Monday, October 25, 2010

Luzern/Zermatt



Helgen spenderades i den vackra bergsbyn/skidparadiset Zermatt där bland annat det kända berget Matterhorn (berget på Tobleronechokladen) står som en jättestaty upp bland molnen. Men på väg till Zermatt körde vi igenom Luzern då vi hade en reservation på Balances för en metodiskt och avslappnad loungelunch med utsikt över stadsfloden. God, gedigen tysk/schweizisk mat, ost, varmt vin, fantastisk Zacapa Rom för 80 euro flaskan på hotellrummet och naturens inslag av djur, färgkontraster, sol, vind, snö, regn och vind har varit dagliga inslag under den här underbara helgen.

(coat: Burberry, sweater: Ralph Lauren, scarf: Missoni & bag: beautiful gift from my dear friend Taru)

13 comments:

  1. Åh, vilken helt fantastisk Missonisjal!

    Åsa

    ReplyDelete
  2. Gorgeous shots Stina!
    The picture with the cow looks so alive! could be a postcard! Hope you had a relaxing time off.
    R xx

    ReplyDelete
  3. Zermatt är underbart! Drömmer mig tillbaka med hjälp av dina helt fantastiska bilder! Tack för att du delar med dig!

    ReplyDelete
  4. Gud, vad jag längtar tillbaka till Alperna när jag ser dessa bilder! Det är så oerhört vackert!

    ReplyDelete
  5. Paris, New York & Amsterdam i all ära men oj vad vackert det var i denna bergsby.
    Tack för att du delar med dig av dina underbara foton från denna storslagna plats.

    Kärlek till dig Stina

    ReplyDelete
  6. Stina, images magnifiques mais vous paraissez un peu triste. Est-ce une erreur de ma part?
    Belle et nostalgique.

    ReplyDelete
  7. Vill bara berömma dig för dina otroligt vackra bilder/bogg. Kikar in flera gånger i veckan

    ReplyDelete
  8. Du ser så lycklig & harmonisk ut!!

    ReplyDelete
  9. Alla: Tack för era fina kommentarer beträffande bilderna! Ja, jag känner mig glad! Varm hälsning stina

    ReplyDelete
  10. Tina: Non, je ne suis absolument pas désolée. Mais un peu fatigué après beaucoup de migraines et de la maladie. Je réchauffer l'âme. Have a nice day!

    ReplyDelete
  11. Vilken vacker by! Skulle onska att jag var dar ocksa! Mina favoritbilder ar svanen o kossan! Skulle ocksa onska att ja kan sta mitt bland molnen eller ovanfor dem!

    ReplyDelete
  12. I love your bracelet on the picture with the tea.It looks like a Ken Lane?? I already have the same watch and Bulgari's ring.... may be same taste!

    ReplyDelete
  13. Anonym: Very good spotted. It it a Kenneth Jay Lane indeed. I have a lot of his most stunning pieces. Love them.

    ReplyDelete