tre ord säger allt!!
    LoVe, LiGhT & HaPpInEsS!

    Kärlek!
    //Jenny (Jenny Sundqvist)

    ReplyDelete
  23. Hej Stina! Jag heter saras på google och har valt 20 april mum and me. Har varit irriterad på min mamma på sistone helt utan anledning och den bilden påminnde mig om att uppskatta det jag har mer. Mina föräldrar är faktiskt fantastiska..

    ReplyDelete
  24. Hej Stina! Jag har följt din blogg nu en tid och varje gång du gör ett inlägg väcker det alltid känslor i mig av olika slag. Dina fantastiska och varma bilder berör verkligen mitt inre.
    Jag har nyligen förlorat en mycket nära vän i cancer och sorgen är mig så övermäktig att jag har svårt att förstå hur jag ska resa mig upp och återigen kunna le.
    Jag har valt det andra fotot du visar den 1 september "Ardy amigos" . Bilden blir en påminnelse över allt det fina jag fått dela med min vän under alla år, alla skratt, tårar och minnen vi haft tillsammans. Han var verkligen min tvillingsjäl, den jag kunnat dela så mycket med! Saknaden är enorm men minnet av honom kommer att leva för alltid!
    Jag har länge varit nyfiken på Jan Marinis produkter så det skulle kännas som en liten ljusglimt i mitt liv just nu att få ta del av de härliga produkterna.
    Jag följer dig nu på BlogLovin och på Googles kan du hitta mig som Evis.
    Kramar Eva-Lena

    ReplyDelete
  25. Hej!

    Först tyckte jag det var enkelt och valde bilden på dig, din mamma och din syster."The family", tredje bilden, Det är något speciellt med mammas flickor.

    Men sedan när jag såg "Dad's girls" så fastnade jag. Din pappa tittar med en varm och glad blick på hans älskade tjejer. Den utstrålar så mycket kärlek. Önskar att alla familjer hade den värme som ni verkar ha! Den är fantastisk och gör en varm inombords!

    /Erika på google friends

    ReplyDelete
  26. Hej Stina,

    Jag har valt bilden under "Lazy Sunday" den 25 april, älskar bilden och texten! Tycker att den symboliserar dig och din blogg, vacker, förmågan att njuta av livet, underbara detaljer och alltid med ett djup som berör. Följer dig på BlogLovin och på Google heter jag AnnaLo. Såg dig när jag lunchade på Sturehof lördag den 2a nov och ville gärna tacka för att du fått upp mina ögon för the secret men ville inte störa....så mitt tack kommer nu!

    Kram

    Anna

    ReplyDelete
  27. Jag vill naturligtvis också gärna ha chansen att vinna dessa produkter. Tillhör de som lägger oändligt mycket pengar på hudvårdsprodukter. Har däremot väldigt känslig hy och antalet krämer som har hamnat i papperskorgen är otaliga. Därför är jag alltid skeptisk till att testa nya märken men är den första att ge en produkt en chans om någon så starkt hävdar att det ska vara bra. Mitt namn på Google är Jenny.
    Bilden jag har valt är den när din hund ligger framför den öppna spisen som är fylld med ljus. Wednesday, October 6, 2010
    Lazy wednesday
    Det är inte av någon annan anledning än att jag känner igen mig så sjukt mycket i den bilden. Hösten har kommit och med den tröttheten.
    Ja, det var väl det va?
    Nu håller jag tummarna för att jag ska få chansen att prova något nytt i mitt ansikte!
    Hej så länge!

    ReplyDelete
  28. Mitt googleaccountnamn är nina.rabe.

    Jag har följt dig genom din blogg i åratal och det hjälpte mig mycket när jag skulle välja favoritbild (Även om en av de senast upplagda "Daddys girls" var fullkomligt bedårande). Jag valde bilden från 20/5 2010, just för att den är väldigt vacker, med också för att du skriver "I love coming home".
    Efter månaders inlägg med en undertryckt sorg över allt som hände runt om dig (som jag uppfattade det) och stressen av att flytta, dekorera, sälja det gamla som inte fick plats (walk in closet, bord) så kändes det väldigt varmt att se den där bilden och läsa att du trivdes i ditt nya hem. Jag blev väldigt berörd av just detta inlägg. Det låter ju konstigt, men efter flera års underbar läsning bryr jag mig om dig.

    Kram

    ReplyDelete
  29. Jag är jätte gärna med och tävlar. På google heter jag linas_fanclub.
    Jag har så länge jag kan minnas (nästan i alla fall) haft problem med min hy. Det har varit finnar, pormaskar, glåmighet, ingen lyster etc etc, och jag har provat mycket. Har dock hört talas om Jan Marini genom spanbloggen och din hemsida och alla verkar höja den till skyarna. Det kanske vore dags att testa det, och inte ge upp hoppet efter en "perfekt" hy. En hy som många andra redan verkar besitta... Av den anledningen har jag valt fotot från inlägget "unmaked" från den 8 september. Det hade varit min önskan att kunna gå unmaked någongång då och då och fortfarande känna mig fin.

    Kram

    ReplyDelete
  30. Hej, jag undrar om du har någon mejl adress där man kan få kontakta dig? För jag har lite frågor om Jan Marini produkterna.. hade varit jättegulligt! Tycker om din blogg :) Kram Emelie

    ReplyDelete
  31. Mitt google namn är Cissilissi.

    Min favoritbild är;
    Friday, May 21, 2010
    Rubrik: Flow

    Eftersom det är ett viktigt budskap man inte får glömma att påminna sig själv om varje dag.

    ReplyDelete
  32. Då har man blivit ansluten som google friend... jennyg är mitt anv.namn.
    Som hyfsat ny bloggläsare har jag ju fått gå igenom dina inlägg även från ett år tidigare. Men det är ju halvt omöjligt att hitta den perfekta bilden, alla är ju så fina och det går att hitta så mycket budskap i var och ett. Men jag föll för en bild i ett hyfsat nytt inlägg. "Palma Lifestyle" 30 september, bild nr 2.
    För det är det jag tycker livet går ut på att hitta någon att bli gammal med, att dela vardagens bekymmer och livets glädjeämnen. Att få bli gammal med någon vid sin sida och under vägens gång dit få njuta av livskvalité, vackra saker, härliga cremer =),glädje och ta tillvara på livet som är till låns. Men som sagt, du är en grymt duktig fotograf med ett öga för detaljer.
    Tack.
    /Jennyg

    ReplyDelete
  33. Har följt din blogg en kortare tid och jag tycker det är så skönt med en kvinna med lite power i! Som ite skriver så ytligt om utseende utan delar med sig av den kunskap som behövs för att t.ex. bygga upp en vacker hy. En tjej som inte bara skriver om middagar med pojkvänner och killar hit & dit, utan som klarar sig själv och som är framgångsrik och självständig. Det behövs kan jag säga, jag är själv 21, jobbar som make up artist men det är f*n inte lätt att hitta förebilder nuförtiden... Självständighet verkar vara en bristvara idag, vilket jag tycker är synd.

    Min favoritbild är "Close Up" från den 23 mars. Den utstrålar power, men inte arrogans, skönhet, men inte bara yta, confidence, men ändå värme i blicken. SÅNT vill jag se, det inspirerar mig mer än något annat! Och din hy, den strålar ju...

    Fortsätt inspirera mig och fler unga tjejer där ute.

    /Johanna (bloglovin: emjoth, emjoth@hotmail.com)

    ReplyDelete
  34. jag är så gärna med och tävlar. Mitt googleaccountnamn är Guldgumman =).
    Min favoritbild: Lazy wednesday 6 october. Så mysig bild, din fina hund ser så nöjd och trygg ut, precis som det ska va.

    Varm Kram

    Jenny

    ReplyDelete
  35. Hej fina du, jag har följt din blogg ganska länge och känner verkligen att jag màr bra av att läsa den. Du blandar verkligen allt och det är alltid inspirerande att läsa den. Min favorit bild är Missing ifràn den 16 april. Den tycker jag ár sà du. Njuter av mat och njuter av livet och en sàn enkel bild kan fà en att mâ sà bra och bara drömma sig bort för ett tag. Du verkar ha sà sund inställning till allt. Har tyvárr ingen blogg Kram Cecilia

    ReplyDelete
  36. Vackra Stina, dig har jag ju följt länge nu! Hittade ju dig på den gamla bloggen ;) Jag är med dig på Google-friends.
    Det var egentligen inte så svårt att hitta den bild som talar sitt allra tydligaste språk. Vackra bilder har du i mängder, men den är lyser av kärlek! Jag hoppas att jag och min man sitter så om 25 år vi också :)
    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/04/true-love.html
    Då menar jag främst bild nummer 2 där det lyser ur ögonen på dina föräldrar!
    Kul med en sådan här tävling, så nu tror jag på vinst också. KRAM

    ReplyDelete
  37. Det ar svart att valja en favorit bild. Det finns sa manga fina pa dig, din familj och dina vanner. Men den bilden som jag valde som min favorit ar forsta bilden fran At the Terrace, April 12, av den aldre kvinnan som blickar ut over havet. Det ar en bild som jag inte kunnat slappa sen jag sag den forsta gangen. Den formedlar en kansla av gammeldags glamour med en viss typ av vemod som ar svarfangat.

    Jag heter Lina Victoria pa Google och lv.lundmark@gmail.com pa Bloglovin.

    Kram Lina

    ReplyDelete
  38. Hej du starka kvinna!
    Från och med idag så följer jag dig via google och bloglovin :)
    När det gäller att välja bild så är det svårt eftersom du har så otroligt många inspirerande och rörande bilder. Men till sist hittade jag en bild som vann mitt hjärta.
    Jag fullkomligt ÄLSKAR bilden på bebismagen med händerna som mjukt håller kontakt med bebisen där inne. Villkorslös kärlek. Postades den 9 oktober..
    Hoppas du får en härlig dag!
    Kramar
    Ida

    ReplyDelete
  39. försökte posta en kommentar med det är ju jätte krångligt. Allt jag skrev bara försvann. :(
    Synd att det ska vara så krångligt. Gillar din blogg iaf och har följt den i evigheter.

    ReplyDelete
  40. Favoritbilden är den på dig när du sitter vid din laptop, dricker något varmt... texten handlar om kreativitet. Det är en bild som känns ärlig och skör - skönhet fångad i ett ögonblick.
    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/08/creativity.html

    /Nadia (även på google friends)

    ReplyDelete
  41. Jag inspireras av dina kreativa bilder samt dina spirituella insikter som leder till personlig utvecklig. Jag har därför valt bilden "Braid" Monday August 2010 som jag tycker är estetiskt tilltallande med de passande orden under: "Even if we look at the world at the same time - doesn't mean we see the same things".

    Mitt användarnamn på google friends är: Liza_c_

    Tack för en bra blogg som lyfter fram kontraster i livet, själslig utveckling, skönhet, kärlek till människor, djur och natur m.m.!

    ReplyDelete
  42. Ojojoj det var inte lätt för du tar fantastiska bilder. Men min favourit är den sista (nr9) i Colours of atumn publicerad 10 oktober. Fantastiska färger och man kan riktigt se hur mycket du tycker om din lilla hund.
    Jag heter Anna Lemhag på Google (tror jag, annars bara Anna.... Är inte så hej på det här med bloggar men jag kunde inte stå över chansen att vinna hudvård eftersom jag länge kämpat med dålig hy.

    ReplyDelete
  43. Hej Stina
    Tack för en fin blogg. Andra bilden March True love. Den bilden visar äkta kärlek från alla tre.
    Kram Elisabet Lindstedt

    ReplyDelete
  44. hej!
    jag är jättegärna med och tävlar :) på Google Friends heter jag Kim_blombergand.
    min favouritbild är den i inlägget "Freedom with a motor", publicerat fredag den 27 augusti, 2010. Jag gillar den här bilden för att den är så somrig och du är jättesnygg!! sen för att du lyckas bära upp den här klänningen så himla bra också!! jag köpte en likadan men den har aldrig blivit använd på grund av att jag inte kan bära upp den. men på dig är den jättesnygg och hela den här bilen är jättefin!
    Kram

    ReplyDelete
  45. Hej Stina!

    Du har en fantastisk blogg och är själv så oerhört vacker att det är en glädje att varje dag gå in och läsa din blogg! Efter att länge ha suktat efter Jan Marini produkter för att tillslut försöka komma till rätta med min bångstyriga hy, men insett att CSN inte räcker så långt, blev jag mycket glad när jag såg denna tävling!

    Min favoritbild är på dig från inlägget "International Weekend" http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/10/international-weekend.html. Älskar hela känslan i bilden! På Google heter jag Frida Hanson :)

    ReplyDelete
  46. TUESDAY, SEPTEMBER 21, 2010, Athen through my eyes, bild 12. Fotot föreställer vad som ser ut att vara ett hustak. Jag älskar bilder av hustak, och bilder tagna från hustak. Det är en outforskad värld omgiven av mystik och annorlunda perspektiv.

    Att hålla sin hy frisk i en hektisk stadsmiljö med många stressfaktorer, såsom jobb, studier och sociala ansvar, är inte det lättaste idag. Min hy har aldrig mått så dåligt som nu, och jag är 22. Hoppas på att få testa något som faktiskt gör skillnad! Tack på förhand, och tack för en grymt bra blogg!
    /jamie nilsson på Google.

    ReplyDelete
  47. Hej Stina,
    Jag har följt din blogg ett tag men aldrig kommenterat... Jag läser främst för jag gillar din stil och ditt sätt att skriva, mänskligt och det ger mig inspiration till livet, resa och det vackra.
    Jag tycker bilderna från inlägger "The Power of Nature" är härliga och inte "polerade" semesterbilder som ger lust... jag tycker dem är vackra och ärliga, inget speciellt kanske men ändå opolerade på någotvis,bild 15 gillar jag idag :)

    Mitt namn är stina-jonsson

    ReplyDelete
  48. Stina,
    I ett inlägg från April 2010 med rubriken: "Home" finns en mycket smakfull bild på ljust champangerosa sydafrikanska rosor som jag bara älskar. Det är en sådan ren, enkel och vacker bild som väcker många associationer. Vad som förgyller bilden lite extra är citatet från inlägget ovan som lyder "You choose your behaviour and you choose you consequences". Det citatet har jag fullkomligt fastnat för och tagit till mig.

    På googlefriends heter jag saraodencrants (saraodencrants@hotmail.com)

    ReplyDelete
  49. ... jag glömde skriva datum, inlägget "home" var från den 22a april 2010.

    /Sara Odencrants

    ReplyDelete
  50. Jag vill jättegärna vara med och tävla eftersom min hud av någon konstig anledning har blivit mycket sämre!
    Min favoritbild är den i inlägget "Paris...soon..." från 21 april. Det är en väldigt fin bild över världens finaste stad! Jag längtar dit!
    På google friends heter jag elinmos
    <3

    ReplyDelete
  51. WEDNESDAY, SEPTEMBER 29, 2010-Later on är favoriten. Härlig somrig känsla.
    På Google-friends via Twitter Therese Halldén

    ReplyDelete
  52. Så spennende, dette til jeg også gjerne være med på.
    Mitt favorittbilde er fra torsdag 1.april. Bildet av alle macaronene. Fargesammensetningen er så herlig!
    På google friends heter jeg Vanja Mikkelsen

    ReplyDelete
  53. Oh gosh, kan du ens ens fôrstå hur svårt det här var? Jag har suttit i timmar och försökt välja, men det måste bli ett foto från någon av dina resor, och jag väljer ett från seglingen utanför Barcelona: Det nionde uppifrån: Hamnen strax innan skymning, en kvinna lutad mot en båt... SKratt, förväntan och ljuv medelhavskväll!
    Inlägget var publicerat 28 juni och heter sailing outside the coast of Barcelona.
    Jag kallas Sara på google friends.

    XXX
    Sara

    ReplyDelete
  54. Vilken fantastisk drömtävling!
    Nu följer jag dig på bloglovin och på googlefriends kallas jag Nicole.

    Till att börja med vill jag bara tacka för en helt underbar och inspirerande blogg. Jag har följt dig i ca 2 år nu och du har konstant funnits på min lista över bloggfavoriter.

    Du verkar vara en så oerhört stark och självständig kvinna och det är något som imponerar på mig oerhört mycket. Samtidigt tar du helt exceptionella foton och verkar ha en enorm kärlek till vackra ting.

    Jag njuter verkligen av att studera dina foton. Varje gång jag ser dina matbilder blir jag sugen på att ställa mig vid spisen. När jag ser din eleganta/avslappnade klädstil får jag genast ett intresse av att planera nya outfits, när jag läser om hur du ständigt plågas av migrän känner jag igen mig själv, när du lägger upp inredningsbilder börjar jag pyssla i mitt eget hem med en gång, när du skriver om kabbalah ägnar jag mina tankar åt religion och framför allt judendomen som är enormt viktig för mig, när du berättar om dina resor vill jag sätta mig på första bästa plan...

    Jag skulle kunna fortsätta i evigheter men det jag vill komma fram till är att du har en perfekt mix av kategorier som du väljer att skriva om här i bloggen!

    Det känns som vi får lära känna dig samtidigt som du lyckas behålla din personliga integritet. En perfekt balans.

    Jag är inte särskilt bra på att veta vad jag ska skriva när bloggare har olika slags tävlingar. Men då jag verkligen känner starkt för din blogg och den har hjälpt mig väldigt mycket i min ganska motgångsfulla vardag ville jag få ner några ord.

    Jan Marini som du förespråkat här på bloggen mer än en gång verkar vara en fantastisk hudvårdsserie som gör underverk, hehe. Samtidigt läser jag om produkterna på andra stora bloggares sidor, bla Anna Hibbs och Rebecca Simonsson. Det vore verkligen oerhört tacksamt att få testa dessa produkter.

    Jag är väl medveten om att jag inte är den ända som känner så, eller som är en ung tjej som inte har en hel överflöd av pengar. Men jag tänkte att jag ger det en chans i alla fall.

    Om inte vill jag bara säga än en gång; TACK för dina ord och bilder! Sluta aldrig att blogga! Du förgyller verkligen min vardag och jag blir glad varje gång jag ser att du publicerat ett nytt inlägg.

    För att komma till sak. Jag skall välja en bild. Då det finns hundratals är det inte lätt men efter att ha suttit och studerat varenda bild från februari fram tills idag har jag bestämt mig.

    Inlägget heter: Dad´s girls och är skrivet 12 september, 2010
    Här ser jag dig och din familj samlade på ett foto på ett oerhört vackert sätt. Det är ingen traditionell bild men jag tycker den verkar beskriva dig väldigt bra. Av det jag läser och ser verkar du nämligen vara en oerhört familjekär kvinna vilket jag beundrar och tycker väldigt mycket om!
    Till sist vill jag tillägga att jag älskar foton i färg men svartvita bilder gör verkligen sitt!

    Kram Nicole

    ReplyDelete
  55. Hejsan Stina,
    När jag läste om tävlingen visste jag direkt vilken bild jag skulle välja! Dad's Girls:) En stolt man till alla sina flickor, man kan nästan känna hans oerhörda glädje att få en så vacker bild på sina tre vackra flickor. Den symboliserar precis vad din tävling handlar om för min del.. Skönhet, familj och kärlek. Skönhet i alla åldrar, familj som betyder allt och det är äkta kärlek. Mitt namn är Mirja Leppänen på Google Friends och mitt val av bild är alltså Dad's Girls publicerad 12/9 2010.
    Härlig och bra blogg du har:)
    /Mirja

    ReplyDelete
  56. Jag vill gärna vara med i tävlingen.

    Det är svårt att välja bild för du har verkligen tagit många fina och det är flera än en som tilltalar mig. Men jag måste nog ändå välja bilden på din hund som gäspar framför öppna spisen (Lazy Wednesday 6/10). Han ser ut att ha det riktigt mysigt! Tänk att själv bara får lägga sig på en fårskinnsfäll den här årstiden och bara njuta av en sprakande eld eller levande ljus.
    Jag följer dig via GFC under namnet Pssion.

    ReplyDelete
  57. Hei Stina,
    Jeg har en egen mappe på min PC som heter Stina Auer, der jeg har mine favorittbilder som du har tatt. Etter å ha sett igjennom alle bildene i mappen, satt jeg igjen med to bilder. Bildet jeg valgte til slutt er bildet i innlegget Nature in my system, som er postet 28. juni 2010. Det er du som står på en båt. Grunnen til at jeg valgte akkurat dette bildet, er fordi jeg synes det er veldig vakkert. Du ser fri ut. Og du ser glad ut, selv om man ikke kan se ansiktet ditt. Så seiler jeg selv, og det er noe av det aller beste jeg vet. Jeg setter meg i båten min, kjenner vinden i håret og lar tankene fly av sted. Det er jeg, båten min, vinden og havet.

    Jeg skulle veldig gjerne prøvd produktene til Jan Marini, da jeg sliter med huden. Dette er den eneste muligheten jeg har til å få prøvd produktene, da jeg ikke har råd til å kjøpe de selv.
    På Google Friends: Catharina Kippenbroeck (ckippenbroeck@gmail.com). Følger deg på Bloglovin gjør jeg selvfølgelig.

    Stor klem fra Catharina. :-)

    ReplyDelete
  58. Stina det är så svårt att välja mellan alla fina bilder. Men en favorit har alltid varit bilden TFP från 19/4. Älskar bilden och dom skorna, vill ha! Mitt google friends namn är hellkitty. Tack för chansen att tävla :)

    ReplyDelete
  59. Jag följer dig nu både via bloglovin och google-friends där jag kallas för Louise B.

    Den finns väldigt många anledningar till varför jag väljer denna bilden. "Dinner, the italian way…" 24/08-2010.

    Det är definitivt inte din bästa bild, inget särskilt magiskt med ljussättning eller sättet du tagit kortet. Jag skulle uta tvekan kunna hitta 100 st bättre kort och kanske till och med ett bättre kort i samma inlägg. Men jag har valt kortet för att det för mig har en enorm betydelse.

    Dels för att jag vet att du tagit det på Sicilien. Ett ställe som jag för ett år sen, när mitt liv rasade samman, flydde till. När jag bodde på Sicilien fann jag ro, livsglädje och kärlek. Det bästa beslutet jag tagit i mitt unga liv! Därför gör bara vetskapen av att kortet är tagit på Sicilien mycket för mig.

    Men också för att det är ett kort på en familj som äter ihop. Och trots upp- och nedgångar är min familj och kärleken jag får från dom det viktigaste! Att man i Italien även inte är sena med att visa sin kärlek till föräldrar och familj respekterar och älskar jag.

    Att det är ett kort som är taget under en middag. Bara det får det att kurra i min mage just nu. Finns det ett land med bättre matkultur? Jag skulle byta bort all mat i mitt kylskåp mot den tallriken vanlig spagetti som den lilla flickan äter. Mm, så gott!

    Och sist men inte minst är det ett kort där man ser att barn och vuxna sitter och äter ihop. Detta må låta konstigt men för mig umgås barn och vuxna tillsammans på ett mycket naturligare och hälsosammare sätt utomlands, särskilt i länder som Italien, Grekland m.fl. Då tänker jag främst i miljör kring alkohol (och då pratar jag utifrån erfarenheter hemifrån). Kan vara jag som inbillar mig, men efter att jobbat inom restaurangbranschen ett bra tag känner jag ofta obehag när svenska vuxna människor dricker i närheten av sina barn. Men under den långa vistelsen jag var i Sicilien, Taormina, fick jag aldrig den känslan.

    Hoppas du orkar läsa igenom mitt svammel!
    Nu håller jag tummarna.

    Kram

    ReplyDelete
  60. Hej Stina.
    Jag vill gärna tävla.
    En bild jag älskar i din blogg är den allra sista (nr 35) från 2010-08-30 The guys who rules the cities. Dessa två visa kvinnor på parkbänken inspirerar mig. Så vill jag sitta med mina vänninor när vi varit vänner lika länge. Umgås genom samtal på detta självklara sätt. Säkert något dessa två damer gjort varje dag i 40 års tid. Samma visa varje dag är underbart i vissa avseenden!
    En tävling med detta pris har längtat efter! Jag behöver verkligen hjälp med min hud. Kan bäst beskrivas med en incident som hände när jag var i New York för 1,5 år sen med en vännina. Vi var inne på ett "all natural" ställe och fick testa produkter. Hudterapeuten gav mig en kommentar - "Honey, you got a lot off stuff going on in your face! Denna underbara afroamerikanska kvinnan menade bara väl. Men min gräns är nådd. Jag har testat allt, i alla fall allt jag har råd med. Jag behöver hjälp med min känsliga hud med bl.a irritations prickar på haka, kråksparkar vid ögonen och även solfläckar.
    Jag vill även passa på att tacka för en inspirerande, vacker blogg skriven av en klok, mogen kvinna.
    Googlefriend: Carolin_6

    ReplyDelete
  61. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  62. Hej!

    Jag älskar alla dina bilder, men jag fastnade särskilt för bild 35, i inlägget Sailing outside Barcelonas coast line, från den 28 juni.
    Otroligt vackra färger och bilden är bara så fin..

    På google friends heter jag Johanna Welin.

    Tack för en superfin blogg som gett mig mycket inspiration!

    Hälsningar Johanna

    ReplyDelete
  63. Hej Stina!!

    Vilken drömvinst!!

    Jag har läst din blogg dagligen sedan en tid tillbaka och alltid beundrat dina vackra bilder...det är enormt svårt att välja ut EN bild som är favoriten men en som helt klart är en av favoriterna är: http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/10/lazy-wednesday.html, inlägget heter Lazy wednesday och det är din kära Tiger på en mjuk fäll....höstmys!!! Publicerades den 6 Oktober 2010

    PÅ google friends heter jag Ulrika Hagström(hagstromulrika@gmail.com

    Tack för en fin blogg som jag kommer att fortsätta följa!!
    Kram Ulrika

    ReplyDelete
  64. Jag är hemskt gärna med och tävlar, vilket pris!

    Jag tycker att foton som skildrar människor, porträtt eller mer levande bilder är vackra, därför blir min favoritbild ur kategorin "Sicilien" den tredje bilden uppifrån i inlägget "The guys who rule the cities" från 28 augusti 2010, föreställandes den nyfikna kvinnan. Den säger mig att nyfikenhet finns kvar, trots att vi åldras. Det är inspirerande!

    Heter Sandra på google friends (storstadstockholms.blogspot.com)

    Tack för en oerhört inspirerande blogg!
    Kram

    ReplyDelete
  65. Hej Stina!
    Att välja EN av alla dina fantastiska bilder är nästan stört omöjligt...
    Men om jag måste välja så tycker jag verkligen om känslan i bilderna från segelbåten i Barcelona den 28/6.
    Min absoluta favorit av dessa är nummer 7, där du ser så otroligt lycklig och harmonisk ut att man blir alldeles varm!

    På google heter jag Emmi1_982.

    Tack för en fantastisk och mycket inspirerande blogg!

    /Emelie

    ReplyDelete
  66. Hej Stina!
    Jag bara måste vinna detta pris. Jag är 29 år har precis börjat plugga igen till sjuksköterska. Detta betyder att jag även om jag verkligen skulle behöva, inte har råd med några dyra krämer. Du förstår inte hur mycket du skulle förgylla min vardag och mitt "rynkiga" och gråa ansikte genom att utse mig till vinnare av denna tävlingen.

    Den bild jag gillar bäst i din blogg är den sjätte bilden uppifrån i inlägget " Athen through my eyes" tuesday sept 21, 2010.

    Det är en bild på tre äldre damer. Jag blir lycklig av att se den bilden. Inte minst är det ett väldigt proffsigt taget foto. Men det förmedlar även glädje och gemenskap. Och att man inte behöver sluta med att "piffa" till sig trots att man kommit upp i åren. Helt enkelt en fantastisk bild.

    På google friends kallas jag: This is me.

    ReplyDelete
  67. Hej Stina,

    Jag gillar många av dina bilder men den första jag tänkte på är på en kvinna som står och blickar ut över havet. Den är bara så befriande och den har jag sparat i en mapp på min dator där jag samlar fina bilder. Inlägget är döpt "AT THE TERRACE" och är publicerat(runt?)den 12 april.

    Heter kristinjonsson på google friends.


    Tack för en oerhört inspirerande blogg, tack vare dig jobbar jag med mig själv och utvecklas varje dag. Du är min största idol!

    Varma hälsningar /Kristin Jonsson

    ReplyDelete
  68. Här måste jag ju bara ta chansen, har varit sugen på att testa dessa produkter länge nu (har extremt torr hud och fick hudterapeuten på Dermalogica att ge upp faktiskt...)

    Du är ju väldigt duktig på att fotografera och det finns ju oerhört många vackra bilder att välja på, har fastnat för många av dem som andra favorittippat här men till slut väljer jag inlägget Black från den 15 april i år
    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/04/black.html
    Helt enkelt för att jag tycker att du är helt överjordiskt vacker på det kortet, kan liksom inte sluta titta!

    Hälsn Jessica (essemia)

    ReplyDelete
  69. Hej Stina, vilken underbar tävling jag drömmer om att ha råd och börja använda dessa produkter då mitt ansikte tagit så mycket stryk dem senaste åren pga mycket sorg. Jag längtar efter ungdom och lyster i mitt fina ansikte :) Jag älskar bilderna från din seglingen i barcelona, mitt favorit ställe i världen :) inlägget heter sailing outside barcelonas coast line och är från den 28e Juni 2010 http://awomanalifeablog.blogspot.com/search/label/Barcelona
    Särskilt ett kort och det är nr 7 räknat uppifrån och ner. Det är ett kort på dig och jag älskar det för du ser ung,busig och lycklig dessutom väldigt sexig av ngn anledning haha, nog tattueringen blicken och ljuset :)
    På googlefriends heter jag nog som min mailadress donya.mohammadian@gmail.com

    tack för en bra blogg och grym tävling :)

    ReplyDelete
  70. Klickar ibland runt bland olika bloggar, men det finns bara en blogg som fascinerar mig, och som jag tillåter mig själv uppta min tid. Det spelar ingen roll vilken sinnesstämninga jag hade innan jag läser din blogg, för när jag avslutar den, känner jag alltid en rofylld känsla.
    Du har hört det förr -Att du är en vacker kvinna, med en känsla för det lilla extra i livet. Men det som berör mig mest är dina mål genom kameralinsen. Dina val berättar mer om vad du är för person än din text, imponerande! Med en fördomsfri ödmjukhet fångar du livet "in live", fantastiskt Stina!
    Mina bildval, kunde inte välja en......
    Leovely Females sept 28 bild 10, med väninnor.
    HELT FRI OCH OBEROENDE OCH SANN GLÄDJE

    Och Attraction 5 okt
    EN OTROLIG KRAFT I DEN BILDEN, VILKEN STYRKA STINA, DU ÄR BARA FÖR HÄRLIG!!!!!

    Med lite tur så...........STONEFRUIT var namnet.
    Må så Gott!

    ReplyDelete
  71. Hoppas det fungerar nu då...........
    Din blogg fascinerar mig otroligt mycket, och jag läser den utan att känna att jag slösar min tid.
    Du har hört det förr-Att du är en vacker kvinna en välvald god smak för det där lilla extra i livet, men det som berör mig mest är dina mål genom kameralinsen. Dina val berättar mer om dig som person. Med en fördomsfri ödmjukhet fångar du livet "in live", fantastiskt!

    Två val, svårt att bestämma mig , som den våg jag är.......
    Lovely Females sept 28 bild 10
    FRI OCH OBEROENDE, OCH EN HJÄRTLIG GLÄDJE

    Attractions okt 5
    EN OTROLIGT STARK OCH KRAFTFULL BILD, PRECIS SOM DU ÄR NU.......du är för härlig!

    Med lite tur så........STONEFRUIT var namnet.
    Må så gott!

    ReplyDelete
  72. Hej!
    Detta skulle jag verkligen behöva! Väljer bilden från 19-september 2010, bild nummer 3 uppifrån. Den är på dig, din syster och mamma. Bilden utstrålar verkligen kärlek, därför gillar jag den. Heter CamillaAdl på Googlefriends. Tack för en toppenblogg!

    ReplyDelete
  73. Stina, att tvinga oss välja mellan EN bild är som att tvingas välja mellan en enda sak man får äta till frukost för resten av livet -nästan omöjligt ju. Men jag visste faktiskt direkt vilken jag skulle välja, och lustigt nog så visade sig bilden vara från februari. Ska jag vara helt ärlig så tycker jag inte att det är, rent tekniskt fotografiskt, den bästa bilden du tagit. Långt ifrån egentligen.

    Bilden jag menar är den på din mamma och tant Gudrun och inlägget heter "Love", den andra av de två bilderna.

    http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/02/love.html

    Så enkel men ändå så fylld av värme, kärlek, känslor, lycka och flera år av stark vänskap. Jag blir lycklig när jag tittar på den. Och det tycker jag räcker gott och nog för att älska en bild.

    På Googlefriends heter jag Hati.

    Tack Stina, för seriöst den bästa och vackraste bloggen i Sverige.

    Kram /H

    ReplyDelete
  74. Den här chansen vill jag inte missa! Innan jag somnade önskade jag mig att en trollfé skulle komma och rädda min glåmiga hösthy som har varit alldeles försummad under den sista plugg terminen. Kanske detta är ett tecken?

    Jag röstar tveklöst på Tigerboy, den 19 okt, vilken blick!

    Mötte en åldrad man i parken som sa "låt mig få dö som den min hund tror att jag är".. Sådan villkorslös kärlek de ger :)

    Håller tummarna! /Nenna

    ReplyDelete
  75. Den här chansen vill jag inte missa! Innan jag somnade önskade jag att en trollfé skulle komma och rädda min glåmiga hösthö som har varit alldeles försummad under den sista plugg terminen. Kanske detta är ett tecken?

    Jag röstar tveklöst på Tigerboy, den 19 okt, en sådan blick!

    Mötte en åldrar man i parken som uttryckte "låt mig få dö som den min hund tror att jag är".. En sådan villkorslös kärlek de ger, eftertänksamt..

    Kram Nenna

    ReplyDelete
  76. Jag heter Natalie på Google Friends och min absoluta favoritbild är:

    Sunday, August 8, 2010
    Use your abilities

    Det visste jag med en gång jag läste tävlingen, sedan tog det ett bra tag att hitta bilden dock.. :)

    ReplyDelete
  77. Hej! Vilken generös tävling! Jag visste direkt vilken bild jag skulle välja, har haft ett himla sjå att hitta den; 1 april 2010, den ljuvliga vilden på lyxiga macarons har jag faktiskt tänkt länge att jag skulle vilja ha inramad. Just för att den andas så mycket livsnjutning. Love it! Tack för en inspirerande blogg med fantastiska bilder!

    ps: Mitt alias på google friends är kilen.

    ReplyDelete
  78. "The Family", bild nummer 3 postad den 19 september är min favorit. Varför? Förutom vacker komposition är denna bild ett bevis på att kvinnor är vackra, starka och alldeles fantastiska. Detta är en bild som porträtterar det speciella bandet mellan systrar och i sin tur eran mor.

    På google heter jag Emelie Johnsson.

    ReplyDelete
  79. Hej Stina!

    Min favoritbild är "Fashion in the forest" från den 6 september. Det ser så mysigt ut att promenera där i skogen, du ser lycklig ut och lilla Tiger är så söt när han springer där bredvid dig! :)

    På Google Friends heter jag Jessica.

    Kram!

    ReplyDelete
  80. Hej Stina!

    Det är sjukt svårt att välja EN bra bild, du är väldigt duktig med kameran. Tänkte först välja en mat-bild då jag älskar mat, bakelser och liknande, men det var alldeles för svårt... Jag väljer därmed en bild som togs 19 september (samtidigt som jag fyller år, jag tog det som ett tecken!), "The Family", tredje bilden uppifrån. Din pappa tar bilden utan att ni märker det, det känns lite som att "daddy´s got your back" och det är mycket kärlek mellan er i familjen. Håll hårt i dem, ibland vet man inte vad man har förrän det är borta.
    Tack för en grym blog!

    ReplyDelete
  81. Hi Stina,
    My name is Rene Humphrey on google friends.
    A photograph that has really stuck and that I think is pretty amazing is:

    'My way of Paris'
    Monday, May 10th. Picture number 43.

    Keep up the good work!
    xx

    ReplyDelete
  82. Jag heter Nina M på Google Friends

    The things , Friday 14 , 2010 är min favorit

    Kram!

    ReplyDelete
  83. Underbar tävling! Min favoritbild är den femte uppifrån och neråt i inlägget "Family", från Onsdagen den 3 mars i år. Tycker din mamma och pappa ser så ljuvliga och ungdomliga ut!
    Jag heter R S på google friends.
    Tack för en fin blogg och en härlig vintage store!

    ReplyDelete
  84. Que? 2 Juli visar en helt underbar bild, entren till Grand Hotel. Vilken ögonblicksbild!
    Jag älskar dina egna fotografier, de är så talande i sig men ofta får du även med tänkvärda texter vilket ger en fantastisk kombination av estetik och filosofi. Jag väljer ändå en bild där du istället ovetande blev fångad, den har en så tilltalande elegans.
    Min hösttrötta hy skulle älska denna vinst.
    Bagge är mitt namn på google friends

    ReplyDelete
  85. Hej Stina!

    Jag är ju helt betuttad i din lilla följeslagare Tiger och det finns så många fina bilder på honom. Satt och tittade genom dina bilder och tänkte: "Klart det måste bli en bild på honom!"
    Nix, det blev inte så för jag föll handlöst för den här: http://awomanalifeablog.blogspot.com/2010/05/embrace.html

    Bilden fick mig att stanna upp, det var som den ropade på mig. Fångade mig.
    Den är i mina ögon perfekt- mystisk, sårbar, sexig, kaxig, stolt.
    Den speglar allt- livet. Men kanske ditt konstnärsskap framför allt. Älskar ljuset, färgerna och kompositionen fullkomligt.

    Jag heter maria.lyberg på Google friends.
    Hoppas på tur, vill jättegärna vinna!

    Kram!

    ReplyDelete
  86. Den 27 Januari, MacBook

    Den här bilden gjorde så mycket för mig! Satt och läste igenom din blogg från början till slut och när jag hittade den här stannade jag upp, sparade den och bestämde mig för att de var dags för mig att ta tag i mitt liv. Jag hade nämligen hamnat i en ond cirkel efter examen och fått det jobb jag så önskat men tomheten försvann inte. Bilden gjorde att jag insåg att jag irrat bort mig från den vardag och tillvaro jag under så många år kämpat för.
    Nu ca 2 mån senare känner jag att det börjar vända. Jag mår bättre och jag trivs i mitt sällskap igen, nog mycket för att sitta ner vid mitt köksbord och njuta av en kopp the en stund varje kväll. "Min stund!"

    TACK för bloggen!! / Anna

    Jag heter anna_kling på Google friends.

    ReplyDelete
  87. Hej Stina,

    Hoppas det inte är försent för att vara med och tävla. Min favoritbild är "Embrace" från 16 maj då jag associerar bilden med kvinnlighet. Att man är perfekt precis som man är, att det gäller att hitta en balans och lekfullhet och hålla det livet ut. Jag slåss fortfarande med det själv men bilden ger mig hopp, får mig att bejaka stunden och vara nöjd.

    Heter Linda Söderberg på Google friends.

    ReplyDelete
  88. TUSEN TUSEN TUSEN TACK FÖR ALLA UNDERBARA BIDRAG! Skulle helst vilja skicka ett paket till er alla!

    Kul att ni gillar Barcelonaseglingen så mycket och bilden som togs till min pappa. Det gör jag också. Fler tävlingar kommer!

    Varm hälsning
    stina auer

    ReplyDelete