Wednesday, October 6, 2010

Fish soup


Igår kväll stod jag med den största syltkastrullen jag äger och gjorde ett redigt gammalt storkok av fisksoppa som faktiskt blev den bästa jag någonsin fått fram då jag aldrig använder på recept utan smakar av och tillsätter det som kan behövas för att skapa den där perfekta smaken. 15 personer hade lätt kunnat komma på middag igår men detta ska bli middag ikväll och därefter ska den frysas in för dessa kvällar när lusten att äta bra och hemmalagad mat är betydligt starkare än orken att laga den. Riktigt mustiga råvaror, färska fisksorter och mycket smak - det är receptet på denna.

2 comments:

  1. Jag älskar också just fisk soppa och denna ser jätte god ut.Kram Jenny

    ReplyDelete
  2. Jenny: Ja den är underbart mättande och god.

    ReplyDelete