Thursday, October 28, 2010

Linnea ♥ Yang

 
 
 
Jag tänkte ta tillfället i akt att bjuda på vackra bilder från Linnea - en av mina äldsta och bästa väninnor -och min kära vän Yangs bröllop nu i somras. Det var givetvis en oförglömlig upplevelse för mig som känt Linnea sedan jag var 15 år gammal och Yang sedan jag var 23år. Allt var så vackert. Linnea i en chiffongskapelse från Max Mara och Yang stilig som aldrig förr. Jag hade samma guldpaljetterade klänning som jag firade in min 30års afton med, en underbar kreation från Maruschka de Margot.
Den svenska naturen stod i full blom och vädret bjöd på både sol och regn, precis som sig bör för ett långt och lyckligt äktenskap. En systerlig detalj var att Linnea fick gifta sig i samma skor som jag gifte mig i från Bruno Magli. En anekdot med de skorna är att jag köpte dem när jag var 20år på NK för att spara dem till den dagen jag skulle gifta mig. Så nu har jag och Linnea bestämt att vi ska spara dessa sällsyna skor och tvinga våra döttrar att gifta sig i dem likväl. Traditioner ska tas med blodigt allvar.

8 comments:

  1. Vackert bröllop! - Och rolig och fin historia med skorna! :)

    ReplyDelete
  2. What a beautful wedding and such handsome couple. I wish you a beautiful long life together. You look fantastic in your dress.

    ReplyDelete
  3. Vackert! Och maten såg underbart god ut, tårtan!! :)

    ReplyDelete
  4. Je vous trouve plus belle maintenant encore que cet été Stina, bien que vous ayez l'air si heureuse pour vos amis et l'histoire des chaussures est bien romantique.
    Le mariage est une très belle aventure lorsque l'on a trouvé le partenaire qui regarde du même côté que nous. Alors cela peut durer.

    ReplyDelete
  5. Underbara kort och underbar historia om skorna. Blev väldigt nyfiken på dem. Skulle man kunna få se skorna i närbild?

    ReplyDelete
  6. Fint! Ledsen att du itne fatt bilderna an. Datorkaos iom kraschen.... Ska forsoka ta tag i parisbilden nasta vecka. Puss

    ReplyDelete
  7. fina bilder,vart har du köpt klänningen?

    ReplyDelete