Sunday, October 17, 2010

Finally


Den här helgen var menad att spendera på ett hotell i Stockholm med sen middag, övernattning och spännande upptåg. Men istället har jag legat i soffan och försökt koppla bort smärtan från migränen. Det är vidrigt när den förföljer flera dagar på rad. Jag känner mig fullkomligt urlakad och kan i dessa skeden sova 18 timmar per dygn och ändå känna mig sömnig och trött när jag vaknar.
Idag ser jag dock ljuset i tunneln, fortfarande öm och sliten men jag kan andas obehindrat och kan röra mig utan stela nackreservationer vilket är en förtrollande känsla i kroppen. Frihet igen. Jag ska lite senare spendera några timmar med Afternoon tea för att avsluta denna kalla söndag ultimat och glömma alla sorger.

4 comments:

  1. Det gläder mig att höra att du är på väg ut på andra sidan detta töcken! Jag hoppas att du får en behaglig dag. KRAM

    ReplyDelete
  2. Welcome back to an enjoyable life!

    M.

    ReplyDelete
  3. Det är så skönt när det börjar släppa! Även jag har migrän och känner väl igen mig i det du skriver.

    ReplyDelete
  4. Lotta: Verkligen. Hua!

    M: grâce cher!

    Anonym: Det är så jävligt när det sätter igång men jag blir alltid som pånyttfödd när det släppar. Kanske är det därför vi får det?

    ReplyDelete